Ads 468x60px

Sambungan 2 -Bahana membunuh ular (kematian)

Semalam saya bermimpi didatangi pesakit yang menderita akibat bahana membunuh ular dan angkara sihir.Dalam mimpi tersebut, pesakit hadir dengan berwajah putih bersih tanpa ada bengkak-bengkak pada hidung dan matanya seperti yang saya lihat sewaktu sedar.Dia menghampiri saya sambil tersenyum.Dialog dalam mimpi tersebut seperti begini:-

Pesakit: Assalamualaikum Ustaz.Ustaz apa khabar?

Saya: Waalaikummussalam.Alhamdulillah.Kamu dah sembuh ker?

Pesakit: Terima kasih ustaz.Saya dan sembuh.Dah tak rasa sakit lagi.

Saya: Syukurlah.Tapi saya hanya ikhtiar.Yang sembuhkan awak hanya Allah.Saya tak ada kuasa apa-apa.

Pesakit: Saya tahu ustaz.Hanya Allah yang boleh menyembuh.Cuma saya nak minta maaf kalau ada salah silap.Saya menyusahkan ustaz sampai kena bawa habis sekeluarga ke rumah saya.Jauh tu ustaz.

Saya: Tak ada apa yg perlu dimaafkan.Awak tak buat salah pun.Saya hanya membantu.Kebetulan saya ada masa waktu tu.

Pesakit: Satu lagi saya nak beritahu.Kita tak boleh jumpa dah lepas ni.Saya nak pergi jauh.Ustaz, boleh saya bagi satu nasihat pada ustaz?

Saya: Awak nak pergi mana? Nasihat apa? Kalau baik nasihatnya, insyaallah saya terima.

Pesakit: Ustaz jangan berhenti bantu orang yang sakit.Tolong mereka ya Ustaz. Saya tak nak sesiapa jadi macam saya. Kalau boleh bantu dari awal, Ustaz bantu yer.

Saya: Baiklah kalau itu nasihat awak.Tapi soalan saya awak tak jawab lagi.Kemana awak nak pergi?

Pesakit: Jawapan tu akan diberitahu bila ustaz sedar nanti.Saya dah tak punya banyak masa.Saya beransur dulu.Terima kasih sekali lagi Ustaz.Assalamualaikum....

*Bayang pesakit semakin kabur jauh dari saya

Saya: Nanti...awak nak ke mana tu? Nanti.....

Saya tersedar selepas dikejutkan isteri.Katanya dari keluarga pesakit.
Saya tersentak seketika bila diberitahu pesakit saya telah meninggal pagi tadi. Innalillahiwainnailaihi roji'un. Rupanya itulah perjumpaan terakhir saya bertemu dengan pesakit tersebut.

Doakan kesejahteraan Allahyarham semoga dia ditempatkan dikalangan orang soleh dan beroleh syurga.

Sambungan Bahana Membunuh Ular

Saya dihubungi pesakit yang bengkak mukanya sehari selepas merawatnya di RIDAM.Dia merayu supaya saya berubat di rumahnya pula.

Saya ke rumahnya bersama keluarga.Masuk shj ke perkarangan rumahnya, kepala saya pening.saya mengesyakki ada brg sihir ditanam di kawasan rumahnya.Puas saya mengelilingi rumahnya,namun tiada apa yg dijumpai.Saya jadi buntu.Aura barang sihir tu kuat.Tp jumpanya tidak.

Nak confirm lagi, saya telefon guru saya di Kota Bharu.Benar juga katanya.Tempatnya di kawasan sepertimana yg saya fikirkan.Kebetulan anak pesakit ada bersama.Maka, saya minta pertolongan mereka utk cari bersama barang sihir di kawasan yang disyakki.

Anak lelakinya menjumpai tulang besar bersama kain biru dalam sebuah tupperware di bawah bilik pesakit.Hati saya masih mengatakan bahawa masih ada lagi barang sihir yang belum dijumpai.Fikiran saya terbayang seekor katak yang berwarna kekuningan pucat.Puas di selak sana-sini, akhirnya saya menjumpai seekor katak kuning (lama tak terdedah dgn matahari) dalam sebuah tin cat merah.Padahal, kawasan itu dah banyak kali diselongkar.

Barang sihir itu saya tawarkan dengan cuka getah yag dirukyah dan saya suruh buangnya ke sungai.




Tulang Babi




Katak (tak tahu spesis apa).Lepas dibaca dgn ayatul Quran, warna berubah mcm katak-katak lain di Malaysia.

Pesakit masih mengadu sakit dimuka dan pening-pening.Puas saya rukyah, namun kesan kesembuhannya tidak seberapa.Walaupun barang sihir telah saya jumpai,ditawar dan dibuang ke sungai, kesannya masih samar.Saya pun buntu.Saya bacakan pada air untuk dibuat minum serta membasuh mukanya.Proses pengubatan selesai setakat itu dan saya meminta izin untuk pulang.

