Ads 468x60px

Ingat Seminar RIDAM di Kuala Lumpur

Salam..

Seminar di Kuala Lumpur (31 Oktober 2010)
Tempat: Masjid Al-Ghufron, Taman Tun Dr Ismail
Masa daftar: 8:00 pagi

Pada peserta Seminar di KL, sila bawa bahan berikut semasa rawatan:-

1- Pen
2- Botol spray (dah diisi air)
3- Limau nipis 3 biji (yang segar-segar sahaja)
4- Paku 3" sebanyak 3 batang (jgn bawa paku simen)
5- Hati yang ikhlas untuk belajar

Jumpa di Seminar pada 31 Oktober ni..jangan lupa ya.. :D

* Tiada sesi rawatan di sini. Sila buat temujanji rawatan di hari yang lain.. Sekian dimaklumkan

Syabas Peserta Limbang.. Anda peserta pertama menerima ijazah Maghrifat Hifdzo...!

Salam.. Sambutan Seminar Rawatan di Limbang amatlah menggalakkan. Peserta Limbang adalah generasi pertama yang mendapat pengajian Rawatan Islam, pengajian Rawatan Nusantara Kelantan dan Indonesia, Pengijazahan Latihan Maghrifat Hifdzo, Pengajian Tenaga Dalam Islami dan Latihan Praktikal Live bagi rawatan sebenar.

Tahniah... !

Kita lihat candid yang sempat di ambil... :D

Sesi pendaftaran

Latihan Tenaga Dalam

Kita 'rasa' apa tuk...?

Dah 'pagar' diri ke belum?

Fokus ya..

Tunjuk apa la tu...?

LDK Rawatan

LDK Rawatan

Rujukan juga diperlukan semasa merawat

ketika sesi latihan Maghrifat Hifdzo

ramai yang dah balik..ni jer gambar yang sempat di ambil

Bersama group latihan amali rawatan

Bersama orang kuat Limbang di Limbang Airport.
Perpisahan bermula di sini

Maaf lah...saya teramat sibuk

Assalamualaikum..

Saya memohon maaf di atas ketidakupayaan membalas sms dan menjawab panggilan telefon bermula 20hb Oktober 2010 hari tu..Mari kita tengok diari perjalanan RIDAM bermula 20hb Oktober 2010..

20 Oktober 2010 (Pagi)
RIDAM dijemput ceramah di PETRONAS-CUF Gebeng, Pahang sempena hari HSE mereka.

20 Oktober 2010 (Petang)
RIDAM sekeluarga bertolak ke Kuala Lumpur. Dalam perjalanan, RIDAM singgah di IAB (Institut Amanuddin Baki, Genting) bagi menziarahi ibu mertua yang berkursus selama seminggu di situ.

Kemudian, RIDAM berjumpa x-pelajar seminar di tepi jalan (selepas Tol Gombak) untuk sembang mesyuarat-tingkap kereta sekejap.

Sekitar jam 11:30 malam, barulah RIDAM sekeluarga sampai di rumah mertua di Klang.

Jam 12:30, RIDAM keluar lagi kerana ada jemputan rawatan emergency. Pukul 3:30am baru balik ke Klang semula dan tidur selepas itu.

21 Oktober (Petang)

Cadangannya, RIDAM nak ke Rawang untuk tujuan pemberian sijil pada x-pelajar seminar di Terengganu. Bila keter dan dipandu, rasa bergegar dan diherot terus ke bengkel kereta.. Terperangkap lah RIDAM di kedai kereta..Banyak komponen kena ganti daaa....

Malamnya, RIDAM dan isteri berkemas barang-barang yang akan di bawa ke Limbang, Sarawak.

22 Oktober 2010

Awal pagi, isteri menghantar RIDAM ke KLIA. RIDAM sampai di Miri sekitar jam 10:45 pagi. Di Miri, RIDAM dijemput berubat bekas pesakit yang terlantar di hospital swasta.

Jam 4pm, RIDAM sudah berada di Miri Airport. Tapi flight pulak delay.. Pukul 5:15, barulah dapat terbang ke Limbang, Sarawak.

Sampai di Limbang, RIDAM dijemput orang kuat Limbang iaitu ustaz Ahmad dan ustaz Ghani. Mereka menghantar RIDAM ke hotel dan kami keluar makan selepas itu.

