Ads 468x60px

Santau Pisau Gillete....!

Sepasang suami-isteri datang ke RIDAM untuk mengadu masalah penyakit yang dialami. Si suami berasa pedih-pedih pada badannya. Katanya terasa seperti terkena cili...pijar sangat-sangat.....

Isteri pula sakit dibahagian kerongkong... Dia syak terlekat tulang ikan.. Tapi bila di X-Ray, doktor kata tak ada apa-apa.....dah 3 bulan katanya...

Saya mengubati suaminya terlebih dahulu.. Memang semasa meletakkan tangan dibahagian belakang badannya, saya terasa seperti 'sesuatu' menular ke dalam badan. Tak semena-mena saya terasa gatal..Miang sungguh rasanya.. Dari simptom yang dirasakan, saya mengesyakki si suami terkena Santau...

Maka saya ambilkan satu botol penuh garam bukit RIDAM dan campurkan dengan setengah gelas air rukyah.. Saya suruh dia minum dan rehan sekitar 15 minit untuk bahan tersebut mengalir dalam tubuh..

Tapi tak sampai 10 minit, suaminya muntah-muntah... Dari pemerhatian saya dan pesakit bila melihat dalam muntahnya, terlihat seperti hama halus yang bergerak-gerak.. Masih hidup lagi.. Suaminya pula hilang serta-merta penyakit yang dialami.. Cuma suaminya keletihan sebab perut dah kosong..tenaga pun dah habis..

Pada isterinya, saya gunakan kaedah yang sama... Waduh...tiada kesan nampaknya...

Maka, saya carikan Daun Kelor. Kemudian, daun tersebut saya tumbuk dalam sukatan yang sesuai untuk rawatan bersama campuran air rukyah dan 3 cubit beras.. Saya berikan air tapisan tersebut untuk diminum sebanyak 3 gelas..

Selang setengah jam, pesakit muntah darah.. Naik panik gak saya dan suami pesakit. Tapi gerak hati mengatakan tidak ada apa yang perlu dirisaukan.. Saya bagi isyarat tangan pada suami supaya bersabar seketika...

Tidak lama kemudian, si isteri memuntahkan kepingan besi nipis dari mulutnya bersama lendir berwarna hitam......

Bila dilihat, masyaallah....! tak pernah saya mengubati Santau yang mengeluarkan pisau gillete..! Tak berkarat lagi pisau tu....

Saya tanya kat pesakit.."awak ada makan pisau gillete ke selama hidup ni?". "ish...mana ada ustaz...nak pegang pun kena hati-hati..ni kan pulak nak telan..."

syukurlah, sakit pesakit dah sembuh.. Saya berikan habbatus sauda' bersama campuran madu untuk dibuat rawatan dalaman bila pulang ke rumah nanti...

Apa-pun, pengalaman sebegini adalah yang pertama dalam rawatan santau. Setakat keluar paku, kaca, rambut, makanan sihir tak hadam, ulat, anak lintah, kaki katak dah biasa sangat dah...

Semuanya dengan izin Allah..Saya hanya berusaha... Wallahu'alam
 
Blogger Templates