Pagi ini, pesakit menelefon saya lagi dan mengadu bengkak dimukanya semakin teruk.Saya beristighfar beberapa kali dan merasa kasihan padanya.Hampir menitik airmata saya bila mengenangkan penderitaannya.Namun apa yang saya boleh buat? Boleh dkatakan hampir semua kaedah dan teknik yang dipelajari dari guru saya telah saya buat.Yang menjayakannya hanya Allah.Saya juga menelefon guru saya dan menceritakan hal ini.Guru saya dgn tenang memberitahu bahawa kesan sihir ini ada 3 jenis iaitu;-

1- Pesakit sembuh walaupun brg sihir tidak dibuang
2- Pesakit sembuh sekiranya barang sihir dijumpai dan dibuang
3- Pesakit tidak sembuh walaupun barang sihir dimusnahkan

kesan ke-3 kebiasaanya kerana kesan sihir yang lama.Walaupun sihir telah dimusnahkan, penyakit yang dihadapi kerana sihir bertukar kepada sakit klinikal.

Jika menjumpai kes seperti ini,maka banyakkan memohon petunjuk dan doa pada Allah.Dari Allah kita dihidupkan dan kepada Allah juga kita akan kembali.

Bahana membunuh ular

Saya dihubungi seorang pesakit dari Dungun pagi ini.Katanya dia nak ke RIDAM dgn segera.Saya maklumkan dia utk berubat pada waktu petang kerana kurang sihat.

Petangnya, pesakit yang telefon saya pagi tadi dtg bersama isteri dan adiknya.Terkejut sy kerana wajah pesakit agak menyeramkan.Hidungnya menjadi besar dan bernanah didalamnya.Matanya pulak bengkak seperti dipukul orang.bawah dagunya ada benjolan besar seperti bisul sebesar duit syiling 50 sen.

Secara batin, saya nampak jelmaan ular hitam di belakang pesakit tersebut.Lalu, saya menyoal pesakit.Memang benar, dia pernah membunuh ular.Kisahnya juga masih baru.Mungkin ada kaitan, tp Allah S.W.T lebih tahu.

Saya mulakan rukyah padanya.Semasa membaca rukyah, bdn jadi lemah dan terasa gatal di muka.Rupanya, itulah yang dialami pesakit semenjak dia sakit.Saya juga membekam di belakang kepala kerana dia menyatakan bahawa dia juga sakit kepala sejak 8 hari lalu.

Saya bancuhkan nila dengan air yg dirukyah utk disapu pada tempat sakit tersebut.Selain itu, saya bekalkan air dan kapur rukyah utk diguna mengikut aturan yang saya tetapkan.

Saya beri tempoh 7 hari utk sesi rawatan selanjutnya.Diharap sembuh penyakitnya.Jika tidak, dia tidak dpt bekerja dlm keadaan tersebut.Ya Allah, Engkau maha penyembuh lagi maha mengasihani.Amin

gangguan cukup pakej

Balik dr rawat kes Cik Pon, sekeluarga pesakit dtg ke RIDAM sebaik shj masuknya waktu Asar.Isteri pesakit mengalami sakit lutut yang serius.Sampai jalan pun terhenjut-henjut.

Tapi lain pulak pd pandangan saya.Lagak jln pesakit tu dah macam beruk dan ingat pada petunjuk guru, kebiasaan mereka yang diganggu jin jenis binatang, sedikit sebanyak sifat binatang tu akan terikut-ikut pada pesakit.

Sblm memulakan rawatan, sy menyuruh pesakit mengisi borang rawatan.Agak terkejut jugak kerana hampir 80% senarai gangguan ketika jaga dan tidur ditandakannya.Secara ringkas, gangguan yang dialami ialah-

1-ular pernah masuk rumah & ghaib bila nak ditangkap
2-bunyi sesuatu berjalan atas atap rumah
3-siapa yg masuk rumahnya akan pening dan rumahtangga sering bergaduh
4-nampak kelibat
5-pernah ditindih
6-mimpi kaca
7-mimpi jatuh dari tempat tinggi
8-mimpi budak kecil
9-mimpi beruk 2 ekor
10-mimpi ular
dan byk lagi la.pendek kata semua ada.

Kemudian, sy memulakan proses rawatan dan tak sampai 10 minit dibacakan rukyah, pesakit pengsan.Itu lah taktik jin antaranya bila nak berubat.kaedah tu supaya kita panik dan melengahkan rawatan.

Pendek cerita, setelah pelbagai kaedah yg diguna, saya dpt tarik gangguan yg ada dlm bdn nya.Tapi bdn sy pulak terasa amat penat mcm dah berubat seramai 10 org.Sy hentikan dulu rawatan dan menyuruh pesakit dtg utk rawatan selanjutnya.

Alhamdulillah, sakit lutut pesakit sudah berkurangan.saya bekalkan garam pemagar, air rukyah dan air limau untuk rawatan dirumah.

