Ads 468x60px

Sambungan 2 -Bahana membunuh ular (kematian)

Semalam saya bermimpi didatangi pesakit yang menderita akibat bahana membunuh ular dan angkara sihir.Dalam mimpi tersebut, pesakit hadir dengan berwajah putih bersih tanpa ada bengkak-bengkak pada hidung dan matanya seperti yang saya lihat sewaktu sedar.Dia menghampiri saya sambil tersenyum.Dialog dalam mimpi tersebut seperti begini:-

Pesakit: Assalamualaikum Ustaz.Ustaz apa khabar?

Saya: Waalaikummussalam.Alhamdulillah.Kamu dah sembuh ker?

Pesakit: Terima kasih ustaz.Saya dan sembuh.Dah tak rasa sakit lagi.

Saya: Syukurlah.Tapi saya hanya ikhtiar.Yang sembuhkan awak hanya Allah.Saya tak ada kuasa apa-apa.

Pesakit: Saya tahu ustaz.Hanya Allah yang boleh menyembuh.Cuma saya nak minta maaf kalau ada salah silap.Saya menyusahkan ustaz sampai kena bawa habis sekeluarga ke rumah saya.Jauh tu ustaz.

Saya: Tak ada apa yg perlu dimaafkan.Awak tak buat salah pun.Saya hanya membantu.Kebetulan saya ada masa waktu tu.

Pesakit: Satu lagi saya nak beritahu.Kita tak boleh jumpa dah lepas ni.Saya nak pergi jauh.Ustaz, boleh saya bagi satu nasihat pada ustaz?

Saya: Awak nak pergi mana? Nasihat apa? Kalau baik nasihatnya, insyaallah saya terima.

Pesakit: Ustaz jangan berhenti bantu orang yang sakit.Tolong mereka ya Ustaz. Saya tak nak sesiapa jadi macam saya. Kalau boleh bantu dari awal, Ustaz bantu yer.

Saya: Baiklah kalau itu nasihat awak.Tapi soalan saya awak tak jawab lagi.Kemana awak nak pergi?

Pesakit: Jawapan tu akan diberitahu bila ustaz sedar nanti.Saya dah tak punya banyak masa.Saya beransur dulu.Terima kasih sekali lagi Ustaz.Assalamualaikum....

*Bayang pesakit semakin kabur jauh dari saya

Saya: Nanti...awak nak ke mana tu? Nanti.....

Saya tersedar selepas dikejutkan isteri.Katanya dari keluarga pesakit.
Saya tersentak seketika bila diberitahu pesakit saya telah meninggal pagi tadi. Innalillahiwainnailaihi roji'un. Rupanya itulah perjumpaan terakhir saya bertemu dengan pesakit tersebut.

Doakan kesejahteraan Allahyarham semoga dia ditempatkan dikalangan orang soleh dan beroleh syurga.

Sambungan Bahana Membunuh Ular

Saya dihubungi pesakit yang bengkak mukanya sehari selepas merawatnya di RIDAM.Dia merayu supaya saya berubat di rumahnya pula.

Saya ke rumahnya bersama keluarga.Masuk shj ke perkarangan rumahnya, kepala saya pening.saya mengesyakki ada brg sihir ditanam di kawasan rumahnya.Puas saya mengelilingi rumahnya,namun tiada apa yg dijumpai.Saya jadi buntu.Aura barang sihir tu kuat.Tp jumpanya tidak.

Nak confirm lagi, saya telefon guru saya di Kota Bharu.Benar juga katanya.Tempatnya di kawasan sepertimana yg saya fikirkan.Kebetulan anak pesakit ada bersama.Maka, saya minta pertolongan mereka utk cari bersama barang sihir di kawasan yang disyakki.

Anak lelakinya menjumpai tulang besar bersama kain biru dalam sebuah tupperware di bawah bilik pesakit.Hati saya masih mengatakan bahawa masih ada lagi barang sihir yang belum dijumpai.Fikiran saya terbayang seekor katak yang berwarna kekuningan pucat.Puas di selak sana-sini, akhirnya saya menjumpai seekor katak kuning (lama tak terdedah dgn matahari) dalam sebuah tin cat merah.Padahal, kawasan itu dah banyak kali diselongkar.

Barang sihir itu saya tawarkan dengan cuka getah yag dirukyah dan saya suruh buangnya ke sungai.




Tulang Babi




Katak (tak tahu spesis apa).Lepas dibaca dgn ayatul Quran, warna berubah mcm katak-katak lain di Malaysia.

