Ads 468x60px

Dia berkokok lagi... Hero muncul kembali...Mufti 'instant' memecah sepi..

Sebelum entry ini di taip......

"Ampun Ya Allah..mungkin entry kali ini agak begitu 'pedas' dan mungkin menyinggung pihak yang berkenaan.. Tapi bukan niat ku Ya Allah untuk marak kan api perbalahan. Melainkan ianya untuk tujuan kesedaran sepertimana alasan pihak terbabit dalam entry tanpa usul periksanya. Moga dicelikkan hatinya dan ditambah HIDAYAH dari Mu kepadanya Ya Allah.. Amin Ya Rabbul 'Alamin"

-------------------------------------------

Terjah...!!!
Itulah ungkapan paling sesuai di alaf ini bilamana kenyataan melulu dilakukan. Hal ini berkisar berkenaan topik yang orang dah fed-up nak ingat... Kes Close.. Tapi dia pula membuka bicara.. :D

Apa dia..? Erm.. berkenaan adik manis kita di Jertih.. Balqis

-------------------------------------------

Begini ceritanya..
Dalam entry puak di sebelah sana, suka-suki diorang mengatakan kita ni semua tertipu.. :D Masa tu lah dia mengaku selama ni dia sajer 'senyap' kan diri.. kononnya nak tengok penjelasan logik... Siap beritahu ramai bomoh2 n ustaz tertipu lagi.. Dia tak sedar ke Sifu dia pun pernah ubatkan sekali budak tu..? :D Takkan sifu dia menipu kot?

--------------------------------------------

Mari kita lihat record cerita kena sorok yang berlaku pada budak Balqis ni..

1)Hilang dan dijumpai di tepi batu nisan di kuburan.. 10km jauh dari rumahnya
* Berani betul bdk Balqis ni dok kubur sorang-sorang..? Ada penjelasan logik ker? :D

2)Hilang dan dijumpai lehernya lekat di celah dinding bata.. Saya ulang.. dinding bata..bukan dinding kayu..Maksudnya, kepala sebalah sana, leher dalam dinding dan badan sebelah sini..
*Mcm mana Balqis boleh duk mcm tu? Kalau dia menipu, cepatnya dia pecahkan dinding bata tu dan masuk..Kemudian simen semula..ada penjelasan logik ker?

3)Hilang dan dijumpai atas pokok sedangkan sebelum itu, si Balqis ni dikepung ketat oleh orang kampung di sekeliling rumahnya. Masa dijumpai, ada sorang hero nak selamatkan dia siap kena tolak oleh 'benda' tak nampak lagi.. Angin kot? Takkan ada angin sedangkan pokok tak bergoyang?
*Ada penjelasan logik ker?

4)Semasa di rawat oleh Yg Berbahagia Ust Syarhan At-Tobibi, krew TV3 sendiri kena baling batu. Ada batu sebesar bata lagi tu.. Bukan sorang saksi tau..lebih dari 4 orang tau.. :D Ust Syarhan siap dpt lagi batu bernilai dlm anggaran 2-3 ribu sbiji..
*Banyak benor duit si Balqis nak beli batu tu? Ada penjelasan logik ker?

5)Semasa keluarga si Balqis ni buat majlis doa selamat..si Balqis pulak ada kt situ disaksikan orang yang dtg...tah mcm mana hilang...jumpa pulak dalam almari yg dikunci dari luar..
*Cepat benor Balqis tu hilang.. ada penjelasan logik ker?

6)Akhir sekali bila kes dia naik bas (yg ni leh baca dlm byk entry kt internet).. Persoalannya, kenapa hanya ini yang perlu di rungkai dan dibuat kesimpulan?

Dari 6 senario di atas, hanya yang ke (6) shj dibuat rumusan.

Masa ni lah Hero pun muncul... :D

----------------------------------------------------

Wahai saudara ku yang berkenaan

1- Kenapa tidak engkau sendiri pergi ke tempat Balqis tu?
2-Mengapa tidak engkau tanyakan saksi yang melihat termasuk Sifu kamu sendiri?
3-Mengapa engkau angkuh akan kenyataan engkau?