Malam yang sama, RIDAM dijemput berubat. Sesi rawatan selesai sekitar jam 12:30 malam. RIDAM pulang ke hotel dan TIDUR KELETIHAN...

23 Oktober 2010

Seminar RIDAM bermula dari pukul 8:30am dan berakhir sekitar jam 6:40pm. RIDAM kemudiannya balik sebentar ke hotel untuk mandi dan keluar semula bagi jemputan rawatan sekeluarga.

Sesi rawatan berakhir sekitar jam 1:30am. RIDAM pulang ke hotel dan sekitar jam 3:30am, RIDAM diserang ahli sihir menyebabkan sesak nafas dan batuk berdarah. Seorang diri, RIDAM berubat dan melakukan counter-attact pada yang berkenaan. Pukul 5:30am baru dapat tidur.

24 Oktober 2010

Seawal jam 8:45am, RIDAM sudah berada di dewan seminar bagi sesi rawatan dan latihan live pada peserta. Hanya peserta Limbang yang pertama kali mendapat pengalaman begini. Mereka semuanya mendapat pendedahan sebenar yang merasai sendiri teknik-teknik rawatan yang dipelajari pada rawatan sebenar.

Rawatan berakhir jam 2:30 pagi sebelum RIDAM pulang ke hotel.

25 Oktober 2010

RIDAM bertolak dari Limbang ke Miri seawal jam 11:10am. Sedih rasanya meninggalkan Limbang.. Banyak betul kenangan di sana..

Sekitar jam 8:45 malam, barulah RIDAM sampai di KLIA. Kelewatan ini disebabkan flight delay lagi di Miri...

Anak-anak kecil RIDAM merengek minta makan Mc Donald.. Walaupun penat, kesian pulak bila mereka nak bermanja dengan papa nya.. Maklumlah, kena tinggal ari tu.. Pukul 11:50pm, barulah RIDAM sampai di rumah mertua di Klang. Badan penat dan tak cukup tidur toksah cakaplah..

RIDAM bercadang nak berehat dalam 2 hari..

26 Oktober 2010

Awal pagi, RIDAM dok tengah menaip artikal untuk blog ni dan menyemak email serta msg facebook kalau-kalau ada.

* Sepanjang handphone RIDAM yang asyik on-off selama waktu sibuk ni, RIDAM menerima 183 sms, 82 missed call dan 129 email... sebab tu lah RIDAM nak berehat jap... Semput rasanya..

Minta maaf pada yang tak mampu RIDAM balas sms, email dan panggilan... Maaf sekali lagi..

Sekian..

Kenapa perlu RM77.77 sebagai mahar amalan?

Assalamualaikum..

Saya mendapat sms sahabat perjuangan rawatan memaklumkan akan komen seorang 'USTAZ' yang berkaitan dengan angka mahar RM77.77.

Saya balas smsnya dengan menaip.."biarkan dia terjun dengan labu-labunya..:D "

Kenapa saya balas begitu? Kerana 'USTAZ' tu syok sendiri dan jumud. Pepatah Melayu kan ada mengatakan..'malu bertanya sesat jalan'.. Ada tak 'USTAZ' tu tanya saya kenapa dan mengapa angka ni wujud?..Memang kalau dah jenis jumud, jumud situlah..

Nasib baiklah USTAZ tu tak jumud kenderaan..tahu pulak naik kereta..Kenapa tak naik unta? Dan kalau USTAZ tu leh jumud makanan, jawabnya tak berasa makan nasi la kawan tu..makanan utama tak lain tak bukan ialah roti...kah..kah..kah..kesian betul..

Kepada USTAZ tu dan mereka yang ingin tahu..akan saya terangkan kenapa angka 77.77 ini wujud...

Begini..

Angka in hanyalah nak nampak cantik saja. Dan inilah yang saya bayar sewaktu menerima amalannya. Guru saya juga menerangkan akan beberapa sejarah angka 7 ini. Antaranya:-

1) alam ini ada 7 petala langit
2) alam ini ada 7 petala bumi
3) kita hidup dalam 7 hari dalam seminggu
4) anggota sujud utama ada 7 bahagian (dahi, 2 tapak tangan, 2 lutut & 2 kaki)
5) keutamaan 7 point aura tubuh manusia banyak di aplikasi berbanding 6666 aura yang ada.

Jadi, sejarah angka 7 ini juga mengingatkan kita akan KEBESARAN ALLAH. Ianya sebagai panduan agar kita tahu dan belajar.