Pesakit masih mengadu sakit dimuka dan pening-pening.Puas saya rukyah, namun kesan kesembuhannya tidak seberapa.Walaupun barang sihir telah saya jumpai,ditawar dan dibuang ke sungai, kesannya masih samar.Saya pun buntu.Saya bacakan pada air untuk dibuat minum serta membasuh mukanya.Proses pengubatan selesai setakat itu dan saya meminta izin untuk pulang.

Pagi ini, pesakit menelefon saya lagi dan mengadu bengkak dimukanya semakin teruk.Saya beristighfar beberapa kali dan merasa kasihan padanya.Hampir menitik airmata saya bila mengenangkan penderitaannya.Namun apa yang saya boleh buat? Boleh dkatakan hampir semua kaedah dan teknik yang dipelajari dari guru saya telah saya buat.Yang menjayakannya hanya Allah.Saya juga menelefon guru saya dan menceritakan hal ini.Guru saya dgn tenang memberitahu bahawa kesan sihir ini ada 3 jenis iaitu;-

1- Pesakit sembuh walaupun brg sihir tidak dibuang
2- Pesakit sembuh sekiranya barang sihir dijumpai dan dibuang
3- Pesakit tidak sembuh walaupun barang sihir dimusnahkan

kesan ke-3 kebiasaanya kerana kesan sihir yang lama.Walaupun sihir telah dimusnahkan, penyakit yang dihadapi kerana sihir bertukar kepada sakit klinikal.

Jika menjumpai kes seperti ini,maka banyakkan memohon petunjuk dan doa pada Allah.Dari Allah kita dihidupkan dan kepada Allah juga kita akan kembali.

Bahana membunuh ular

Saya dihubungi seorang pesakit dari Dungun pagi ini.Katanya dia nak ke RIDAM dgn segera.Saya maklumkan dia utk berubat pada waktu petang kerana kurang sihat.

Petangnya, pesakit yang telefon saya pagi tadi dtg bersama isteri dan adiknya.Terkejut sy kerana wajah pesakit agak menyeramkan.Hidungnya menjadi besar dan bernanah didalamnya.Matanya pulak bengkak seperti dipukul orang.bawah dagunya ada benjolan besar seperti bisul sebesar duit syiling 50 sen.

Secara batin, saya nampak jelmaan ular hitam di belakang pesakit tersebut.Lalu, saya menyoal pesakit.Memang benar, dia pernah membunuh ular.Kisahnya juga masih baru.Mungkin ada kaitan, tp Allah S.W.T lebih tahu.

Saya mulakan rukyah padanya.Semasa membaca rukyah, bdn jadi lemah dan terasa gatal di muka.Rupanya, itulah yang dialami pesakit semenjak dia sakit.Saya juga membekam di belakang kepala kerana dia menyatakan bahawa dia juga sakit kepala sejak 8 hari lalu.

Saya bancuhkan nila dengan air yg dirukyah utk disapu pada tempat sakit tersebut.Selain itu, saya bekalkan air dan kapur rukyah utk diguna mengikut aturan yang saya tetapkan.

Saya beri tempoh 7 hari utk sesi rawatan selanjutnya.Diharap sembuh penyakitnya.Jika tidak, dia tidak dpt bekerja dlm keadaan tersebut.Ya Allah, Engkau maha penyembuh lagi maha mengasihani.Amin

gangguan cukup pakej

Balik dr rawat kes Cik Pon, sekeluarga pesakit dtg ke RIDAM sebaik shj masuknya waktu Asar.Isteri pesakit mengalami sakit lutut yang serius.Sampai jalan pun terhenjut-henjut.

Tapi lain pulak pd pandangan saya.Lagak jln pesakit tu dah macam beruk dan ingat pada petunjuk guru, kebiasaan mereka yang diganggu jin jenis binatang, sedikit sebanyak sifat binatang tu akan terikut-ikut pada pesakit.

Sblm memulakan rawatan, sy menyuruh pesakit mengisi borang rawatan.Agak terkejut jugak kerana hampir 80% senarai gangguan ketika jaga dan tidur ditandakannya.Secara ringkas, gangguan yang dialami ialah-

1-ular pernah masuk rumah & ghaib bila nak ditangkap
2-bunyi sesuatu berjalan atas atap rumah
3-siapa yg masuk rumahnya akan pening dan rumahtangga sering bergaduh
4-nampak kelibat
5-pernah ditindih
6-mimpi kaca
7-mimpi jatuh dari tempat tinggi
8-mimpi budak kecil
9-mimpi beruk 2 ekor
10-mimpi ular
dan byk lagi la.pendek kata semua ada.