Mengapa..Mengapa... dan MENGAPA?

Tidakkah kau fikir bahawa kenyataan itu turut mencemar nama Sifu kamu yang turut merawat si Balqis tu? Akai ada ka...?
-----------------------------------------------------

Adakah dengan memasang CCTV baru ada penjelasan logik? Kenapa hal CCTV ni baru sekarang timbul?Sibuk merawat kot sampai lupa nak sampaikan idea tu? :D

-----------------------------------------------------

Sedih...kasihan...

Jangan cari publisiti murahan macam tu.. Malu tau...MALUUUUUUUU... :D

-----------------------------------------------------

Lain kali check dulu yer... Semak betul-betul...

-----------------------------------------------------

Pada senario ke (6), logik tak kalau keadaan Balqis pada masa dia naik bas dalam keadaan di rasuk? Dan semua perlakuannya dalam keadaan separa sedar?

Logik ker?

Dah tu org yang bunuh org dalam keadaan dirasuk kononnya dengar suara ghaib mcm mana pulak? Logik ker?

------------------------------------------------------

Yang Kamu dok kepit kaki pesakit dgn rotan sampai meraung kemudian kamu katakan dia ada jin tu ada penjelasan logik ker? Tahu mcm mana?

:D

-----------------------------------------------------

Kesimpulannya..kamu and the geng jelah yang logik... kasihan

TABLIGH?

Salam...

Untuk makluman pembaca yang budiman dan kurang ajar, ingin saya jelaskan bahawa saya TIDAK PERNAH menghina TABLIGH seperti andaian sesetengah pihak pada entry 'Pengumuman Jodoh : Interview by RIDAM' .

Saya maklumkan begitu kerana ini PERMINTAAN PENCARI JODOH..

Baiklah, akan saya kupas hasil interview saya dengan pencari jodoh. Kesimpulannya begini:-

Pandangan terhadap Tabligh terbahagi kepada 2 iaitu:-

Pengamal SEPARA Ajaran Sunnah & Pengamal Asli Ajaran Sunnah

1)Pengamal SEPARA Ajaran Sunnah dalam Tabligh

Mengamalkan ajaran yang dilakukan oleh Rasullallah tapi kurang kepada perkara berikut:-
a. Kebersihan tidak dijaga
- pakaian solat nampak berdaki & sudah berminggu-minggu
- kayu sugi yg telah diguna (berbau) diletak dalam poket dan dibawa dlm solat jemaah.
Bayangkan bau busuk tu turut dihidu jemaah disebelah...eiiiii
b. 'Keluar' dlm tempoh tertentu dgn tidak diberi nafkah sewajarnya pada tanggungan.
* Banyak kes ini diadukan pada jabatan agama
c. Bangga dengan pegangan hingga menghina orang Islam yang lain.
* Angkuh, sombong dll

Kerana hal di atas, banyak yang fobia dengan Tabligh. Walaubagaimanapun, masih ada yang mengikuti Tabligh dengan ajaran yang sebenarnya iaitu pada:-

2) Pengamal Asli Ajaran Sunnah

Kelompok ini sepertimana puak (1) suka berjemaah, berdakwah ke jalan kebaikan dan suka mengimarahkan rumah Allah (masjid/surau). Tapi lihat tatacara kehidupan mereka:-

a.Kebersihan dititikberatkan
(janggut dibelai rapi, pakaian bersih dan sukakan haruman, kayu sugi disimpan ditempat sepatutnya bila mahu solat berjemaah)
b.'Keluar' setelah memastikan keperluan tanggungan cukup spt belanja dapur, nafkah batin, hal diri anak-anak sudah disemak dan tidak mengganggu urusan kerja / pendapatan.
c. Bersopan santun dlm percakapan, merendah diri dan tidak menghina orang. JUGA tidak angkuh dengan pegangan malahan mengajak orang luar bersama-sama berjemaah.

Saya mahu tanya pda pembaca..Group mana yang kalian hendak pilih untuk jadi teman hidup?

Tentu jawabnya nombor (2) kan.. Tapi berapa ramai yang macam nombor (2) ni?

