Ads 468x60px

Jodoh handphone dengan ku sudah tiada...

Saya dijemput pesakit di Johor untuk merawat anaknya. Kes ini saya labelkan sebagai kes emergency kerana rancangan untuk ke Johor dilakukan pada saat akhir..

Saya bersama seorang sahabat memandu ke Johor melalui jalan Mersing.Sampai di bandar kediaman pesakit,saya menunggu suaminya di sebuah stesyen minyak. Sebab dah hampir 5 jam memandu, saya ambil angin luar.Risau kalau suami pesakit call tak saya dengari, maka saya letak handphone atas bumbung kereta.

Tak sampai 10 minit menunggu, suami pesakit tiba dan saya diminta mengekori keretanya. Kesalahan saya ialah terlupa mengambil handphone yang telah diletakkan di atas bumbung kereta. Setelah beredar hampir 200 meter dari tempat menunggu tadi, baru saya perasan yang handphone saya tiada.Saya park keter di tepi jalan dan meletakkan harapan yang handphone telah pun diambil...

Sah! tiada dalam kereta..Nak tak nak, saya u-turn semula ke tempat menunggu...Dah nasib la katakan, tak pulak dijumpai handphone tu...Kawan yang join saya try call tapi dah masuk voicemail...Nampaknya dah dijumpai orang lain.... :(

Masalah lain pula timbul bila saya tak ingat nombor telefon pesakit..tapi, baru saya teringat yang pesakit pernah hantar sms pada nombor isteri.Mintak2 tak delete la message tu...

Saya pinjam handphone kawan dan alhamdulillah, isteri saya masih simpan message tu...Saya hantar sms pada pesakit dan menunggu di lokasi lain...tapi still gak stesyen minyak...

MERAWAT
Anak pesakit sudah kerasukan dari pagi..Kesian gak saya tengok budak tu bila ada kesan lebam akibat cengkaman agar dia tak meronta..Tapi dah nak buat mcm mana, kalau tak pegang, nanti budak tu lari...Lagi la haru-biru....

Saya memberi salam padanya sebanyak 3 kali. Nampak mcm ada respon, tp masih nak tunjuk degil...Sebelum mulakan rawatan, saya beri amaran agar bekerjasama...dia? still control ayu jer..

Saya mulakan bacaan rukyah padanya..Steady jer bila dia dengar...Mcm kata seorang penulis blog yg glamour...AYAT TAK SEMESTINYA ADA POWER...JGN LETAK POWER PADA AYAT..bagus nasihatnya...DAH PROVEN PUN katanya lagi...sory, den pinjam ayat U jap...

Saya mula rawatan refleksologi dan masa tu barulah di mintak ampun suruh stop..Sakit katanya..Hasil dialog dengannya, Chief Jin ada kat ayahnya. Dia janji suruh buang kat ayahnya dulu...pastu dia ikut....

So, saya buat rawatan pada ayah dan ibu pesakit...Selesai merawat, ibunya nampak nak pengsan...pastu...'benda' dalam badan tu start la bercakap....siap beritahu keturunan pahlawan lagi....

check punya check...rupanya SAKA...mcm yg pernah diceritakan sebelum ni, saya keluarkan jin tersebut dengan izin Allah...pesakit rebah kelesuan....

Pastu pesakit gelak memanjang...erm..ni yg mana pulak ni?
Bila tanya2...rupanya jin sihir...kata jin sihir tu...dia memang suka pun jin SAKA keluar dr badan pesakit ni sbb boleh la dia take-over semuanya.. jin sihir tu selalu kena buli n dihalau oleh jin SAKA tu...ni kononnya boleh jadi KING la pulak...

Saya tak kira...kau jin Islam ker, non-muslim ker atau bangsa apa sekalipun asalkan diorang ni dari anak beranak suku sakat jin, maka hendaklah tidak mengganggu manusia...

Dipendekkan cerita, saya tarik kesemuanya dengan izin Allah....Moga tiadalah lagi jin atau penyihir yang mengganggu. ..

Rawatan malam tu melibatksn seluruh ahli keluarga...Habis-habisan puak2 jin ni ganggu...Bagus kalau semua ahli berkumpul...Mudah nak attack PUNCA..Bila punca keluar, yg lain pun akan ikut samalah...mcm dlm perang la...bila kapten lari, yg bawah ni pun akan lari gak la....

Semasa proses kerasukan jin pada pesakit tu, ada gak saya sajer tanya pasal handphone sy yang hilang tu...Dengan selamber dia kata itu kejer dia...Saya gelak jer bila dengar jin tu cakap mcm tu...entah boleh pakai ke tidak la...

Malam tu, rawatan berakhir hampir pukul 2 pagi...Saya dan member on d spot balik ke kemaman...Esok sudah ada pesakit yang menunggu di RIDAM..

Penat kan jadi perawat...? Tapi itu tanggungjawab... Harus pikul dengan hati yang ikhlas..

BILA BANTU ORANG...ALLAH AKAN BANTU KITA..
Pesan arwan nenek saya yang meninggal Desember 2008
 
Blogger Templates