Kemudian, sy memulakan proses rawatan dan tak sampai 10 minit dibacakan rukyah, pesakit pengsan.Itu lah taktik jin antaranya bila nak berubat.kaedah tu supaya kita panik dan melengahkan rawatan.

Pendek cerita, setelah pelbagai kaedah yg diguna, saya dpt tarik gangguan yg ada dlm bdn nya.Tapi bdn sy pulak terasa amat penat mcm dah berubat seramai 10 org.Sy hentikan dulu rawatan dan menyuruh pesakit dtg utk rawatan selanjutnya.

Alhamdulillah, sakit lutut pesakit sudah berkurangan.saya bekalkan garam pemagar, air rukyah dan air limau untuk rawatan dirumah.

Doakan pesakit ni sembuh wahai pembaca.Mungkin doa kalian juga mujarab dan diterima Allah untuk membantunya.Amin

Pontianak Harum Sundal Siang

Saya mendapat panggilan dari seorang pesakit pada pukul 1:45 petang semalam.Dia minta saya ke rumahnya kerana isterinya tiba-tiba tidak sedarkan diri sejak dr pagi.

Pukul 2,dia sudah berada di depan RIDAM.Bersama kelengkapan spt air rukyah, rotan dan atar kasturi, kami pun bertolak ke rumahnya.

Sampai di rumahnya, dari porch kereta dah kedengaran suara org mengilai.Saya masuk ke dalam rumah dan isteri pesakit tadi terbaring di ruang tamu sambil ketawa mengilai.Saya lantas membaca ayat pembuka batin dan dgn izin Allah, gambaran samar-samar dpt sy lihat dlm badan isteri pesakit td.Gambar berupa wanita berambut panjang dgn taring besar dimulutnya itu ketawa mengilai melihat saya.Sah..ni jenis 'cik pon' sesat ni.Tapi ni yg kacau org waktu siang.Kalau mlm agaknya dah jd artis mcm cerita Pontianak Harum Sundal Malam tu la.

Saya guna kaedah refleksologi dgn membaca zikir 'Ya Zal Jala Li Wal Ikram' berulang kali.Jari manis kaki kirinya mengena.Meraungla si isteri tu.Bermakna, kesan makhluk tu berada di dalam anggota sekitar bawah pusat hingga atas lutut.Kesan itu saya rotan dgn pukulan ringan.

Kemudian, saya pegang dahinya dan bacakan ayat ayatul ahzab.Agaknya cik pon tu dah kepanasan, dia tunjuk-tunjuk arah mana dia dtg.Tapi bila tanya, dia tak boleh ckp.Cik pon tu tunjuk isyarat yg mulutnya dikunci.Elok jugak sbb nanti timbul fitnah.Sy beri arahan supaya dia keluar.Tp dia mengeleng kepala tanda tak mahu keluar.

Dah susah sgt, sy masukkan garam rukyah dalam mulutnya.Tak lama kemudian, sedarlah pesakit tu.Petua guru sy, kalau jenis cik pon ni, kita sumbatkan garam dalam mulut pesakit tu.Memang cik pon alah dgn kaedah tu.

saya kemudiannya suruh pesakit mandi dgn air limau yang dirukyah.Sesudah nampak pesakit kembali sihat, sy minta izin utk pulang.

4 Kes Rawat 4 - CCTV Sihir

Saya bersama 2 orang sahabat ke tempat yang dijanjikan.Tuan kedai tersebut mengadu terasa seperti ada seseorang memerhatikannya sewaktu dia bekerja di dalam kedainya.

Dipendekkan cerita, saya masuk ke dalam kedai dan serta merta kepala saya sakit dan pening.Entah kenapa pada masa itu, saya terasa hendak melihat ke sudut kanan depan kedai tersebut.Di sudut itu,ada kotak kosong.Saya angkat kotak itu dan nampak paku yang ditampal di dinding.

Serta-merta saya melihat bayangan seorang lelaki tua sedang duduk bersila sambil marah-marah dan menyumpah seranah.Di depan lelaki itu ada semangkuk air jernih.Nak kata gila pelik juga sebab lelaki tua itu bercakap dengan mangkuk tu.

Dengan senyuman, saya bertanya kepada tuan kedai.Dimana dia dapat paku itu.Dan dia hanya menjawab dari seorang tua di Se#$m#n…(tempat kena rahsia).Tekaan saya lagi tepat kerana 4 penjuru kedai diletakkan paku tersebut.Katanya sebagai pemagar.

