Indahnya Perawat Islam dan Pengamal Mentera Islam Bersatu

Erm...saya mendapat panggilan dari sahabat yang melihat proses pengubatan mangsa yang dilarikan jin di Jerteh sepertimana yang dinyatakan dalam akhbar Metro pada hari ini.

Menurut sahabat saya, 2 orang perawat (perawat Islam dan pengamal mentera) bekerjasama dalam membantu merawat mangsa. Pengamal Perubatan Islam bersolat hajat di dalam rumah pesakit dan sahabatnya, bomoh mentera bersedia di luar rumah untuk MENANGKAP jin yang berada diluar kemudian memasukkannya dalam botol..

* Harap yang beri komen terdahulu mula celik akal bahawa ilmu Allah luas.. Tiada apa yang mustahil.. :D

Pada saya, kejadian ini merupakan PETUNJUK ALLAH agar mereka yang suka-suka menuduh pengamal pelbagai teknik rawatan tanpa usul periksa kembali insaf dan belajar lagi dengan lebih mendalam dalam hal-hal rawatan agar ianya berguna untuk membantu mereka yang memerlukan selagi tidak menyalahi hukum agama atau syirik.

Jika masih lagi ingin menidakkan perkara ini, terutama dengan khilaf yang kononnya untuk mengukuhkan hujah, dimana mereka yang selama ini 'riuh sekampung' mengatakan pengamal perubatan Islam dengan kebelbagaian teknik yang tidak ada dalam sunnah, menyimpang dan merosakkan Seni Perubatan Islam?

Tengok toleransi dalam kes di Jertih ini. Masing-masing bekerjasama dan berikhtiar. Tidak ada pun kata-mengata atau mengutuk pihak yang berlainan aliran. Masing-masing juga bekerjasama melawan musuh yang satu iaitu Syaitan dan Jin Jahat laknatullah..

Diharap selepas ini, perawat Islam samada teknik Rukyah, Tenaga Dalam atau teknik-teknik Islami yang lain (selagi tidak berdampingan dengan Jin) dapat bersatu dan bekerjasama dalam hal-hal rawatan bagi membantu mereka yang memerlukan.

Sepertimana yang pernah di beritahu oleh Ust Wan Asrul (TIAF) dari saranan Ustaz Malek Lazim (Darul Hikmah) untuk mewujudkan kerjasama antara perawat-perawat Islam di Malaysia, hal ini amatlah cantik dan harmoni.

Objektif perawat adalah melawan musuh nyata sepanjang HAYAT yang satu iaitu Iblis, Syaitan dan Jin jahat laknatullah....!

Buang yang keruh...kita ambil yang jernih... Sepakat membawa berkat.

...

Dari petikan metro hari ini:
Berita Pilihan Ahad 10.10.2010

TANGKAP 9 JIN – GADIS GHAIB

JERTIH: Rumah gadis yang mengalami gangguan misteri yang menyebabkannya sering ghaib di Kampung Gong Nangka, Apal, dekat sini, diserbu ratusan penduduk selepas dua lelaki datang menawarkan diri merawat gadis itu mendakwa berjaya menangkap sembilan makhluk halus malam kelmarin.

Dalam kaedah rawatan tradisional jam 7.30 malam itu, dua lelaki menggunakan kaedah masing-masing bagi merawat Siti Balqis Mohd Nor, 22, yang ghaib ‘dilarikan’ makhluk ketika senja dan dinihari, sejak dua bulan lalu.

Dua lelaki itu yang menawarkan khidmat percuma selepas membaca kisah itu di akhbar sejak Selasa lalu, berpecah dua ketika sesi rawatan dengan seorang daripadanya berada di dalam rumah mengerjakan solat dan seorang lagi di luar rumah menggunakan jampi.
Kira-kira 15 minit selepas rawatan, seorang lelaki yang berada di luar rumah mendakwa melihat satu lembaga yang didakwanya dapat ditangkap.

Dia mendakwa dapat menangkap sembilan jin atau makhluk halus yang menyebabkan beratus-ratus penduduk menyerbu rumah gadis itu.

Selepas menangkap sembilan makhluk itu, bomoh itu memasukkannya ke dalam bekas khas bertutup bagi mengelak makhluk berkenaan terlepas.

Orang ramai yang menyaksikannya tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar dan video, kebanyakannya menggunakan telefon bimbit untuk dijadikan kenangan dan bahan bukti kejayaan bomoh berkenaan.


Usaha Berita Minggu mendapatkan komen dan mengambil gambar dua bomoh itu gagal kerana mereka tidak mahu menonjolkan diri sebaliknya memberitahu makhluk halus yang ditangkap, dihanyutkan ke laut.

Siti Balqis pula mengakui kini berasa lebih tenteram kerana dalam tempoh 48 jam lalu, beliau sudah tidak lagi ghaib.

“Saya harap usaha murni semua pihak yang menghulurkan bantuan akan membuahkan hasil dan membolehkan saya kembali menjalani kehidupan seperti biasa,” katanya.

Hadir sama, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jabi, Ramlan Ali.

Ibunya, Norizan Said, 47, berkata, sejak kisah anaknya disiarkan, 17 bomoh menawarkan diri merawat Siti Balqis secara percuma tetapi kejadian malam tadi adalah kemuncaknya apabila bomoh berkenaan dapat menangkap makhluk yang sebelum ini didakwa menjadi punca anaknya ghaib.

Katanya, sejak kisah anaknya disiarkan media, keluarganya juga berasa lega kerana tidak perlu lagi menanggung perbelanjaan besar untuk mengupah bomoh sama ada berasaskan rawatan Islam atau kaedah tradisional kerana semuanya kini menawarkan khidmat merawat anaknya secara percuma.

MAKLUMAN

Sila layari blog ini secara Web View walaupun anda melayarinya melalui telefon pintar agar tidak terlepas info penting di sidebar yang disediakan.

Semak Akaun RIDAM yang sahih di sini jika ada urusan bayaran produk dan servis.

Syukran Jazilan.

.