Doakan pesakit ni sembuh wahai pembaca.Mungkin doa kalian juga mujarab dan diterima Allah untuk membantunya.Amin

Pontianak Harum Sundal Siang

Saya mendapat panggilan dari seorang pesakit pada pukul 1:45 petang semalam.Dia minta saya ke rumahnya kerana isterinya tiba-tiba tidak sedarkan diri sejak dr pagi.

Pukul 2,dia sudah berada di depan RIDAM.Bersama kelengkapan spt air rukyah, rotan dan atar kasturi, kami pun bertolak ke rumahnya.

Sampai di rumahnya, dari porch kereta dah kedengaran suara org mengilai.Saya masuk ke dalam rumah dan isteri pesakit tadi terbaring di ruang tamu sambil ketawa mengilai.Saya lantas membaca ayat pembuka batin dan dgn izin Allah, gambaran samar-samar dpt sy lihat dlm badan isteri pesakit td.Gambar berupa wanita berambut panjang dgn taring besar dimulutnya itu ketawa mengilai melihat saya.Sah..ni jenis 'cik pon' sesat ni.Tapi ni yg kacau org waktu siang.Kalau mlm agaknya dah jd artis mcm cerita Pontianak Harum Sundal Malam tu la.

Saya guna kaedah refleksologi dgn membaca zikir 'Ya Zal Jala Li Wal Ikram' berulang kali.Jari manis kaki kirinya mengena.Meraungla si isteri tu.Bermakna, kesan makhluk tu berada di dalam anggota sekitar bawah pusat hingga atas lutut.Kesan itu saya rotan dgn pukulan ringan.

Kemudian, saya pegang dahinya dan bacakan ayat ayatul ahzab.Agaknya cik pon tu dah kepanasan, dia tunjuk-tunjuk arah mana dia dtg.Tapi bila tanya, dia tak boleh ckp.Cik pon tu tunjuk isyarat yg mulutnya dikunci.Elok jugak sbb nanti timbul fitnah.Sy beri arahan supaya dia keluar.Tp dia mengeleng kepala tanda tak mahu keluar.

Dah susah sgt, sy masukkan garam rukyah dalam mulutnya.Tak lama kemudian, sedarlah pesakit tu.Petua guru sy, kalau jenis cik pon ni, kita sumbatkan garam dalam mulut pesakit tu.Memang cik pon alah dgn kaedah tu.

saya kemudiannya suruh pesakit mandi dgn air limau yang dirukyah.Sesudah nampak pesakit kembali sihat, sy minta izin utk pulang.

4 Kes Rawat 4 - CCTV Sihir

Saya bersama 2 orang sahabat ke tempat yang dijanjikan.Tuan kedai tersebut mengadu terasa seperti ada seseorang memerhatikannya sewaktu dia bekerja di dalam kedainya.

Dipendekkan cerita, saya masuk ke dalam kedai dan serta merta kepala saya sakit dan pening.Entah kenapa pada masa itu, saya terasa hendak melihat ke sudut kanan depan kedai tersebut.Di sudut itu,ada kotak kosong.Saya angkat kotak itu dan nampak paku yang ditampal di dinding.

Serta-merta saya melihat bayangan seorang lelaki tua sedang duduk bersila sambil marah-marah dan menyumpah seranah.Di depan lelaki itu ada semangkuk air jernih.Nak kata gila pelik juga sebab lelaki tua itu bercakap dengan mangkuk tu.

Dengan senyuman, saya bertanya kepada tuan kedai.Dimana dia dapat paku itu.Dan dia hanya menjawab dari seorang tua di Se#$m#n…(tempat kena rahsia).Tekaan saya lagi tepat kerana 4 penjuru kedai diletakkan paku tersebut.Katanya sebagai pemagar.

Setelah ditanya beberapa kali, baru tuan kedai ingat yang gangguan terjadi selepas dia meletak paku tesebut.

Nak tahu apa sebenarnya tujuan paku tu? Hehhehehhe
Itu sebenarnya CCTV sihir.So, lelaki tu boleh tgk secara batin akan apa yang terjadi di kawasan yang di tandakan.Tuan kedai ni punyalah cantik.Mahu tak luruh iman pakcik tu. Wallahua’lam

Keseluruhan paku dicabut.Tapi, saya masih terasa ada ‘sesuatu’ di dalam kedainya.Tika itu,lintasan budak hitam setinggi pinggang mengintai saya di belakang kotak di stor belakang.Sah..ada lagi ‘benda’ nya.

Erm..rupanya itu adalah sihir penutup kedai (setelah saya ‘scan’.Panjang sgt nak cerita.Kira ringkas jelah).Saya kemudian buat amalan memagar dgn air rukyah dan alhamdulillah, gangguan itu tiada lagi.

Tuan kedai tu pulak saya rukyah dengan ayat suci al-Quran supaya kuat sikit semangatnya.Boleh tahan penakut jugak tuan kedai tu.Saya juga bekalkan garam rukyah utk memagar kedai tersebut selama 3 hari.Mudah-mudahan tiada lagi gangguan selepas ini dengan izin Allah.