Setelah ditanya beberapa kali, baru tuan kedai ingat yang gangguan terjadi selepas dia meletak paku tesebut.

Nak tahu apa sebenarnya tujuan paku tu? Hehhehehhe
Itu sebenarnya CCTV sihir.So, lelaki tu boleh tgk secara batin akan apa yang terjadi di kawasan yang di tandakan.Tuan kedai ni punyalah cantik.Mahu tak luruh iman pakcik tu. Wallahua’lam

Keseluruhan paku dicabut.Tapi, saya masih terasa ada ‘sesuatu’ di dalam kedainya.Tika itu,lintasan budak hitam setinggi pinggang mengintai saya di belakang kotak di stor belakang.Sah..ada lagi ‘benda’ nya.

Erm..rupanya itu adalah sihir penutup kedai (setelah saya ‘scan’.Panjang sgt nak cerita.Kira ringkas jelah).Saya kemudian buat amalan memagar dgn air rukyah dan alhamdulillah, gangguan itu tiada lagi.

Tuan kedai tu pulak saya rukyah dengan ayat suci al-Quran supaya kuat sikit semangatnya.Boleh tahan penakut jugak tuan kedai tu.Saya juga bekalkan garam rukyah utk memagar kedai tersebut selama 3 hari.Mudah-mudahan tiada lagi gangguan selepas ini dengan izin Allah.

Yang menjadi persoalan dalam fikiran saya, kenapa orang melayu ni suka sgt buat kerja khurafat mcm tu.Ber dengki tak memasal kalau pasal perniagaan.Tak boleh ker kalau berniaga secara sihat? Kan sama-sama cari makan? Pening-pening…

Pusat rawatan saya (RIDAM) pun kena juga kes mcm ni.Siap ‘org yang buat saya tu’ warning secara fizikal lagi supaya saya tutup pusat rawatan ni.Dah buat secara sihir, masih tak menjadi.Jin yang dihantar tu saya tangkap pastu saya buang kat tempat lain.Menggagau org tu tunggu belaannya tak balik-balik. Masa dia warning saya dulu, siap rayu pun ada suruh kasi balik ‘belaan’ nya.katanya tu dari pusaka nenek moyangnya. Saya buat tak endah jer.Cuma saya kata, kalau masuk jer pagar rumah saya, saya akan report polis.senang cerita.Pendek cerita, dia warning saya kat pagar rumah jelah. Last-last saya masuk.Bila saya intai kemudiannya, dia dah tak ada..Ni pun kes pening-pening…..

4 Kes Rawat 3 - Jin harimau menumpang

Pesakit ini adalah isteri abg angkat saya.Isterinya mengadu sakit ditengkuk hinggakan hendak berpaling pun terasa sakit.Dia juga berasa seperti ada beban di belakang tengkuknya.Pada sebelah siangnya, dia telah membuat rawatan di hospital dan telah pun menjalani X-ray.Namun, doktor mengatakan tiada sebarang penyakit padanya.Darahnya diambil untuk diuji dan hasil akan diperolehi dalam 2 minggu lagi.

Saya bacakan doa rukyah dan tiup di tempat sakit.Kemudian saya pukul dgn kayu nona.Adalah sedikit perubahan.Kemudian, sakitnya berpindah ke bahagian kanan.Saya tepuk dibahagian tersebut,namun tiada kesan.Masyaallah, yang jenis ni degil betul.Pening jugak dibuatnya.Lalu, saya tarik dengan kaedah tarik masuk botol.Alhamdulillah, sakitnya beransur hilang.

Saya juga memicit sedikit dibahagian tengkuknya dengan minyak yang dirukyah.Saya berikan tempoh 2 hari sebagai perhatian dan bekalkan air rukyah padanya.

Kita hanya berikhtiar.Yang menyembuhkan hanyalah Allah

4 Kes Rawat 2 - Bisikan pelesit

Pesakit kedua (kali ke-2 ke RIDAM)seorang perempuan yang berpendidikan tinggi.Pernah menjadi pensyarah di Kuala Lumpur.Namun, dia dinasihatkan berhenti setelah banyak memohon cuti semasa arwah ibunya sakit tenat.

Setelah ibunya meninggal, masalah lain pula yang timbul.Dia mendengar suara bisikan halus di telinganya hingga menjadikan dia mudah mendengar jiran mengumpat, dihina oleh suara itu sendiri, murung dan ketakutan.