Kalau nak jimat sekalipun, takkanlah tak boleh telefon RIDAM untuk bertanya.. ?

Pasal kenapa kena bayar, itu adalah tanda pengorbanan pada mereka yang minta menambah ilmu. Kalau tak minat, tak payah la nak komen sana-sini..

Perlu diingatkan, antara syarat menuntut ilmu, WANG adalah sebahagian syaratnya sepertimana yang diberitahu oleh Imam Syafie.

Nak belajar kat Universiti pun kena bayar.. Nak belajar ambik lesen kereta pun kena bayar..Nak belajar rawatan holistik seperti Homeopathy pun kena bayar. Nak belajar urut dan bekam pun kena bayar.. Nak masuk seminar rawatan Islam pun kena bayar..

Satu lagi, semasa mencari ilmu yang sukar, kos pengangkutan, makan minum, penat lelah dan macam-macam lagi perlu ditanggung oleh pengamal. Tak campur berapa lama baru leh jumpa ilmu yang dicari lagi..

Jadi, hal bayaran dalam menuntut ilmu, ianya dibolehkan. Kalau tak minat, toksah dok canang sana-sini. Kita kena ingat, blog rawatan Islam ni bukan orang Islam jer yang baca. Orang non-muslim pun baca jugak. Tak ke pening bila diorang baca pertelingkahan pendapat sesama Islam...buat malu agama jer..

Kepada orang tersebut, jangan jadi mufti tak bergaji. Buat letih taip artikal jer buat apa..Buatlah kerja berfaedah..Bukalah minda dengan hati terbuka. Jangan dok jumud ilmu...

Saya pun sebenarnya dah tak larat layan lagi dah puak-puak macam ni..Tak sudah-sudah dengan ideologi sempit mereka tu. Kita hidup di zaman teknologi. Selagi ianya tidak bercanggah dengan syarak, jangan memandai lebih pada JABATAN AGAMA ISLAM pulak. Kalau lah betul alat moden macam akrionik itu salah, kenapa tiada lagi fatwa kebangsaan yang mengatakan itu haram.

Kalau anda tu betul sangat, silalah report. Sahabat saya salah seorang pegawai agama di jabatan agama Islam terengganu dan seorang lagi jabatan agama Islam pahang. Perkara in sebenarnya telah saya rujuk dan dia mengatakan tidak mengapa selagi perkara tersebut tidak berkaitan dengan kepercayaan selain Allah.

AKRIONIK adalah alat perubatan moden yang berkonsepkan rawatan dalaman (DNA). Kita sedia maklum bahawa jin dan syaitan ni punyai kelebihan dan diizinkan Allah, mampu masuk ke dalam manusia hingga ke dalam sel darah. Jadi, rawatan DNA pesakit dijuruskan melalui mesin ini dengan izin Allah agar negatif energy dalam DNA pesakit dapat dipulihkan. Itupun dengan izin Allah jua.

Kenapalah suka berikan komen tanpa belajar. Tak cukup dosa ke hingga nak tambah dosa ikut jalan macam ni? Sudah-sudahlah tu wahai USTAZ tersebut..

Belajar lagi k.. Tua pun takpa kalau bab mencari ilmu ni.. Sampai habis umur pun, manusia kena belajar dan beramal.. Itulah adatnya MANUSIA..

Sekian...salam sayang untuk USTAZ tersebut.. :D

"Macam mana awak cari barang sihir, syakirin?"

Ketika ditanya soalan ini pada saya satu ketika dulu, sukar saya berikan jawapannya kerana hal ini hanya mampu difahami bagi mereka yang pernah mempelajarinya atau yang ahli.

Sekadar berkongsi, kaedah mengesan barang sihir ada pelbagai cara iaitu:

1-melalui mimpi
2-melalui firasat hati
3-melalui tindak balas anggota badan
4-melalui dialog dengan jin

Kita lihat satu-persatu pada perkara di atas.

1-melalui mimpi
Ada pun melalui mimpi ialah samada ditunjukkan secara jelas kedudukan barang sihir tersebut ataupun melalui tanda-tanda yang perlu dicari jawapannya. Misalnya perawat melihat pokok besar di hadapan rumah pesakit. Mungkin ianya tertanam di situ.

2-melalui firasat hati
Ada pun rasa firasat hati merupakan petunjuk kepada tertanamnya barang sihir tersebut. Hal ini boleh berlaku sebelum, semasa ataupun selepas merawat.