Sebab itu, hal golongan nombor (1) ini menjadi punca nama TABLIGH rosak. Kerana itu jangan salahkan orang luar yang pernah mempunyai pengalaman dengan golongan Tabligh nombor (1) merasa FOBIA dalam kehidupan mereka.

Kalau kalian adalah TABLIGH dari golongan nombor (2), maka itulah sebaiknya. Tapi jika anda adalah dari golongan nombor (1), jangan bangga dengan pegangan kamu kerana kamu akan menjadi sendaan mereka diluar sana.

Saya hanya menyampai... Wallahu'alam..

*Guest pengecut ni dah tak ada modal nak 'pangkah' RIDAM gamaknya.. Biar serah pada Allah jer lah....

Santau Angin

RIDAM dihadiri seorang pesakit bersama 2 kakaknya. Sebelum kedatangannya, saya merasa senak perut yang amat sangat dan ini antara lumrah diri saya jika pesakit yang akan datang mengalami masalah santau yang serius.

Simptom pesakit yang berlaku ialah serangan sakit belakang yang berubah-ubah. Pesakit juga gering (kurus melidi) dan sering rasa lemah badan. Dari segi klinikal pula, semakan doktor mengatakan pesakit mengalami Gastrik.

Untuk semakan ringkas, saya menekan point-point saraf badan dan memang ternyata dia mengalami penyakit Gastrik. Namun, hal sakit belakang yang sering berpindah bukanlah puncanya dari penyakit Gastrik.

Saya duduk kan pesakit di ruang rawatan. Memang sebelum rawatan, saya pagar diri dengan ayat 'besi', panduan dari serangan senak perut yang berlaku pada saya sebelum kedatangannya. Macam biasa, external precaution diberi pada pesakit dengan di sembur air rukyah di tiga bahagian utama badan iaitu muka, tapak tangan dan tapak kaki.

Belum mula lagi pesakit dirawat secara detail, dia dah termuntah-muntah.. Alahai..

Pada pengalaman lepas, hal ini terjadi pada pesakit santau yang baru saja diserang. Biasanya serangan begini tak sampai lagi tempoh satu bulan. Jadi insyaallah.. peluang kesembuhan tu mudah lah sikit.

Selepas 'di masukkan ayat' pada pesakit, saya menyuruh pesakit baring mengiring. Di point pinggangnya, saya 'alin' kan dengan limau lipis sambil diulang ayat surah al-mukminun:115-116 berulang kali.

Syukur pada Allah atas izin kesembuhan-Nya, sakit yang dialami sembuh serta merta.

Memandangkan hal ini mungkin berulang di lain kali (samada dalam bentuk penyakit yang lain), saya menasihati pesakit agar berwaspada dan selalu memohon berada pada lindungan Allah sentiasa dengan menjaga syariat yang diwajibkan pada umat Islam.

Semoga pesakit sentiasa sihat dan dirahmati Allah selalu.

Mayat Hidup

Pasangan dari Pahang datang ke RIDAM semalam. Kesian melihat pasangan ni. Keduanya kurus melidi.

Seperti biasa, RIDAM pastikan pesakit yang datang telah membuat rawatan di hospital dan disahkan sihat dari sudut klinikal namun, mereka masih terasa sakit. Hal ini yang akan dibawa ke rawatan alternatif Islam.

Dari simptom gangguan yang ditanya dan 'scanning' yang dibuat, si suami terkena tempias sihir yang asalnya ditujukan pada isterinya. Maka, RIDAM bertindak memilih subjek yang paling kuat terkena serangan kerana mungkin puncanya berada di situ.

Rawatan dimulakan dengan rukyah bersama. Suami isteri tersebut duduk berlunjur beriringan manakalan RIDAM memulakan sesi bacaan rukyah dari arah point belakang. Ternyata, tiada apa yang berlaku. Hairan..... Tiada apa-apa tindak balas yang terjadi... Pesakit duduk seperti biasa....

*RIDAM mengesyakki, ini sihir tanpa jin

Maka, untuk kesan yang lebih baik, RIDAM kecilkan skop rawatan yang lebih khusus. Rawatan ditumpukan pada si isteri terlebih dahulu. Pada kali ini, kaedah 'mata batin' digunakan bagi mengesan punca yang ada. Fokus permulaan ditumpukan pada rumah pesakit terlebih dahulu.