Pada rawatan sebelumnya, dia telah di rukyah dan membuat amalan kesembuhan di rumah sebagai 'pemanas' kepada gangguan dalam badannya.

Pada kali ini, saya celupkan kapas dalam cuka epal yang dirukyah kemudian diletakkan di kedua lubang telinganya.Alhamdulillah, bisikan itu hilang serta-merta.

Saya berikan amalan surah-surah pilihan dan garam pemagar utk dirinya.

4 Kes Rawat 1 - Saka dilutut

Semalam, saya merawat 4 jenis penyakit gangguan bermula selepas Isyak hinggalah ke pukul 2 pagi.

Kes Pertama - Saka berpaut di lutut
Seorang lelaki bersama isteri dan 2 anaknya dtg ke RIDAM.Pesakit ini telah saya maklum agar membawa ubat penyakit iaitu minyak masak zaitun, limau 21 biji dan atar kasturi.Dia mempunyai sakit lutut yang kronik.Telah dicuba di beberapa tempat tetapi masih tiada kesan.

Seperti biasa, bahan yang hendak diguna sebagai ubat akan sy rawat terlebih dahulu.Kemudian barulah saya memulakan rawatan.Ini kerana, adakalanya pesakit mungkin kerasukan dan amuk.Kalau pada masa tu nak buat bahan rukyah kan jadi pening dan gelabah dibuatnya.So, penyediaan bahan rukyah dikiran penting dan tak gelabah kan perawat.Bak kata orang, pengalaman mengajar erti kehidupan.

Saya mulakan rawatan dengan bacaan rukyah padanya.Kemudian saya pegang kawasan lututnya.Sebelum rawatan, saya telah letakkan sebiji batu sungai berwarna hitam dibawah pelibat kakinya.Tujuan batu ini ialah utk menghisap toksid yg ada dalam bahagian tersebut.Kemudian saya bacakan 'Afahasibtum...' 7 kali diikjti dgn 'salamun kaulan min rabbirrahim' 7 kali.Saya bacakan ayat memanggil agar jin yang berada dalam badan itu keluar.Kemudian saya selawat nabi sebanyak-banyaknya dan menarik ia keluar melalui kaki kanan pesakit.Tangan yang saya gunakan terasa panas dan kebas.Lantas sy bacakan doa pemusnah dan pohon pd Allah agar disembuhkan kembali.Alhamdulillah, tangan saya normal kembali.

Pesakit telah berkutangan sakitnya.Berpantukan titik saraf refleksologi, ada darah beku berkumpul di dalam lutunya.Gangguan ghaib sudah tiada lagi.Lalu, saya bekam darah pada 2 point di lututnya dan pesakit pulih hampir 90 peratus.Mahasuci Allah, saya bersyukur atas keizinanNya tersebut.Saya bagi tempoh 3 minggu utk perhatian.Limau 21 biji tu diguna dlm mandian.atar pula dipakai sblm tidur dan minyak zaitun tu dimakan waktu pagi.Mudah-mudahan pesakit sembuh 100 peratus.Amin

JIn sihir 2

Keluarga pesakit wanita angkara Jin Sihir dtg ke RIDAM utk rawatan susulan semalam.Alhamdulillah, nampaknya pesakit dah beransur pulih.Namun begitu, saya dapat rasakan yang masih ada gangguan dalam salah seorang ahli keluarganya yang datang.Pada ilham yang saya dpt, itu adalah ibu segala jenis sihir yang menyerang keluarga ini.

Insyaallah, dengan menghapus ibu sihir ini, tiada lagi serangan yang berlaku pd ahli keluarga yg lain.Pendek cerita, salah seorang ahli keluarganya sy rawat.Ada 2 ekor jin dalam bdnnya.Satu yang jenis serigala dan satu lagi jenis pari.Tgk gambar di bawah.


Mudah-mudahan tiada lagi gangguan pada keluarga ini.Memang jelas, angkara sihir boleh menyebabkan kehidupan manusia porak-peranda.Tp itu semua kehendak dgn keizinan Allah.Kita sbg manusia tidak harus berputus asa bila dikenakan ujian.Harus sabar dan berusaha.Wallahu'alam

Belajar adalah tuntutan agama

Assalamualaikum..

Coretan ini saya sediakan untuk bakal muallij(perawat) atau mereka yang sudah senior dalam hal perubatan Islam.

