Ads 468x60px

Kena Serang Lagi

Tiga hari yang lalu, RIDAM didatangi pesakit muda (9 tahun) yang sakit perut. Sudah 3 kali dibawa ke hospital, doktor kata tiada apa-apa kompilasi penyakit.......

Ibunya ada mengatakan yang dia bermimpi melihat ular 2 hari sebelum anaknya mengadu sakit perut...

Pening...penyakit apa pulak ni...?

Maka, diringkaskan cerita, saya baringkan pesakit di katil rawatan. Kemudian, tangan saya letakkan diperutnya.. Saya mulakan dengan bacaan rukyah merawat penyakit yang berkaitan dengan perut...alhamdulillah..sakitnya hilang serta merta..

tapi...tak sampai 10 minit, sakitnya datang balik...

Saya buat rawatan rukyah kali yang ke dua....kesan masih sama..sakit berulang selepas seketika dirasakan sembuh..

setelah diamati, baru saya teringat.Ketika sesi rukyah dibacakan, saya merasakan perutnya seperti ada 'ular' bergerak...apa kebenda pulak ni...?

Saya memberi pesakit minum 2 sudu cuka epal yang siap dirukyah..Moga-moga, kesan asid akan memberi tindak balas pada 'sesuatu' dalam perutnya...erm...masih sama...sakit berulang selepas seketika dirasakan sembuh..

Ikhtiar seterusnya, saya bekam pada point saraf perut...adus...masih sama jugak...

Last sekali, saya guna kaedah refleksologi....pun masih sama...

Apa jenis gangguan la ni... Untuk itu, saya minta pesakit pulang dulu...Tak semena-mena kepala saya pening...Insyaallah, saya akan ikhtiarkan secara persendirian di malam nanti...

Malamnya......

Selesai solat hajat untuk merawat pesakit disiang hari tadi, saya kepenatan..Teknik Cara Tidur telah saya sudahi dan puncanya telah dikenal pasti..

Pesakit ini punyai saka keturunan. Dengan izin Allah, jin ular yang ada dalam badannya telah saya bunuh..

Saya tertidur keletihan...

Dalam tidur, saya bermimpi didatangi Puteri yang cantik rupa parasnya..Tapi datangnya bukan dalam senyum...saya masih ingat dialognya serba sedikit..

Saya: siapa kamu?

Puteri: cis...tadi nampak hebat sangat.! aku pun mu tak kenal?

Saya: Manalah aku tahu mu ni saper....ni datang niat baik ke buruk ni....? Kalau buruk maaflah...aku bukan nak musuh ngan mu..

Puteri: Mu dah musuh ngan aku doh tadi...!

Saya: La...bila pulok aku musuh ngan mu?...Mu pun aku tak kenal...!

Puteri: Mu g bunuh anok aku tu bakper....?!!! Aku ni mok dia...mu tok pikir ker....!?

Saya: Anak mu hok mano pulok ni...?

Puteri: Hok tadi mu buak lepas sembahyang tadi!!!

Saya: La, mana aku tahu tu anok mu....kalu aku tahu, tok la aku bunuh...Aku bagi amaran doh kang...ajok cakap dia tak nok...budok tu nak hidup...anok mu g kaca (ganggu) tu bakper..? Tanggung la............! Celako punya jin!

Puteri: Hoh...nok main kasor doh ni...Ambik ni..!
* Lantas dihayunkan tongkat ke arah saya...Tak sempat elak...tongkat kena ke dada

*Terbatuk-batuk saya menahan sakit...Macam nak pecah dada saya ni..

Puteri: Sedap...?

Saya: Mu main pukul curi macam tu...Saper-saper pun tok sempat elak....!

Kemudian, saya duduk posisi jurus yang pernah diajar guru.. Saya mulakan bacaan ayat akhir dalam amalan ayat 4....

"Allahuakbar.....Ya Zal Jala Li Wal Ikram....! Kullu nafsin zaa ikatul maut..! Wallahu ghalibun 'ala amrih...!"

*Saya lancarkan gelombang jurus api padanya...

Puteri: Woi ustazzzzzzzzzz.....! Mu pakai ilmu apa ni hah! Habis sakit aku ni...

Saya: Ha...tadi bukan main...Baru pandai sikit dah nak belagak...! Aku beritahu member aku Tok Belagak baru tahu...!

* Entah macam mana nama Tok Belagak pun keluar daaa....

Puteri: Aku mengalah.....tapi satu aku nak beritahu kau...keturunan budak tu dah ada perjanjian..kau memang tak dapat lawan sumpah tu..

Saya: Sumpah aper?! Aku tak kira...kau mesti putuskan...!

* Seraya itu dia hilang dan saya terjaga...

Tak tahu itu mainan tidur atau petanda mimpi nyata..Tapi yang confirm, sejak dari mimpi hingga saya menulis cerita ini, sakit di dada masih belum hilang....

Pesakit tu sudah sembuh kata ibunya...

Wallahu'alam...
 
Blogger Templates