Dengan izin Allah, RIDAM dan pesakit menemui punca penyakit yang ada. Dilihat (secara sirr), ada 2 tompok tanah kubur yang diletakkan di rumah pesakit iaitu di pasu bunga bahagian hadapan rumah dan di halaman pagar belakang rumah.

Kaedah 'pindah' diguna menggunakan tenaga pesakit sendiri. Secara batin, 'barang' tersebut dilupuskan.

Alhamdulillah, kesan ketara dapat dilihat selepas proses rawatan. Pesakit dibekalkan dengan telur yang dirukyah(untuk menambah berat badan) dan bahan am rawatan yang lain. Moga kesembuhan diizinkan Allah. RIDAM hanya berikhtiar.

Mimpi Ular

Seorang pesakit datang ke RIDAM bersama anaknya. Dia mengadu selalu sakit dada terutama menjelang maghrib dan adakalanya mimpi bertemu ular.

Saya tanyakan jumlah bilangan ular yang dilihat dalam mimpi untuk membuat kesimpulan dengan lebih detail.Katanya tak tentu. Kadang-kadang seekor..Kadang-kadang lebih dari itu..

Kemudian, saya tanyakan pula warna ular.Tujuan warna ditanya adalah untuk mengklasifikasi jenis level ular yang mengganggu. Petuanya begini:-

1-Kuning - Jin keturunan raja. Susah sket la nak halau
2-Hitam - Jin Kafir
3-Putih - Jin Islam
4-Batik - Saka keturunan
5-Merah - Belaan ahli sihir
6-Hijau - Tafrik/Jin menumpang/Jin Asyik

Selepas berpuas hati dengan hasil diagnos yang dibuat, maka saya lakukan rawatan sebagaimana rawatan sebelum ini. Petua tambahan, kalau merawat pesakit yang ada kaitan dengan gangguan ular, elok sentuh sedikit tapak kaki dengan buluh kuning. Jangan buat macam Laksamana Do Re Mi cucuk kaki Jason King sudahlah.. Tepuk ringan saja.. Memang meraung la kawan tu... hehehe

Berbalik kepada kisah rawatan, pesakit tadi terasa ada sesuatu menjalar bila saya bacakan surah Al-Mukminun:115-116. Maka saya ulang ayat tersebut berulang kali sampai hilang gangguan yang ada. Alhamdulillah, selepas sesi 'tarik-menarik' dibuat, maka hilanglah beban sakit yang ditanggung selama ini.

Bagi bekalan di rumah, saya bekalkan air rukyah dan Aura Balancer Ridam (ABR) untuk dibuat minum dan mandi. Selalunya, saya akan maklum pada pesakit untuk membuat pilihan samada membawa limau nipis 21 / 49 biji jika budget kurang. Dan jika mampu, limau nipis boleh diganti dengan ABR. Selain pelbagai kegunaan, ABR ini senang dibawa terutama pesakit yang musafir. Kat hotel pun boleh mandi asalkan syarat ada bekas takungan seperti timba, baldi atau tab mandi.

Sekian..

Gi berubat KL balik ari

RIDAM baru sampai rumah pagi tadi dari KL. Baru petang semalam RIDAM and member turun sana untuk berubat seorang sahabat.

Memang banyak halangan gak la nok buleh sampai.. Perancangan awal untuk bertolak dari Kemaman ialah pada pukul 2:30pm. Tapi banyak sangat kerja pengeposan produk yang ditempah, pukul 5pm baru leh bertolak.

Jalan pulak jem kat Sungai Ular sebab ada roadblock.. Dah tergendala masanya.. Sampai kat exit Kuantan, kereta pulak semput. Kena pulak melencong ke bengkel.. Waaaaaa...rupanya plug kereta masuk air coz RIDAM baru jer 'cuci enjin' kat carwash... Nasib baik tak ada apa-apa..

Kira dari Kuantan, RIDAM gerak kul 6:15pm and okeylah speed. Kul 8pm sharp, sampai kat Tol Gombak..