Point (1)
Menuntutlah walau dimana kamu berada kerana itu cabang keilmuan.Jangan malu untuk bertanya terutama 'orang lama'.Mungkin karenah 'orang lama' ini pelbagai.Tapi untuk mendapatkan ilmu, berbaiklah dgn mereka dan keuntungan yang besar utk kita juga dikemudian hari.

Point (2)
Jangan taksub pada seorang guru.Lain padang,maka lain belalangnya.Luaskan dan buka minda.Belajar perkara baru setiap hari dan buat R&D kemudian rujuk mereka yang arif.Carilah seberapa banyak guru kerana mereka lebih berpengalaman dan contoh untuk anda.

Point (3)
Ikhlas dalam menuntut ilmu.Bukan menunjuk-nunjuk atau ujub akan kelebihan yang ada dan yang bakal diperolehi.

Point (4)
Amalkan apa yang dipelajari.Jangan simpan nota dalam almari sampai berhabuk.

Point (5)
Jangan lokek untuk mengajar dan jgn segan untuk diajar.

Sama-sama kita teliti coretan ini.Semoga ianya menjadi pedoman untuk lebih berjaya.Allahuakbar!!

Jin sihir

Semalam, saya tidak bercadang untuk mengubat sesiapa kerana kesibukan menyiapkan report kerja.Dalam pukul 8:00 mlm, seorang wanita menelefon saya.Katanya anak saudaranya kena sihir.Saya menolak dgn baik ekoran kesibukan kerja.Namun, hati saya berdektik untuk menolong krn saya mendengar pekikan pesakit dalam panggilan tersebut.Serta merta saya nampak bayangan seorang lelaki tua sedang mensalai sebuah patung di atas bara yang bercampur kemenyan.

Dalam bayangan yang samar-samar itu, seorang perempuan dalam umur 50-an menjelma & ia silih berganti dgn bayangan lelaki tadi.Sy tak berani nak buat kesimpulan awal krn pesakit masih belum saya berjumpa setentang dua mata!Tapi, mengikut pengalaman lepas, lelaki itu mungkin bomoh sihir upahan dan wanita itu adalah sipemberi upah.Atas sbb apa masih belum saya pasti.

Dalam pukul 10 mlm, saya bersama seorang ahli RIDAM ke rumah pesakit.Dipendekkan cerita,saya memulakan proses berubat.Tapi sebelum itu, saya minta dgn tuan rumah supaya menyimpan gambar2 hidup yang ada dlm rumah.

Saya mulakan dgn membaca rukyah dihujung kepala pesakit (pesakit tidak sedarkan diri).Hampir 15 minit membaca rukyah, tiada kesan yang ditunjukkan.Tapi saya dpt rasakan seperti tapak tgn saya terbakar kemerahan sewaktu sesi rukyah.Saya juga pasti mata pesakit seperti mengintai saya dan mulutnya seperti mencebik.

*Dalam hati: Kau ingat kau boleh tipu ayat Allah? Hanya Allah yang berkuasa atas sesuatu!

Saya menukar posisi dgn duduk dihujung kakinya.Satu persatu jari kakinya saya pegang dengan berzikir 'Ya Zal Jala liwal Ikram' sebanyaknya.Jarinya yang terakhir (jari kelingking) memberi tindak balas.Pesakit meraung sekuatnya.Habis barang yang berada disekeliling termasuk bantal dicampaknya.

Tips:
Tujuan kesan melalui kaedah Refleksologi ini adalah untuk memudahkan kita tahu kedudukan jin dalam badan.Jika jari kelingking yg saya picit itu menunjukkan jin berada disekitar antara lutut hingga ke kaki pesakit.Tak perlulah kita sentuh bahagian lain.Nak pukul pun kat kawasan tu je lah. :D

Jin tu mengalah jugak.Pendek cerita,dia beragama kristian dan diupah penyihir.Saya suruh dia keluar & dia setuju selepas bersumpah 3 kali.Saya tarik dia & keluar dgn teknik tarik & hantar semula ke 'tuan'nya.Pesakit keletihan.

Saya ingatkan kes dah 'settle'.Jadi saya buatkan rukyah utk air limau dan atar kasturi.Sewaktu nak beredar, saya try sekali lagi buat kaedah refleksi.Adus...ada lagi rupanya.Jin yg sama td masuk balik.Kali ni saya buat lebih keras dan dia bersumpah sebanyak 10 kali.Dia akhirnya keluar dan pesakit begitu lemah dan tertidur.Kesian, tempat saya picit di jari kelingkingnya sampai lebam.Sedangkan saya hanya menyentuhnya.