Yang menjadi persoalan dalam fikiran saya, kenapa orang melayu ni suka sgt buat kerja khurafat mcm tu.Ber dengki tak memasal kalau pasal perniagaan.Tak boleh ker kalau berniaga secara sihat? Kan sama-sama cari makan? Pening-pening…

Pusat rawatan saya (RIDAM) pun kena juga kes mcm ni.Siap ‘org yang buat saya tu’ warning secara fizikal lagi supaya saya tutup pusat rawatan ni.Dah buat secara sihir, masih tak menjadi.Jin yang dihantar tu saya tangkap pastu saya buang kat tempat lain.Menggagau org tu tunggu belaannya tak balik-balik. Masa dia warning saya dulu, siap rayu pun ada suruh kasi balik ‘belaan’ nya.katanya tu dari pusaka nenek moyangnya. Saya buat tak endah jer.Cuma saya kata, kalau masuk jer pagar rumah saya, saya akan report polis.senang cerita.Pendek cerita, dia warning saya kat pagar rumah jelah. Last-last saya masuk.Bila saya intai kemudiannya, dia dah tak ada..Ni pun kes pening-pening…..

4 Kes Rawat 3 - Jin harimau menumpang

Pesakit ini adalah isteri abg angkat saya.Isterinya mengadu sakit ditengkuk hinggakan hendak berpaling pun terasa sakit.Dia juga berasa seperti ada beban di belakang tengkuknya.Pada sebelah siangnya, dia telah membuat rawatan di hospital dan telah pun menjalani X-ray.Namun, doktor mengatakan tiada sebarang penyakit padanya.Darahnya diambil untuk diuji dan hasil akan diperolehi dalam 2 minggu lagi.

Saya bacakan doa rukyah dan tiup di tempat sakit.Kemudian saya pukul dgn kayu nona.Adalah sedikit perubahan.Kemudian, sakitnya berpindah ke bahagian kanan.Saya tepuk dibahagian tersebut,namun tiada kesan.Masyaallah, yang jenis ni degil betul.Pening jugak dibuatnya.Lalu, saya tarik dengan kaedah tarik masuk botol.Alhamdulillah, sakitnya beransur hilang.

Saya juga memicit sedikit dibahagian tengkuknya dengan minyak yang dirukyah.Saya berikan tempoh 2 hari sebagai perhatian dan bekalkan air rukyah padanya.

Kita hanya berikhtiar.Yang menyembuhkan hanyalah Allah

4 Kes Rawat 2 - Bisikan pelesit

Pesakit kedua (kali ke-2 ke RIDAM)seorang perempuan yang berpendidikan tinggi.Pernah menjadi pensyarah di Kuala Lumpur.Namun, dia dinasihatkan berhenti setelah banyak memohon cuti semasa arwah ibunya sakit tenat.

Setelah ibunya meninggal, masalah lain pula yang timbul.Dia mendengar suara bisikan halus di telinganya hingga menjadikan dia mudah mendengar jiran mengumpat, dihina oleh suara itu sendiri, murung dan ketakutan.

Pada rawatan sebelumnya, dia telah di rukyah dan membuat amalan kesembuhan di rumah sebagai 'pemanas' kepada gangguan dalam badannya.

Pada kali ini, saya celupkan kapas dalam cuka epal yang dirukyah kemudian diletakkan di kedua lubang telinganya.Alhamdulillah, bisikan itu hilang serta-merta.

Saya berikan amalan surah-surah pilihan dan garam pemagar utk dirinya.

4 Kes Rawat 1 - Saka dilutut

Semalam, saya merawat 4 jenis penyakit gangguan bermula selepas Isyak hinggalah ke pukul 2 pagi.

Kes Pertama - Saka berpaut di lutut
Seorang lelaki bersama isteri dan 2 anaknya dtg ke RIDAM.Pesakit ini telah saya maklum agar membawa ubat penyakit iaitu minyak masak zaitun, limau 21 biji dan atar kasturi.Dia mempunyai sakit lutut yang kronik.Telah dicuba di beberapa tempat tetapi masih tiada kesan.

Seperti biasa, bahan yang hendak diguna sebagai ubat akan sy rawat terlebih dahulu.Kemudian barulah saya memulakan rawatan.Ini kerana, adakalanya pesakit mungkin kerasukan dan amuk.Kalau pada masa tu nak buat bahan rukyah kan jadi pening dan gelabah dibuatnya.So, penyediaan bahan rukyah dikiran penting dan tak gelabah kan perawat.Bak kata orang, pengalaman mengajar erti kehidupan.

Saya mulakan rawatan dengan bacaan rukyah padanya.Kemudian saya pegang kawasan lututnya.Sebelum rawatan, saya telah letakkan sebiji batu sungai berwarna hitam dibawah pelibat kakinya.Tujuan batu ini ialah utk menghisap toksid yg ada dalam bahagian tersebut.Kemudian saya bacakan 'Afahasibtum...' 7 kali diikjti dgn 'salamun kaulan min rabbirrahim' 7 kali.Saya bacakan ayat memanggil agar jin yang berada dalam badan itu keluar.Kemudian saya selawat nabi sebanyak-banyaknya dan menarik ia keluar melalui kaki kanan pesakit.Tangan yang saya gunakan terasa panas dan kebas.Lantas sy bacakan doa pemusnah dan pohon pd Allah agar disembuhkan kembali.Alhamdulillah, tangan saya normal kembali.

