Ads 468x60px

Petanda Halangan Awal Mengubat Ke Terengganu

Semalam, saya dijemput ke Kuala Terengganu untuk merawat pesakit yang mengalami masalah penyakit klinikal yang agak kronik..

Umur pesakit ini sudah 64 tahun dan mengalami masalah lemah badan, sakit saraf (sukar berdiri) serta masalah buah pinggang. Dia juga mempunyai masalah kencing manis dan jantung.

Sebagai peringatan dari pengalaman lepas, pesakit yang mempunyai masalah jantung harus dirawat secara berhati-hati dan elakkan dari menyergah atau membaca rukyah dengan nada yang teramat kuat kerana ia mungkin menyebabkan kejutan yang akhirnya boleh menghadirkan serangan jantung mengejut..

Pesakit jenis ini juga seeloknya TIDAK DIGALAKKAN DUDUK BERLUNJUR ketika sesi rukyah dibacakan. DiGALAKKAN DUDUK ATAS KERUSI SANDAR ke arah pintu rumah kerana dengan petua lama ini, insyaallah, kesembuhannya lebih ketara...

-----------

Sehari sebelum saya bertolak ke Terengganu, anak pesakit menelefon saya dan menyatakan masalah penyakit ayahnya. Semasa sesi perbualan kami di telefon, tapak tangan saya terasa pijar seperti merasai haba air panas yang menggelegak.. Dari itu, saya perhatikan yang kes ini bukan kes mudah...

Tambahan lagi, anaknya memberitau saya bahawa ayahnya pernah meracau dan menyebut perkara yang bukan-bukan...

-----------

Diringkaskan cerita, saya bersama orang kanan RIDAM (Herman) bertolak dari Kemaman sekitar jam 4:30 petang. Memang jangkaan kami, majlis berbuka puasa akan berlangsung di tepi jalan sahaja sepanjang perjalanan kami..

Dari cuaca yang normal, kami tiba-tiba meredah hujan yang amat lebat semasa masuk ke Kerteh. Berulang kali saya membaca doa Nabi Yunus agar dimudahkan perjalanan kerana berasa seperti ada sesuatu yang menghalangi perjalanan kami.

Alhamdulillah, saya diberi ilham untuk mengubah haluan ke Terengganu melalui jalan Lebuh Raya Jabur dengan memotong jalan pintas dari arah Paka. Tiba di pekan Ajil, kami singgah sebentar untuk membeli makanan berbuka puasa di Pasar Ramadhan.

Melihat jam sudah pukul 7 malam, kami mulakan semula perjalanan ke Terengganu. Sekitar 5 minit masuknya waktu maghrib, kereta kami tiba-tiba dihalangi seekor anjing. Nasib baiklah brek kereta sempat di tekan. Syukurlah kereta tak terbabas....

Kami berbuka puasa di tepi jalan di Wakai Tapai dengan bekalan yang dibeli.. Selesai berbuka puasa, kami teruskan perjalanan ke tempat yang dituju. Memang adat saya, kalau nak berubat, seeloknya saya kena mandi terlebih dahulu agar badan dan minda terasa fresh bagi memudahkan konsentrasi dalam rawatan. Kalau tak sempat mandi pun, saya akan mengambil wudhuk terlebih dahulu.

Kami singgah di stesyen minyak Caltex untuk mandi dan solat Jamak Qasar di surau stesyen minyak berkenaan.

Alhamdulillah, perjalanan seterusnya amat mudah dan kami tiba di rumah pesakit sekitar jam 9 malam...

---------

Pada malam kedatangan saya, pesakit tiba-tiba berasa sihat walaupun tidak sepenuhnya. Memang sebelum ini, ragam kesembuhan penyakit seperti ini biasa terjadi bila saya sampai ke rumah pesakit. Jika tidak dirawat, kesakitan itu akan datang semula sebaik sahaja perawat pulang.. Inilah salah satu trick jin yang mengganggu manusia...

Seperti biasa, saya lakukan sesi soal jawab terlebih dahulu bagi mendiagnos penyakit pesakit dari sudut klinikal. Soalan berkaitan gangguan akan ditanya selepas permasalah klinikal sudah dikenal pasti. Memang sudah dijangkakan, pesakit mengalami masalah sihir yang serius.. Namun, saya memohon pada Allah agar dipermudahkan urusan rawatan dan kesembuhannya sejak awal perjalanan lagi.. Moga-moda doa saya dimakbulkan Nya..

---------

Sekali lagi, saya lakukan teknik Rukyah Ekspress.. Memang terasa seperti haba dari belakang badan pesakit. Pesakit juga berasa seperti sesuatu bergerak di tempurung lututnya.. Hasil semakan secara batin, ada 5 gangguan yang mengganggu mangsa. Satu daripadanya jenis On/Off dan sering berkeliaran di dalam rumah pesakit. Jenisnya dikatakan dalam panggilan orang Melayu sebagai 'Hantu Raya'..

Diringkaskan cerita, saya gunakan telur sebagai medium memindah gangguan yang dialami. Memang kebas tangan saya sewaktu melakukan proses 'tarik'.. Tapi syukur, kesembuhan penyakit beransur kurang..

-------

Alhamdulillah...pesakit sudah boleh berdiri dengan mudah. Memandangkan ianya masih baru, saya nasihatkan pesakit agar tidak aktif berlebihan sekitar 2 hingga 3 hari.. Orang tua kata, "takut urat terkejut.."..

Saya bekalkan bahan rawatan yang siap dirukyah dan tidak lupa hadiahkan produk terbaru RIDAM (Aura Balancer) sebagai tambahan dalam rawatan.

-------

Sekitar jam 11:30 malam, kami memohon izin untuk pulang..
Semoga kesembuhan pesakit kekal ke akhir hayat dan ianya membantu peningkatan ibadah pesakit pada Allah.. Amin..
 
Blogger Templates