Saya bagi tempoh 7 hari utk melihat keadaan pesakit.Doakan pesakit ini sembuh.Umurnya baru 19 tahun.Banyak lagi yang belum dia kenal erti hidup.Ya Allah, bantulah hambaMu dalam melawan musuhmu yang nyata & yang ghaib.Amin

Kehebatan Doa Nabi Yunus

Assalamualaikum..

Hari ini, saya mengalami peristiwa yang tidak akan saya lupa sepanjang hidup saya.Sewaktu pulang dari kerja, kereta saya kehabisan petrol.Dari tempat saya berada, jarak ke stesyen minyak lebih kurang 11km.Meter minyak dah sampai E.Risau saya dibuatnya sebab saya berada di Lebuhraya Jabor (kiri kanan hanya kelapa sawit) pada waktu hampir malam.

Pada tika itu, saya bertawakkal dan dapat ilham untuk berzikir tasbih nabi Yunus.Tiada lain yang keluar dari mulut dan hati saya ketika itu kecuali zikir ayat tersebut.Alhamdulillah, sampai jugak saya di stesyen minyak tersebut.Tapi dugaan semakin berat.Stesyen minyak tu tutup sebab kehabisan petrol!Lagi haru biru.Jarak stesyen minyak seterusnya hampir 19km.

Apa pun, saya tiada pilihan lain.Saya teruskan zikir dan meneruskan perjalanan.Dengan kuasa Allah dan kelebihan ayat Al-Quran,saya diizinkan Allah selamat sampai ke stesyen minyak tersebut dalam keadaan kereta 'O' petrol.

Saya mengucapkan syukur ke hadrat Allah.Bayangkan jika kereta saya 'mati' di highway tersebut? Dengan keadaan jalan yang sunyi, tiada 'coverage' line dan kawasan macam tu pulak penuh dengan kes rompak samun.

Saudara..Amalkan lah doa Nabi Yunus sebagai method zikir harian anda.Bertawakkal dan semoga ianya mendapat keberkatan dari Allah.

Bukan zikir itu yang menjadikan anda senang,tapi semuanya atas kuasa Allah jua.Bertawakkal dan berserahlah diri anda pada-Nya.Insyaallah, anda akan temui jalan penyelesaian jika anda mengalami masalah.

Kerana Dendam Pelajar

Minggu lalu, seorang pensyarah & keluarganya datang ke RIDAM.Menurut cerita si pensyarah, dia terasa seperti hendak mati pada tika tertentu.Mukanya terasa ditarik hingga hidungnya terasa penyek.Anggota badannya sakit-sakit dan terasa bergerak-gerak.

Penyarah itu asalnya mengajar di Labuan.Oleh kerana masalah kesihatannya, dia minta ditukarkan ke Timur semenanjung.

Saya memulakan rawatan sepertimana biasa.Nampak tiada apa-apa tindak balas.Saya pukul dengan kayu nona sepertimana kaedah rawatan yang lepas.Pada sesi memukul, pesakit merasakan seperti benda bergerak turun dari kepalanya menghala ke kaki.Kemudian, pesakit terasa semakin pulih.Saya kemudiannya menyuruh pesakit datang lagi pada malam keesokkannya.

Malam ke-2

Sebelum memulakan rawatan bacaan rukyah, saya tutup dahulu laluan supaya jin yang berada dalam badan pesakit tidak terus keluar.Saya mahu berdialog dengannya untuk mengenal pasti punca penyakit yang dialami pesakit.

Setelah memukul dengan kayu nona, nampaknya jin tu dah tak tahan kesakitan agaknya.Melalui badan pesakit, dia menunjukkan dirinya.Maka bermulalah sesi dialog antara saya dengan nya.

Saya: Siapa kamu? Kenapa kamu ganggu hamba Allah ni?

Jin: Aku dipaksa ganggu anak ini.Tuan aku ni kena marah waktu belajar.Dia tak puas hati.

Saya: Mana asal kamu?

Jin: Aku dari Sabah la.Cukuplah tu pukul aku.Badan aku dah sakit-sakit ni.Semalam dan 50 ribu anggota keluarga aku dalam badan ni dah mati lepas kau pukul.Aku sendiri pun nak bergerak tak boleh.Habis badan patah-patah.

Saya: Dah tu, semalam bukan main tunjuk ‘terer’.Hari ni ‘surrender’ pulak.

*Saya mengejeknya sambil tersenyum.

Kemudian, adik pesakit yang menyaksikan sesi rawatan ni pulak ‘sound-direct’ pada jin tu.