Rumah pesakit pulak kat PJ..Cari punya cari, dekat sejam baru jumpa...Mujurlah jumpa.. Maka di situ berubatlah RIDAM...

Kami balik sekitar jam 4 pagi... Mengantuk toksah kata la... Nasib baik ada 2 driver...Boleh la tukar-tukar...

Kes kat KL tak la teruk sangat.. Senang ringkat cerita, pesakit ni ada serangan sihir..Tapi kerana dendam, mak and wife nya pun kena serang sekali.. Kedai nya pulak selamber kena curah minyak sihir.. Ramai orang nampak macam tutup jer kedai dia sedangkan meniaga macam biasa..

Lepas berubat pesakit and tawarkan sihir di kedainya, alhamdulillah, moga-moga selamat semuanya...

Sampai pagi ni pulak, dapat khabar buruk terbaru.. Mesin basuh RIDAM yang rosak tak dapat dibaiki kata mekanik..Spare part tak ada sebab jenama murah.. Kenalah beli mesin baru..

Lepas ni nak kuar beli mesin basuh.. Bye bye...salam..sekian..

Seks Tanpa Sedar - 18 tahun ke atas sahaja

Dua malam yang lalu, RIDAM dijemput merawat ke rumah seorang pesakit. Diringkaskan cerita, suami pesakit menjadi garang sebaik sahaja selesai 'malam pertama'. Kata suaminya, isterinya telah 'ditebuk tupai'.

Isterinya berkeras dengan mengatakan tiada siapa yang pernah dia tiduri selain suaminya. Maka dengan itu, kata sepakat diambil untuk menunjukkan kebenaran diri masing-masing. Entah kenapa, RIDAM pulak yang dipanggil sebagai saksi sumpah junjung Quran pasangan itu.

Terkejut gak RIDAM bila mereka mengatakan tujuan jemputan RIDAM ke rumah mereka. Kalau dari awal RIDAM tahu jemputan ke rumah pasangan ini semata-mata nak jadi saksi sumpah junjung Quran, tak mahu RIDAM bertandang ke rumah mereka....Siapa lah RIDAM untuk masuk campur urusan rumah tangga mereka..Sepatutnya, hal ini dirujuk ke Jabatan Agama Islam..Lagilah layak..

Tapi rupanya, ada hikmah disebalik jemputan ini. Semasa si isteri hendak bersumpah dengan Quran dijunjung di kepalanya, dia kerasukan......

Pesakit: Panas..! Panas...! Aku taubat dah...! Aku taubat dah..!
(kata-katanya disusuli tangisan kesakitan)

RIDAM: Siapa dalam tubuh hamba Allah ni..?

Pesakit: Aku penjaga keturunan ni... Kenapa kau datang kacau aku.. Aku tak kacau kau pun..!

RIDAM: Aku dah dijemput..aku datang jelah.. Kau ker yang jadi punca semua ni...?

*Pesakit mengangguk...

RIDAM: Apa yang kau buat pada dia?

Pesakit: Aku lah yang ambik daranya.. Sejak dia umur 14 tahun lagi..

RIDAM: Masyaallah....kenapa kau buat macam tu? Kalau kau ni penjaga, apa hak kau nak buat macam tu..?

Pesakit: Aku mulanya memang tak ada niat.. Tapi lawa pulak bila aku tengok.. Aku pun ada nafsu....

RIDAM: Kau tak rasa bersalah ke pada suami tubuh ni?

*Pesakit diam..Hanya linangan air mata yang mengalir di pipinya

RIDAM: Dengar tak apa aku tanya ni...!?

*Seraya itu, jari manis kaki pesakit saya picit dengan lada hitam

Pesakit: Sakit la bodohhhhhh!!!!! Aku dengar lah ni!

RIDAM: Dah tu, kenapa kau tak jawab...!

Pesakit: Memang aku rasa bersalah.. Tapi benda dah jadi, nak buat camana?

* Menyirap darah RIDAM bila dengar jawapan macam tu...Tak ada rasa bersalah langsung!

RIDAM: Memang kau ni dasar kurang ajar.. Meh sini aku ajar sikit..!