3-melalui tindak balas anggota badan
Adapun hal ini berlaku dimana perawat merasai getaran pada badannya, ataupun rasa kebas pada tangannya, ataupun rasa pening ketika melalui kawasan barang sihir tersebut ataupun kebas kaki dan sakit tulang sulbi.

4-melalui dialog dengan jin
Ada pun kaedah ini diberitahu oleh jin ketika pesakit dirasuk.

Macam mana nak tahu kena tipu dek jin atau tidak?


Hal ini tak perlu dirisaukan. Apa yang perlu dilakukan adalah MENCARI BARANG tersebut mengikut lokasi yang diberitahu. Jika tak jumpa, sah la jin tu menipu.

Bila diberitahu, jangan percaya bulat-bulat. Buat panduan sahaja. Tak perlu pelik la kalau kena tipu dek jin SEBAB JIN MEMANG DAH JENIS SUKA MENIPU.. :D

Apa pun, saranan saya bagi yang berminat untuk mempelajari kaedah ini, hadir lah ramai-ramai ke seminar RIDAM samada di Limbang, Sarawak atau di Kuala Lumpur pada bulan Oktober ini.

Semoga pertemuan kita di sana nanti akan beroleh kebaikan dan manfaat yang besar dalam jalan keilmuan.

My Favourite Nasyid- Barakallahulakuma

Best layan nasyid ni..jom

javascript:void(0)

Ni lirik dia..

Baraka Allahu Lakuma
We’re here on this special day
Our hearts are full of pleasure
A day that brings the two of you
Close together
We’re gathered here to celebrate
A moment you’ll always treasure
We ask Allah to make your love
Last forever
Let’s raise our hands and make Du’a
Like the Prophet taught us
And with one voice
Let’s all say, say, say

Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma
Wa jamaah baina kuma fee khair.
Barakallah hu lakuma wa baraka alikuma
Wa jamaah baina kuma fii khair.
From now you’ll share all your chores
Through heart-ship to support each other
Together worshipping Allah
Seeking His pleasure
We pray that He will fill your life
With happiness and blessings
And grants your kids who make your home
Filled with laughter
Let’s raise our hands and make Dua
Like the Prophet taught us
And with one voice
Let’s all say, say, say

Baraka Allahu Lakuma wa Baraka alikuma
Wa jamaah baina kuma fee khair.
Barakallah hu lakuma wa baraka alikuma
Wa jamaah baina kuma fii khair.

Let’s raise our hands and make Du’a
Like the Prophet taught us
And with one voice
Let’s all say, say, say

Barakallahu Lakuma wa Baraka alikuma

Indahnya Perawat Islam dan Pengamal Mentera Islam Bersatu

Erm...saya mendapat panggilan dari sahabat yang melihat proses pengubatan mangsa yang dilarikan jin di Jerteh sepertimana yang dinyatakan dalam akhbar Metro pada hari ini.

Menurut sahabat saya, 2 orang perawat (perawat Islam dan pengamal mentera) bekerjasama dalam membantu merawat mangsa. Pengamal Perubatan Islam bersolat hajat di dalam rumah pesakit dan sahabatnya, bomoh mentera bersedia di luar rumah untuk MENANGKAP jin yang berada diluar kemudian memasukkannya dalam botol..

* Harap yang beri komen terdahulu mula celik akal bahawa ilmu Allah luas.. Tiada apa yang mustahil.. :D

Pada saya, kejadian ini merupakan PETUNJUK ALLAH agar mereka yang suka-suka menuduh pengamal pelbagai teknik rawatan tanpa usul periksa kembali insaf dan belajar lagi dengan lebih mendalam dalam hal-hal rawatan agar ianya berguna untuk membantu mereka yang memerlukan selagi tidak menyalahi hukum agama atau syirik.

Jika masih lagi ingin menidakkan perkara ini, terutama dengan khilaf yang kononnya untuk mengukuhkan hujah, dimana mereka yang selama ini 'riuh sekampung' mengatakan pengamal perubatan Islam dengan kebelbagaian teknik yang tidak ada dalam sunnah, menyimpang dan merosakkan Seni Perubatan Islam?

Tengok toleransi dalam kes di Jertih ini. Masing-masing bekerjasama dan berikhtiar. Tidak ada pun kata-mengata atau mengutuk pihak yang berlainan aliran. Masing-masing juga bekerjasama melawan musuh yang satu iaitu Syaitan dan Jin Jahat laknatullah..

