Ads 468x60px

Jin budak

Saya ditelefon seorang rakan yang berada di Cherating.Dia membuka kedai menjual buah-buahan.Sudah berbulan dia berniaga, keuntungan masih tak nampak di mata.Rumah pulak asyik diganggu kelibat.Kawan saya ni jugak driver lori.Dah dkt 3 minggu, mcm2 musibah yang berkaitan dgn lori nya tu.

Pendek cerita, saya ke rumahnya semalam bersama 3 orang rakan.Saya minta sedikit garam kasar dan lada hitam.Dua bahan ini saya gaul sebati.Kemudian saya bacakan ayat rukyah pemagar padanya.

Sesudah itu, saya bertafakur sebentar.Saya kuatkan zikir surah Al-An'am:103 minta Allah tunjukkan.Live on the spot.....! Saya dpt berdialog dgn 2 ekor jin budak berdekatan lori kawan saya tu.Sesi soal jawab bermula:-

Sy: Hah...kau ni sapa?Nak cabar aku ker?

Jin: Kami tak salah.Bapak kami yang suruh kami dtg sini.

Sy: Baik kau balik sebelum aku bakar kau dgn ayat Allah.Ni bukan tempat kau.

* Pada ketika itu, saya halakan sebatang kayu yg sudah saya bacakan ayat azab padanya.Saya ikhtikad kan yang batang kayu itu adalah besi yang berapi & panas.

Jin-jin itu kemudiannya menangis ketakutan.Saya teruskan dengan amaran sebanyak 3 kali.

Sy: Siapa yang hantar korang dtg sini?Sapa nama bapak kau tu?

Jin: Bapak aku nama B..t.i. L..bi.(nama kena rahsia la).Orang a.l.. m.u..za...

Sy: Sekarang kau balik.Dah letih nak bagi amaran ni.

Jin: Kat sini seronok..Ramai kawan.Jin 2 beradik tu tunjuk ke arah kanan saya.

*Saya nampak beberapa lagi kelibat seperti monyet yang bermata merah.

Sy: Tu kawan kau yang mana?

Jin: Dia orang sini la.Dah lama dok sini.Umur dia pun dah 900 tahun.

Sy: Erm...takper.Itu aku uruskan kan kemudian.Kau balik sekarang! Nak aku hantar atau kau boleh balik sendiri?

Jin: Kami boleh balik sendiri.

* Lantas dgn itu, saya lihat 2 ekor jin itu beredar.

Saya pagar lorinya dgn bahan yang saya bacakan ayat pemagar tadi.Kemudian saya ajarkan sahabat saya kaedah memagar dalam rumah selama 3 hari.

Dah kawan saya tu jual buah.Dapat la beberapa biji seorang nanas.Apa pun, saya doakan semoga sahabat saya tu dimurahkan rezeki dan tiada gangguan lagi.
 
Blogger Templates