*Point-point gangguan dicucuk dengan kuat. Biar rasa sikit....!

Pesakit: Sakit..! Sakit...!

RIDAM: Senang cerita, kau nak keluar tak dari tubuh ni..!?

Pesakit: Aku dah sayang dia...aku tak mahu keluar...!

RIDAM: Kau nak sakit ker nak keluar..?

Pesakit: Aku tak mahu sakit dan aku tak mahu keluar la bodoh...!

RIDAM: Ni dah melampau ni...Dah la porak perandakan rumah tangga orang...!

Pesakit: Kau peduli apa..!?

Melihat kepada kedegilan seumpama ini, RIDAM terpaksa gunakan kaedah tikaman agar dengan izin Allah, gangguan tersebut dapat dihapuskan..

RIDAM: Telah aku bagi amaran berkali-kali agar kau keluar..tapi kau tetap dengan kedegilan dan sifat angkuh..Malahan kau lawan aku pulak...Ini amaran terakhir, mahukah kau keluar dari tubuh ini selama-lamanya....?

Pesakit: Aku tak akan keluar...Buat lah apa yang kau nak.......!!!

Maka, sebagai ikhtiar terakhir, RIDAM gunakan amalan makrifat 'Pedang Hamzah'. Dimulai dengan ucapan salam dari ayat dalam surah Yasin, pedang kesayangan ini dipanggil berulang kali.

Setelah 'terasa' ianya di tangan, maka ditusuk ia ke rusuk kiri pesakit. Pada pandangan batin, mohon pada Allah agar ianya mengena gangguan yang berada ditubuh pesakit.

Setelah tikaman dibuat, pesakit menggelupur kesakitan. Seraya itu keluar bau busuk dari celahan kemaluan pesakit. Naik muntah jugaklah bila bau...

Alhamdulillah, gangguan yang dialami sudah tiada lagi. Pesakit kemudiannya dimandikan dengan ABR bersama sebaldi air oleh Ibunya sendiri..

Pada malam itu, rahsia selama 23 tahun akhirnya terbongkar bila ianya diceritakan oleh ibu pesakit. Menurut ibunya, arwah suaminya (ayah pesakit) merupakan bomoh ilmu hitam yang hebat. Memang ibunya tahu, syarat semasa menerima ilmunya ialah harus mengorbankan anak bongsu agar penerimaan amalan menjadi ampuh.

Tapi ibunya pendamkan rahsia ini kerana dilihat tiada apa-apa yang berlaku pada anaknya.

Anaknya pula menceritakan kisah dia bermimpi bersetubuh dengan seorang lelaki kacak. Hal ini berlaku semenjak dia berumur 14 tahun hinggalah malam sebelum RIDAM datang ke rumah. Memang dia ingat, kali pertama dia bermimpi berjumpa lelaki tersebut, terasa pedih dan keluar darah dari kemaluannya pada keesokkan paginya. Tapi hal itu dirahsiakan (kecuali pada kakaknya) kerana dilihat tiada apa-apa yang berlaku pada dirinya setelah beberapa hari.

Final kisah rawatan ini, suami pesakit berkali-kali meminta maaf pada si isteri.. Syahdu jugak bila tengok.. RIDAM pun mengalir air mata bila melihat babak kemaafan ni.. Hubungan suami isteri ini akhirnya pulih dengan baik.

Kepada pengamal ilmu hitam, pintu taubat masih terbuka. Balik semula ke jalan Allah..Jangan diikuti jalan syaitan.. Kehebatan dunia tiada yang mampu melebihi kehebatan Allah kerana Dialah Maha Pencipta.. Kita ini hanya duli pada yang Maha..

Sekian..


Bahana Sihir

Semalam, RIDAM sekeluarga keluar ke bandar Kemaman untuk membeli barang keperluan harian. Begitulah rutin RIDAM setiap 3 hari. Bila stok bekalan rumah dah habis, satu family keluar shopping.

Dalam pada itu, RIDAM juga ke bengkel kereta untuk menukar komponen kereta baru RIDAM yang rosak. Terima kasih RIDAM ucapkan pada Encik A yang menghadiahkan kereta pada RIDAM. Macam mana RIDAM leh dapat kereta tu?