Diharap selepas ini, perawat Islam samada teknik Rukyah, Tenaga Dalam atau teknik-teknik Islami yang lain (selagi tidak berdampingan dengan Jin) dapat bersatu dan bekerjasama dalam hal-hal rawatan bagi membantu mereka yang memerlukan.

Sepertimana yang pernah di beritahu oleh Ust Wan Asrul (TIAF) dari saranan Ustaz Malek Lazim (Darul Hikmah) untuk mewujudkan kerjasama antara perawat-perawat Islam di Malaysia, hal ini amatlah cantik dan harmoni.

Objektif perawat adalah melawan musuh nyata sepanjang HAYAT yang satu iaitu Iblis, Syaitan dan Jin jahat laknatullah....!

Buang yang keruh...kita ambil yang jernih... Sepakat membawa berkat.

...

Dari petikan metro hari ini:
Berita Pilihan Ahad 10.10.2010

TANGKAP 9 JIN – GADIS GHAIB

JERTIH: Rumah gadis yang mengalami gangguan misteri yang menyebabkannya sering ghaib di Kampung Gong Nangka, Apal, dekat sini, diserbu ratusan penduduk selepas dua lelaki datang menawarkan diri merawat gadis itu mendakwa berjaya menangkap sembilan makhluk halus malam kelmarin.

Dalam kaedah rawatan tradisional jam 7.30 malam itu, dua lelaki menggunakan kaedah masing-masing bagi merawat Siti Balqis Mohd Nor, 22, yang ghaib ‘dilarikan’ makhluk ketika senja dan dinihari, sejak dua bulan lalu.

Dua lelaki itu yang menawarkan khidmat percuma selepas membaca kisah itu di akhbar sejak Selasa lalu, berpecah dua ketika sesi rawatan dengan seorang daripadanya berada di dalam rumah mengerjakan solat dan seorang lagi di luar rumah menggunakan jampi.
Kira-kira 15 minit selepas rawatan, seorang lelaki yang berada di luar rumah mendakwa melihat satu lembaga yang didakwanya dapat ditangkap.

Dia mendakwa dapat menangkap sembilan jin atau makhluk halus yang menyebabkan beratus-ratus penduduk menyerbu rumah gadis itu.

Selepas menangkap sembilan makhluk itu, bomoh itu memasukkannya ke dalam bekas khas bertutup bagi mengelak makhluk berkenaan terlepas.

Orang ramai yang menyaksikannya tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar dan video, kebanyakannya menggunakan telefon bimbit untuk dijadikan kenangan dan bahan bukti kejayaan bomoh berkenaan.


Usaha Berita Minggu mendapatkan komen dan mengambil gambar dua bomoh itu gagal kerana mereka tidak mahu menonjolkan diri sebaliknya memberitahu makhluk halus yang ditangkap, dihanyutkan ke laut.

Siti Balqis pula mengakui kini berasa lebih tenteram kerana dalam tempoh 48 jam lalu, beliau sudah tidak lagi ghaib.

“Saya harap usaha murni semua pihak yang menghulurkan bantuan akan membuahkan hasil dan membolehkan saya kembali menjalani kehidupan seperti biasa,” katanya.

Hadir sama, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jabi, Ramlan Ali.

Ibunya, Norizan Said, 47, berkata, sejak kisah anaknya disiarkan, 17 bomoh menawarkan diri merawat Siti Balqis secara percuma tetapi kejadian malam tadi adalah kemuncaknya apabila bomoh berkenaan dapat menangkap makhluk yang sebelum ini didakwa menjadi punca anaknya ghaib.

Katanya, sejak kisah anaknya disiarkan media, keluarganya juga berasa lega kerana tidak perlu lagi menanggung perbelanjaan besar untuk mengupah bomoh sama ada berasaskan rawatan Islam atau kaedah tradisional kerana semuanya kini menawarkan khidmat merawat anaknya secara percuma.

Sihir Pemisah

RIDAM didatangi sepasang suami isteri yang mengalami masalah perhubungan yang serius. Kesan dari sihir ini juga mendatangkan kesan pada anak mereka.

Oleh kerana pasangan pesakit ni terlalu lama menerima bahang sihir ini, maka saya cadangkan agar 'berubat besar' dilakukan.

