Ads 468x60px

'Pergi' nya dia mengadap Allah...

Malam semalam, saya keluar bersama anak isteri ke bandar untuk membeli beberapa barang yang diperlukan dalam resipi nasi arab yang akan disediakan untuk tetamu pada hari raya yang ke-dua..

Selepas keluar dari pasaraya, saya mendapat panggilan seorang suami pesakit.. Khabarnya, isterinya (bekas pesakit) sesak nafas dan begitu uzur. Dia minta saya datang ke rumah dengan segera untuk melihat keadaan isterinya...

Oleh kerana saya pada waktu itu mempunyai urusan yang belum diselesaikan, maka saya minta tangguhkan rawatan ke hari raya ke-4...

....

Malamnya, saya bermimpi pesakit tersebut berjumpa saya dengan kain putih yang bersih.. Dia hanya memandang saya dengan wajahnya yang bersih dan meninggalkan saya..

Sebaik saja saya tersedar, saya mengingat kembali mimpi yang dialami..

Mungkin mainan tidur...bisik hati yang dhaif ini..

-------

Petang tadi (15 minit sebelum berbuka), saya mendapat panggilan telefon dari suami pesakit.. Innalillahiwainna ilaihi roji'un.... Pesakit saya telah meninggal sekitar jam 5:30 petang tadi...!

-------

Selepas solat maghrib, saya bergegas ke rumahnya.. Takziah saya ucapkan pada suami pesakit dan keluarganya..

Al-Fatihah di tujukan kepada Arwah.. Moga dia berada dikalangan orang yang beriman...

Al-Fatihah...
 
Blogger Templates