Adik pesakit: Keluarlah binatang! Kenapa nak ganggu orang?Dah tak ada kerja lain ker hah? !

Jin: Kau diam! Jangan nak sibuk! Setakat kau tu, lagi senang aku nak masuk kacau!

*lantas saya menunjuk isyarat kepada adik pesakit supaya diam.

Saya: Itu bukan lawan kau.Ni hah, yang kat depan kau ni.

Jin: Aku tak boleh lawan kau.Ilmu apa kau pakai? Nak serang pun tak boleh.

*Saya terdiam.Sesungguhnya jin memang suka memuji supaya kita ada sifat ujub dalam diri dan terus lalai pada Allah.

Saya; Kau ni jenis apa hah?! Islam ke tak ni?

Jin: Aku ni dari jelmaan tengkorak orang.Aku bukan Islam.Dah la banyak tanya, aku sakit ni.

Saya: Kau jangan nak panjang cerita.Aku nak kau keluar atau aku bunuh.Mana satu kau nak?

Jin: Aku nak keluar, tapi dah tak leh gerak ni.Macam mana nak keluar?

Saya: Kalau kau bersumpah atas nama Allah, aku boleh doakan dengan izin Allah supaya sakit kau terus sembuh.Mahu?

Jin: Baik, aku bersumpah dengan nama Allah yang aku mahu keluar.

Selepas diulang 3 kali, barulah saya yakin sedikit.Tapi kena ‘still’ berjaga-jaga.Jin ni banyak muslihatnya.

Saya halakan tapak tangan dari kepala pesakit hingga ke hujung kaki tanpa menyentuh kulit pesakit.Pada tika itu, saya bacakan Selawat Syifa’ 3 kali dan mendoakan agar kesakitan jin tersebut terus sembuh.

Saya: Sekarang macam mana dengan luka kau? Dah sembuh?

Jin: Sudah sembuh.Terima kasih banyak-banyak.

Saya: Jangan terima kasih pada aku.Terima kasih pada Tuhan aku, Allah S.W.T.Sekarang, aku nak kau tepati sumpah kau tu.

Jin: Sebelum aku keluar, aku nak tanya dan nak beritahu sesuatu.

Saya: Apa dia?

Jin: Mana aku nak pergi?Kalau aku balik ke sabah, tuan aku mesti pukul aku.Sanak saudara aku pun mana nak pergi?

*Pada tika itu,saya nampak ilham sebuah pulau.Saya namakan ianya Pulau Aman.Saya bacakan Al-Fatihah pada tapak tangan dan bila sampai ayat ‘iyya kanak budhu waiyya kanas ta’in’ , saya ulang 7 kali mohon pada Allah agar bayangan yang saya nampak ada di tapak tangan saya.Kemudian saya habiskan bacaan.

Saya: Nampak apa kat tangan aku ni? (saya halakan tapak tangan di wajahnya)

Jin: Nampak pulau la.Pulau apa tu?

Saya: Aku namakan ianya Pulau Aman.Kalau kau pindah situ mahu?

Jin: Baik, aku setuju.Aku bawak semua sekali sanak saudara aku.Macam mana aku nak keluar?

Saya: Aku bantu kamu dengan izin Allah keluar melalui kaki.Tapi masuk dalam botol dulu.

Jin: Baiklah.Tapi kau nak tau tak barang sihir tuan aku letak kat mana?

Saya: Boleh juga kalau nak beritahu.Tapi kalau kau tipu,aku sumpah kamu dengan izin Allah, kamu akan terbakar.

Jin: Aku tak tipu.Barang tu ada di……. (jin tu ceritalah kat mana barang sihir diletak.Nak cerita semua memang panjang la).

Pendek cerita, jin tu nak keluar.Saya lantas letakkan botol kaca besar dihujung kaki pesakit.Tujuan saya ‘transfer’ dalam botol adalah untuk ‘try’ ambil gambar secara zahir kemudiannya sepertimana Ustaz Majid AKRINE buat.Nak tau jadi atau tidak jer.

Jin itu keluar melalui kaki.Pesakit terasa seperti sesuatu menjalar dari atas kepala ke hujung kakinya.Alhamdulillah, pesakit terasa ringan badan dan sakit sudah tiada lagi.

Ni gambarnya.Ni yang paling Master.Gambar tengkorak kat depan tu.Nak kasi yang lain nanti penuh la blog ni.Wallahu’alam



















Yang ni pulak jin budak.Selepas jin tengkorak tu keluar.


 
Blogger Templates