Saya suruh pesakit bawakan batang pisang (ukuran sehasta), 4 jenis warna kain (hitam, merah, kuning & putih), paku saiz 4" dan air untuk dijampi.

Rawatan pertama diberi pada si suami. Seperti rawatan yang lepas, saya lakukan kaedah rukyah dahulu. Memang pesakit dapat melihat beberapa jenIs makhluk secara 'sirr' ketika ayat-ayat rukyah dibacakan padanya. Pesakit juga terasa seperti ada 'sesuatu' bergerak-gerak di bahagian kaki, perut dan turut terasa pijar di bahagian kaki kirinya.

Maka, saya lakukan teknik pasung dan tarik bagi membuang gangguan yang ada.Alhamdulillah, kesan gangguan yang dialami hilang serta merta. Pesakit kedua pula ialah isterinya. Sama seperti rawatan pada s suami, pesakit merasa seperti semutan di bahagian kepala, bahu kanan dada dan bahagian perutnya. Sekali lagi kaedah pasung dan tark digunakan.

Rawatan yang akhir dlakukan pada anak lelaki pasangan ini. Anak lelakinya ini mengalami masalah Autism (hyperaktif) setelah dirujuk pada pakar kanak-kanak. Ada 2 gangguan pada pesakit ini dan rawatan 'masuk ayat' digunakan dengan ikhtiar agar penyakit autism yang dialami sembuh dan normal sepertimana kanak-kanak lain.

Rawatan berakhir sekitar jam 12 malam dan itu merupakan pesakit terakhir setelah merawat 7 lagi pesakit lain sejak jam 9 pagi....!

Oleh kerana kepenatan dan badan pun terasa pijar akibat banyaknya tenaga dalam serta fizikal yang diguna sepanjang seharian merawat, maka saya ke 7 eleven untuk membeli ais bagi terapi diri sendiri di rumah.

Esok masih ada pesakt yang menunggu.. Jika penat hari ini masih belum hilang, mungkin rawatan akan dibatalkan dan pesakit dimaklumkan..

Masih Banyak Yang Belum Ku Tahu

Sekembalinya saya dari Limbang, saya mengambil kesempatan untuk menziarahi sanak-saudara yang tinggal di Kuala Lumpur. Sempena Aidilfitri yang mulia, kunjung-mengunjung ke rumah sanak-saudara menambah keakraban dan silaturrahim yang sedia terjalin.

Namun begitu, saya tidak punyai ruang waktu untuk menziarahi sahabat di PJ dan Keramat ekoran jadual yang teramat padat. Saya memohon maaf di atas ketidak-upayaan yang berlaku. Insyaallah, saya akan menziarahi mereka sekembalinya dari program di Sarawak nanti.. Tunggu ya... :D

Dalam pada itu, saya dipertemukan dengan seorang tokoh pertubuhan NGO di Selangor yang begitu merendah diri orangnya. Maha Suci Allah, melihat kepada pangkat dan ilmunya yang penuh di dada, lagi rasa rendah diri ini bila berhadapan dengannya. Setiap butir bicaranya, selalu sahaja di sertakan dengan ilmu tauhid, nasihat dan ketakwaan. Pada saya, sukar untuk diri ini menjadi sepertinya.

Ketika sesi 'baiah' (akur janji), saya diperlihatkan keagungan hamba Allah ini. Terpancar cahaya putih dari seluruh badannya dikala dia mengucapkan kalimah LAILAHAILLAH, MUHAMMADURRASULALLAH.. Hal ni merupakan pengalaman kedua saya diperlihatkan iaitu ketika saya bersama Allahyarham Kiyai Haji Suffian dulu.

Saya doakan hamba Allah yang saya temui ini berada d bawah lindungan rahmat Allah sentiasa.

'Minta tunjukkan jalan dari Ladang Kubur, Masih Banyak Yang Belum Ku Tahu'
'Berani Kerana Benar, Takut Kerana Salah'
'Allah.. Muhammad.. Lailahaillallah.. Muhammadurrasulallah'

Cabaran Rawatan di Limbang, Sarawak

Pada 28 September 2010, saya dijemput merawat ke Limbang, Sarawak bagi rawatan stroke separuh badan.

Dengan menaiki AirAsia seawal jam 7:50 pagi, saya sampai ke Labuan sebelum menaiki Exress Feri ke Limbang. Di Labuan, saya bertemu sahabat lama dan tak sangka pula diusung ke rumahnya untuk berubat. Begitulah adat menjadi perawat...