Kisahnya begini..
Encik A merupakan mangsa sihir yang menderita selama 26 tahun. Simptom yang dialami ialah serangan penyakit kulit yang kronik hingga menyebabkan dia mengalami akut stress yang melampau. Selama 26 tahun inilah, dia malu untuk berdepan dengan masyarakat. Rutin kehidupannya hanya ke tempat kerja dan berkurung di rumah. Segala keperluan rumah dibeli oleh isteri dan anaknya. Mujurlah Puan F orang yang setia dan penyabar.

Ketika mula-mula datang ke RIDAM satu ketika dulu, ruang menunggu RIDAM berbau hanyir, kesan dari bau kudis dibadannya. Memang diikutkan RIDAM tidam mahu mengambil kes tersebut kerana dirasakan tidak mampu merawat dengan ilmu yang tidak seberapa.

Namun, setelah beberapa kali dirayu, RIDAM memohon tempoh 3 hari untuk 'melihat' ubat Encik A melalui amalan ilham yang pernah diajar guru.

Malam pertama setelah tahajjud, solat hajat dan Istiqarah, RIDAM bermimpi melihat pesakit dimandikan di bawah air terjun yang datang dari dua simpang air yang turun ke bawah. Dikala itu, belakang badan pesakit ditepuk RIDAM beberapa kali sambil membaca surah Al-Mukminun:115-116 beberapa kali. Kesan daripada itu, badan pesakit yang berkudis menjadi kemerahan dan keluar air bisa dari liang romanya.

Malam yang kedua pula, RIDAM bermimpi melihat pesakit ditampal sisik ikan siakap yang dicampur dengan air mawar dan tepung ubi. Kesan daripada sisik ikan tersebut, kudisnya mengering dan tercabut sepertimana sisik yang ditampal kering airnya.

Malam yang ketiga pula, RIDAM bermimpi melihat pesakit dimandikan air rebusan kayu manis, cekur dan daun kelor di bawah bulan penuh. Kesan daripada mandian tersebut, badan pesakit kembali mulus sepertimana orang lain.

Maka genap 3 hari, Encik A datang lagi ke RIDAM dan dimaklumkan akan petunjuk diberi. Dia dengan tanpa banyak berfikir terus setuju dengan rawatan pelik tersebut. Kebetulan pada masa itu, RIDAM tidak se sibuk sekarang. Jadi boleh lah RIDAM luangkan masa merawatnya selama 3 hari di Kuala Lumpur.

Untuk mandian di bawah pancur air, lokasi rawatan dilakukan di Sungai Lentang, Pahang (dekat laluan highway Janda Baik).

Alhamdulillah... kesan rawatan yang diberi, Encik A telah pulih sepenuhnya.

Memang nazar Encik A kalau dia sembuh, mahu dia berikan sebuah kereta pada mereka yang menolongnya. Walaupun berkali-kali RIDAM menolak, dia berkeras hinggakan menangis dia bila RIDAM mahu menolak hadiah yang diberikan.

Akhirnya, RIDAM terima juga sebagai hadiah. Terima kasih Encik A. Yang menyembuhkan bukan RIDAM..tapi Allah SWT. RIDAM hanya berikhtiar dan membantu dalam doa.

Moga diberkati Allah dan dilimpahi rezeki selalu buat Encik A sekeluarga.. Amin

Candid Seminar RIDAM di Masjid Al-Ghufron, KL

Tahniah kepada peserta Seminar RIDAM di Masjid Al-Ghufron. Semoga perkongsian yang diterima, beroleh keberkatan dari Allah

Eratkan Silaturrahim ketika 5 minutes break


Jangan potong 'Q' ar..

Jangan makan banyak sangat..Lepas ni ada sesi latihan tenaga


Dah baca BISMILLAH ke belum?

Tengok produk RIDAM..? Jangan tengok sajer.. :D

Feel your own energy

Feel the subject energy

Kena praktikal...rasa sendiri..nanti ada orang kata mainan silap mata pulak.. :D

Tarik...jangan tak tarik

Ramai dah balik la...tak ingat nak maklum ada sesi bergambar
 
Blogger Templates