Pesakit telah berkutangan sakitnya.Berpantukan titik saraf refleksologi, ada darah beku berkumpul di dalam lutunya.Gangguan ghaib sudah tiada lagi.Lalu, saya bekam darah pada 2 point di lututnya dan pesakit pulih hampir 90 peratus.Mahasuci Allah, saya bersyukur atas keizinanNya tersebut.Saya bagi tempoh 3 minggu utk perhatian.Limau 21 biji tu diguna dlm mandian.atar pula dipakai sblm tidur dan minyak zaitun tu dimakan waktu pagi.Mudah-mudahan pesakit sembuh 100 peratus.Amin

JIn sihir 2

Keluarga pesakit wanita angkara Jin Sihir dtg ke RIDAM utk rawatan susulan semalam.Alhamdulillah, nampaknya pesakit dah beransur pulih.Namun begitu, saya dapat rasakan yang masih ada gangguan dalam salah seorang ahli keluarganya yang datang.Pada ilham yang saya dpt, itu adalah ibu segala jenis sihir yang menyerang keluarga ini.

Insyaallah, dengan menghapus ibu sihir ini, tiada lagi serangan yang berlaku pd ahli keluarga yg lain.Pendek cerita, salah seorang ahli keluarganya sy rawat.Ada 2 ekor jin dalam bdnnya.Satu yang jenis serigala dan satu lagi jenis pari.Tgk gambar di bawah.


Mudah-mudahan tiada lagi gangguan pada keluarga ini.Memang jelas, angkara sihir boleh menyebabkan kehidupan manusia porak-peranda.Tp itu semua kehendak dgn keizinan Allah.Kita sbg manusia tidak harus berputus asa bila dikenakan ujian.Harus sabar dan berusaha.Wallahu'alam

Belajar adalah tuntutan agama

Assalamualaikum..

Coretan ini saya sediakan untuk bakal muallij(perawat) atau mereka yang sudah senior dalam hal perubatan Islam.

Point (1)
Menuntutlah walau dimana kamu berada kerana itu cabang keilmuan.Jangan malu untuk bertanya terutama 'orang lama'.Mungkin karenah 'orang lama' ini pelbagai.Tapi untuk mendapatkan ilmu, berbaiklah dgn mereka dan keuntungan yang besar utk kita juga dikemudian hari.

Point (2)
Jangan taksub pada seorang guru.Lain padang,maka lain belalangnya.Luaskan dan buka minda.Belajar perkara baru setiap hari dan buat R&D kemudian rujuk mereka yang arif.Carilah seberapa banyak guru kerana mereka lebih berpengalaman dan contoh untuk anda.

Point (3)
Ikhlas dalam menuntut ilmu.Bukan menunjuk-nunjuk atau ujub akan kelebihan yang ada dan yang bakal diperolehi.

Point (4)
Amalkan apa yang dipelajari.Jangan simpan nota dalam almari sampai berhabuk.

Point (5)
Jangan lokek untuk mengajar dan jgn segan untuk diajar.

Sama-sama kita teliti coretan ini.Semoga ianya menjadi pedoman untuk lebih berjaya.Allahuakbar!!

Jin sihir

Semalam, saya tidak bercadang untuk mengubat sesiapa kerana kesibukan menyiapkan report kerja.Dalam pukul 8:00 mlm, seorang wanita menelefon saya.Katanya anak saudaranya kena sihir.Saya menolak dgn baik ekoran kesibukan kerja.Namun, hati saya berdektik untuk menolong krn saya mendengar pekikan pesakit dalam panggilan tersebut.Serta merta saya nampak bayangan seorang lelaki tua sedang mensalai sebuah patung di atas bara yang bercampur kemenyan.

Dalam bayangan yang samar-samar itu, seorang perempuan dalam umur 50-an menjelma & ia silih berganti dgn bayangan lelaki tadi.Sy tak berani nak buat kesimpulan awal krn pesakit masih belum saya berjumpa setentang dua mata!Tapi, mengikut pengalaman lepas, lelaki itu mungkin bomoh sihir upahan dan wanita itu adalah sipemberi upah.Atas sbb apa masih belum saya pasti.

Dalam pukul 10 mlm, saya bersama seorang ahli RIDAM ke rumah pesakit.Dipendekkan cerita,saya memulakan proses berubat.Tapi sebelum itu, saya minta dgn tuan rumah supaya menyimpan gambar2 hidup yang ada dlm rumah.

Saya mulakan dgn membaca rukyah dihujung kepala pesakit (pesakit tidak sedarkan diri).Hampir 15 minit membaca rukyah, tiada kesan yang ditunjukkan.Tapi saya dpt rasakan seperti tapak tgn saya terbakar kemerahan sewaktu sesi rukyah.Saya juga pasti mata pesakit seperti mengintai saya dan mulutnya seperti mencebik.