Jam 2 petang, saya mula menaiki feri ke destinasi yang dituju.. Sepanjang berada di dalam feri, saya diperhatikan seorang lelaki yang akhirnya dia 'menguji' saya dari belakang.. Memang terasa hawa panas gelombang yang dipancar pada saya dari arah kiri badan..

Seraya itu, saya memandangnya sambil tersenyum.. Saya bacakan ayat akhir dalam amalan ayat 4 untuk membenteng diri.. Seingat saya,pada ulangan bacaan yang ke-21, mukanya macam kena bakar..serba salah dia bila saya berpaling padanya sambil tersenyum.. Kemudian, dia berpaling ke tingkap seakan-akan melihat ombak yang bergelumbang. Saya lupakan hal tersebut kerana sesi 'ujian' sudah selesai.

Sampai di Limbang sekitar jam 4:50 petang, saya dijemput suami pesakit dan dibawa ke kedai makan tomyam di pekan Limbang. Kemudian, saya dibawa ke rumah pesakit dan di sinilah cabaran rawatan bermula.....

Malam 28 September 2010

Selepas waktu Isyak, saya mulakan rawatan dengan mendiagnos penyakit pesakit. Memang saya pasti, penyakit yang dialami bukanlah penyakit klinikal dan ia telah pun disahkan sendiri oleh pihak hospital.

Untuk makluman, stroke akibat gangguan punyai simptom fizikal tetapi berbeza sedikit dari stroke klinikal. Orang yang terkena serangan stroke klinikal tidak terasa anggota stroke nya bila disentuh berbanding dengan stroke gangguan...

Setelah sesi rukyah, saya gunakan kaedah pasung telur untuk menarik gangguan yang ada. Alhamdulillah, kaki pesakit sudah boleh digoyangkan. Saya berehat sebentar untuk laluan makan malam. Memang seronok makan lauk kampung di Limbang...rasanya pun tak lari dengan menu di Semenanjung..

Saya menyambung sesi rawatan pada pesakit. Pesakit memang mengalami masalah lenguh bahu di bahagian kanan. Tapak tangan kiri saya letakkan di pangkal bahu dan tangan kanan saya pula memegang tangannya. Pada tika ini, saya bacakan ayat saraf dan beberapa ayat ahzab dan di minda, saya qasadkan aura putih agar ianya melingkari abdomen yang sakit tersebut.

Selang 5 minit bacaan bermula, pesakit mula kerasukan. Berkali-kali dirayu agar dia dilepaskan. Ingat saya pada diri, syaitan dan jin jangan percaya pada berunding. Maka saya 'kelar maghrifat' sedikit pada lehernya. Setelah puas dengan sesi dialog, saya 'tarik' gangguan yang mengganggu dengan diisi dalam botol.

(pihak yang tak setuju dengan kaedah ni jangan mencemarkan blog RIDAM dengan pendirian diri. Cukuplah sesi 'panas' yang lepas. Buat hal masing-masing k)

Alhamdulillah, lenguh bahu pesakit hilang serta merta dan sudah boleh diangkat.. Syukur pada Allah..

Saya berehat sebentar kerana kepenatan. Ketika sedang berehat di luar rumah, terasa sangat mengantuk yang amat sangat. Keluarga pesakit pun terasa begitu. Firasat diri mengatakan seperti ada 'barang' yang tertanam di rumah pesakit. Dengan kaedah scanning, saya merasai Aura negatif dari barang yang ditanam sejauh 2 meter persegi.

Syukur pada Allah, petunjuk firasat yang diguna akhirnya menjumpai barang tersebut di tanam di bawah akar pokok di hadapan rumahnya iaitu DEBU TULANG MANUSIA yang disimpul dalam plastik.

Saya tawarkan bahan sihir yang dijumpai dan tempat barang sihir tersebut saya bakar dengan sedikit diesel. Petua ini biasanya akan mengundang padah pada penyihir.. :D

Rasa mengantuk dan lesu hilang serta-merta. Keluarga pesakit sendiri merasa kelainan suasana rumahnya.

Sesi rawatan berakhir sekitar jam 2:15 pagi..

29 September 2010

Saya terkejut dari tidur setelah bermimpi. Dalam mimpi tersebut, saya didatangi pesakit dan suaminya. Yang hairannya, pesakit sudah boleh berjalan! Jika itu benar, bermakna petanda peluang kesembuhan amat tinggi..moga-moga dimakbulkan Allah..