*Dalam hati: Kau ingat kau boleh tipu ayat Allah? Hanya Allah yang berkuasa atas sesuatu!

Saya menukar posisi dgn duduk dihujung kakinya.Satu persatu jari kakinya saya pegang dengan berzikir 'Ya Zal Jala liwal Ikram' sebanyaknya.Jarinya yang terakhir (jari kelingking) memberi tindak balas.Pesakit meraung sekuatnya.Habis barang yang berada disekeliling termasuk bantal dicampaknya.

Tips:
Tujuan kesan melalui kaedah Refleksologi ini adalah untuk memudahkan kita tahu kedudukan jin dalam badan.Jika jari kelingking yg saya picit itu menunjukkan jin berada disekitar antara lutut hingga ke kaki pesakit.Tak perlulah kita sentuh bahagian lain.Nak pukul pun kat kawasan tu je lah. :D

Jin tu mengalah jugak.Pendek cerita,dia beragama kristian dan diupah penyihir.Saya suruh dia keluar & dia setuju selepas bersumpah 3 kali.Saya tarik dia & keluar dgn teknik tarik & hantar semula ke 'tuan'nya.Pesakit keletihan.

Saya ingatkan kes dah 'settle'.Jadi saya buatkan rukyah utk air limau dan atar kasturi.Sewaktu nak beredar, saya try sekali lagi buat kaedah refleksi.Adus...ada lagi rupanya.Jin yg sama td masuk balik.Kali ni saya buat lebih keras dan dia bersumpah sebanyak 10 kali.Dia akhirnya keluar dan pesakit begitu lemah dan tertidur.Kesian, tempat saya picit di jari kelingkingnya sampai lebam.Sedangkan saya hanya menyentuhnya.

Saya bagi tempoh 7 hari utk melihat keadaan pesakit.Doakan pesakit ini sembuh.Umurnya baru 19 tahun.Banyak lagi yang belum dia kenal erti hidup.Ya Allah, bantulah hambaMu dalam melawan musuhmu yang nyata & yang ghaib.Amin

Kehebatan Doa Nabi Yunus

Assalamualaikum..

Hari ini, saya mengalami peristiwa yang tidak akan saya lupa sepanjang hidup saya.Sewaktu pulang dari kerja, kereta saya kehabisan petrol.Dari tempat saya berada, jarak ke stesyen minyak lebih kurang 11km.Meter minyak dah sampai E.Risau saya dibuatnya sebab saya berada di Lebuhraya Jabor (kiri kanan hanya kelapa sawit) pada waktu hampir malam.

Pada tika itu, saya bertawakkal dan dapat ilham untuk berzikir tasbih nabi Yunus.Tiada lain yang keluar dari mulut dan hati saya ketika itu kecuali zikir ayat tersebut.Alhamdulillah, sampai jugak saya di stesyen minyak tersebut.Tapi dugaan semakin berat.Stesyen minyak tu tutup sebab kehabisan petrol!Lagi haru biru.Jarak stesyen minyak seterusnya hampir 19km.

Apa pun, saya tiada pilihan lain.Saya teruskan zikir dan meneruskan perjalanan.Dengan kuasa Allah dan kelebihan ayat Al-Quran,saya diizinkan Allah selamat sampai ke stesyen minyak tersebut dalam keadaan kereta 'O' petrol.

Saya mengucapkan syukur ke hadrat Allah.Bayangkan jika kereta saya 'mati' di highway tersebut? Dengan keadaan jalan yang sunyi, tiada 'coverage' line dan kawasan macam tu pulak penuh dengan kes rompak samun.

Saudara..Amalkan lah doa Nabi Yunus sebagai method zikir harian anda.Bertawakkal dan semoga ianya mendapat keberkatan dari Allah.

Bukan zikir itu yang menjadikan anda senang,tapi semuanya atas kuasa Allah jua.Bertawakkal dan berserahlah diri anda pada-Nya.Insyaallah, anda akan temui jalan penyelesaian jika anda mengalami masalah.

Kerana Dendam Pelajar

Minggu lalu, seorang pensyarah & keluarganya datang ke RIDAM.Menurut cerita si pensyarah, dia terasa seperti hendak mati pada tika tertentu.Mukanya terasa ditarik hingga hidungnya terasa penyek.Anggota badannya sakit-sakit dan terasa bergerak-gerak.

Penyarah itu asalnya mengajar di Labuan.Oleh kerana masalah kesihatannya, dia minta ditukarkan ke Timur semenanjung.

Saya memulakan rawatan sepertimana biasa.Nampak tiada apa-apa tindak balas.Saya pukul dengan kayu nona sepertimana kaedah rawatan yang lepas.Pada sesi memukul, pesakit merasakan seperti benda bergerak turun dari kepalanya menghala ke kaki.Kemudian, pesakit terasa semakin pulih.Saya kemudiannya menyuruh pesakit datang lagi pada malam keesokkannya.

Malam ke-2

Sebelum memulakan rawatan bacaan rukyah, saya tutup dahulu laluan supaya jin yang berada dalam badan pesakit tidak terus keluar.Saya mahu berdialog dengannya untuk mengenal pasti punca penyakit yang dialami pesakit.

Setelah memukul dengan kayu nona, nampaknya jin tu dah tak tahan kesakitan agaknya.Melalui badan pesakit, dia menunjukkan dirinya.Maka bermulalah sesi dialog antara saya dengan nya.

Saya: Siapa kamu? Kenapa kamu ganggu hamba Allah ni?

Jin: Aku dipaksa ganggu anak ini.Tuan aku ni kena marah waktu belajar.Dia tak puas hati.

Saya: Mana asal kamu?

Jin: Aku dari Sabah la.Cukuplah tu pukul aku.Badan aku dah sakit-sakit ni.Semalam dan 50 ribu anggota keluarga aku dalam badan ni dah mati lepas kau pukul.Aku sendiri pun nak bergerak tak boleh.Habis badan patah-patah.

Saya: Dah tu, semalam bukan main tunjuk ‘terer’.Hari ni ‘surrender’ pulak.

*Saya mengejeknya sambil tersenyum.

Kemudian, adik pesakit yang menyaksikan sesi rawatan ni pulak ‘sound-direct’ pada jin tu.

Adik pesakit: Keluarlah binatang! Kenapa nak ganggu orang?Dah tak ada kerja lain ker hah? !

Jin: Kau diam! Jangan nak sibuk! Setakat kau tu, lagi senang aku nak masuk kacau!

*lantas saya menunjuk isyarat kepada adik pesakit supaya diam.

Saya: Itu bukan lawan kau.Ni hah, yang kat depan kau ni.

Jin: Aku tak boleh lawan kau.Ilmu apa kau pakai? Nak serang pun tak boleh.

*Saya terdiam.Sesungguhnya jin memang suka memuji supaya kita ada sifat ujub dalam diri dan terus lalai pada Allah.

Saya; Kau ni jenis apa hah?! Islam ke tak ni?

Jin: Aku ni dari jelmaan tengkorak orang.Aku bukan Islam.Dah la banyak tanya, aku sakit ni.

Saya: Kau jangan nak panjang cerita.Aku nak kau keluar atau aku bunuh.Mana satu kau nak?

Jin: Aku nak keluar, tapi dah tak leh gerak ni.Macam mana nak keluar?

Saya: Kalau kau bersumpah atas nama Allah, aku boleh doakan dengan izin Allah supaya sakit kau terus sembuh.Mahu?

Jin: Baik, aku bersumpah dengan nama Allah yang aku mahu keluar.

Selepas diulang 3 kali, barulah saya yakin sedikit.Tapi kena ‘still’ berjaga-jaga.Jin ni banyak muslihatnya.

Saya halakan tapak tangan dari kepala pesakit hingga ke hujung kaki tanpa menyentuh kulit pesakit.Pada tika itu, saya bacakan Selawat Syifa’ 3 kali dan mendoakan agar kesakitan jin tersebut terus sembuh.

Saya: Sekarang macam mana dengan luka kau? Dah sembuh?

Jin: Sudah sembuh.Terima kasih banyak-banyak.

Saya: Jangan terima kasih pada aku.Terima kasih pada Tuhan aku, Allah S.W.T.Sekarang, aku nak kau tepati sumpah kau tu.

Jin: Sebelum aku keluar, aku nak tanya dan nak beritahu sesuatu.

Saya: Apa dia?

Jin: Mana aku nak pergi?Kalau aku balik ke sabah, tuan aku mesti pukul aku.Sanak saudara aku pun mana nak pergi?

*Pada tika itu,saya nampak ilham sebuah pulau.Saya namakan ianya Pulau Aman.Saya bacakan Al-Fatihah pada tapak tangan dan bila sampai ayat ‘iyya kanak budhu waiyya kanas ta’in’ , saya ulang 7 kali mohon pada Allah agar bayangan yang saya nampak ada di tapak tangan saya.Kemudian saya habiskan bacaan.

Saya: Nampak apa kat tangan aku ni? (saya halakan tapak tangan di wajahnya)

Jin: Nampak pulau la.Pulau apa tu?

Saya: Aku namakan ianya Pulau Aman.Kalau kau pindah situ mahu?

Jin: Baik, aku setuju.Aku bawak semua sekali sanak saudara aku.Macam mana aku nak keluar?

Saya: Aku bantu kamu dengan izin Allah keluar melalui kaki.Tapi masuk dalam botol dulu.

Jin: Baiklah.Tapi kau nak tau tak barang sihir tuan aku letak kat mana?

Saya: Boleh juga kalau nak beritahu.Tapi kalau kau tipu,aku sumpah kamu dengan izin Allah, kamu akan terbakar.