Sesi berubat diteruskan dan saya menghabiskan saki baki gangguan yang menyekat urat saraf pesakit. Syukur, kedua-dua kaki pesakit sudah boleh digerakkan walaupun masih sukar untuk bangun.

Barang sihir kedua (kain pesakit yang dijampi) juga dijumpai di penjuru depan rumahnya. Ianya turut di 'tawarkan' dan dibuang.

Malam 29 Sempember 2010

Entah kenapa, hati saya menegah untuk saya naik ke tingkat atas rumah pesakit(rumah 2 tingkat) . Di bahagian atas tersebut adalah tempat saya bermalam.

Saya juga asyik terlihat kelibat seseorang di bilik saya tidur ketika 'teknik mata batin' dipraktikkan..

Saya ke bilik pesakit dan menggunakan teknik mata batin padanya..

Pesakit disuruh 'keluar' dari badannya dan naik ke tingkat atas dan melihat bilik tempat saya tidur. Di situ, pesakit melihat seorang lelaki persis orang indonesia yang berkaian seperti orang silat. Dari lelaki tersebut, dia menyatakan bahawa kedatangannya adalah untuk berunding dengan saya kerana ada 'hutang' yang perlu diselesaikan.

Saya faham dengan maksud 'hutang' tersebut. Maksudnya, saya mencampuri urusan gangguan sihirnya..........

Memandangkan badan saya amat penat, saya gunakan energy pesakit untuk melawannya secara batin. Beberapa jurus api dilancarkan. Walaupun ada yang boleh dielak, lelak tersebut mula terasa kekalahannya. Dia cabut lari dan sempat berpesan untuk datang lagi kerana katanya ada barang yang tertinggal.. Pesakit sedar selepas itu..

Saya pula mengambil angin di luar dan di situlah terdengar seperti ada 'benda' jatuh di atas atap rumah pesakit. Bergegas saya ke bilik pesakit kerana bilik pesakit adalah satu-satunya ruang yang sempat saya 'pagar'. Dengan izin Allah, gangguan yang datang tidak dapat masuk ke ruang tersebut.

Sekali lagi teknik mata batin diguna pada pesakit dan kali ni, ruang tingkat atas rumah hingga ke tangga penuh dengan pelbagi spesis jin.. Semuanya menanti saya untuk menyerang..

Memang ketika itu saya tergaman. Kedatangan saya ke Limbang hanya seorang. Biasanya saya membaca orang kanan untuk kaedah lawan berjemaah. Tapi kali ini, hanya petunjuk Allah yang saya nantikan untuk keselamatan diri.

Firasat hati menyuruh saya membaca Yasin dengan kaedah tertentu bagi melawan gangguan di bahagian atas..

Bersama suami pesakit, kami membaca surah Yasin dengan qasad melawan gangguan. Pesakit pula disuruh 'diam' dengan teknik mata batin sepanjang sesi bacaan dilakukan.

Memang ketika membaca surah Yasin, tengkuk saya terasa pedih dan berulang kali perlu diulang. Sesudah bacaan, saya terbau seperti benda terbakar..hangit..

Pesakit pula menceritakan pengalamannya. Katanya, ketika saya membacakan surah Yasin, terlihat aura putih disekeliling saya. Seraya itu, datang seorang lelaki berjubah putih. Lelaki itu mengambil buih-buih aura tersebut dan disapu pada anggota badannya yang terkena stroke. Lelaki itu juga mengatakan yang dia insyaallah akan sembuh dalam 7 hari.. wallahu'alam

Pesakit juga melihat banyak mayat jin berkelimpangan dari tangga hingga ke ruang atas rumah. Ada yang terbakar, yang putus tangan, yang tercabut kepala dan macam-macam lagi.. Memang ngeri betul.. Kemudian, mayat-mayat itu hilang seperti hembusan kabus..

Sesi rawatan, langkah sedia dan serangan berakhir selepas subuh. Syukur, pesakit sudah kelihatan sembuh dan ceria.

30 September 2010

Saya dihantar pesakit ke Airport Limbang untuk pulang ke KL melalui Miri. Sempat juga saya bertemu Ustaz Ahmad dan Ustaz Ghani, selalu pengurus program RIDAM di Limbang pada 23hb Oktober nanti..

Saya harapkan pesakit sembuh dan dimudahkan urusan kehidupannya. Amin
 
Blogger Templates