Jin: Aku tak tipu.Barang tu ada di……. (jin tu ceritalah kat mana barang sihir diletak.Nak cerita semua memang panjang la).

Pendek cerita, jin tu nak keluar.Saya lantas letakkan botol kaca besar dihujung kaki pesakit.Tujuan saya ‘transfer’ dalam botol adalah untuk ‘try’ ambil gambar secara zahir kemudiannya sepertimana Ustaz Majid AKRINE buat.Nak tau jadi atau tidak jer.

Jin itu keluar melalui kaki.Pesakit terasa seperti sesuatu menjalar dari atas kepala ke hujung kakinya.Alhamdulillah, pesakit terasa ringan badan dan sakit sudah tiada lagi.

Ni gambarnya.Ni yang paling Master.Gambar tengkorak kat depan tu.Nak kasi yang lain nanti penuh la blog ni.Wallahu’alam



















Yang ni pulak jin budak.Selepas jin tengkorak tu keluar.


Teknik Rotan Panas

Assalamualaikum.

Teknik ini selalu saya gunakan semasa dalam rawatan.Dah banyak yang bertanya, maka elok kiranya saya kongsi semoga ianya dapat dimanfaatkan dalam perubatan dengan yakin hanya kepada Allah.

Anda boleh gunakan rotan halus, ranting Nona (atau mana2 ranting yang susah nak patah),chopstik atau kayu.

Biasanya diguna untuk jin2 yang susah nak keluar atau tetap diam walau dibaca rukyah beberapa kali.Baca Surah 28 (Al-Qashash:29)dari ayat "anastu.....". diikuti dgn zikir "Ya Zal Jala Liwal Ikram" sebanyak 11 kali dan tiup pada alat.Yakin dan pusatkan pada pemikiran yang ia adalah api yang panas bersalut pada alat tersebut.

Lalu pukul la dibelakang pesakit atau tempat yang disyaki (biasanya pesakit akan rasa sesuatu yang bergerak pada anggota badan tertentu, panas, sakit atau terlalu sejuk)

Insyaallah, meraung2 la jin tersebut.Ingat, yang menyakitkan jin tu bukan ayat atau teknik ini.Tapi semuanya dgn keizinan Allah.


Muntah buah dabung

Malam yang sama saya mengubati uncle cina tu, saya didatangi pesakit wanita bersama keluarganya.

Katanya pesakit itu, dia selalu mendengar suara minta tolong dlm biliknya dan sakit dibahagian perut.Pendek cerita, saya rukyah pada pesakit tersebut.

Serta merta katanya dia sakit dibahagian tulang belakang.Saya pukul ringan dengan kayu nona pada bahagian tersebut dan dia muntah.banyak jugak la muntahnya.Dalam banyak-banyak lendir yang dimuntahkan tu, ada sebiji buah dabung (biasa taruk dlm ais kacang).

Mengikut apa yang saya pelajari, barang santau akan keluar melalui dua bentuk iaitu samada bentuk angin atau bahannya yang dimakan walaupun sudah berpuluh tahun.bahan itu tidak akan hancur malah,kekal sifat asalnya.

Pesakit mengucap tanda syukur kerana sakitnya hilang serta merta.Saya bekalkan air untuk dibuat mandi dan minum.

Yang baik dtg nya dari Allah & yang buruk dtgnya dari diri saya.Wallahu'alam

Jin Nombor Ekor

Assalamualaikum..

Rasanya dah dekat seminggu saya tak menulis dalam blog ni.Siang hari saya kena jaga tapak projek yang jaraknya 46km dari rumah.Malamnya saya membantu mereka yang memerlukan.Sesudah pesakit pulang, saya harus siapkan report kerja yang dilakukan sepanjang hari.

2 hari lepas, seorang cina (saya panggil uncle jer) datang untuk mengurut 3 bahagian abdomennya yang sakit iaitu belakang tengkuk, lengan kanan dan tangan kiri.

setelah saya urut tangan kirinya, terasa ada getaran elektrik mengalir ke tangan saya.Saya cuba untuk kali ke-2.Hasilnya tetap saya.Uncle tu pun tanya saya.

uncle: Kenapa lu punyak tangan lali-lali(menjauhi) dari saya punya tangan.

saya: Uncle ni ada hantu ooooo..Tangan saya habis kebas.

uncle: Ayyo...betul ka.Mata saya pun jadi berat.Rasa macam mau ngantuk.

*uncle tu memejam mata beberapa kali

uncle: Saya nampak bayang lelaki melayu oooo...Itu pakai songkok punya.Baju hitam.Itu hantu ka?

saya: Saya talak tau la uncle.Mungkin kot.

*saya memejam mata dan meletakkan tangan saya dikepalanya.Saya ulangi ayat Al-an'am:103 beberapa kali dan nampak gambaran seperti mana yang uncle tersebut katakan tadi.Sebetulnya, saya tidak mahu meneruskan sesi rawatan untuk uncle tersebut pada malam itu kerana sudah berjanji dgn sekeluarga pesakit yang menunggu di ruang tamu.nampak mcm boleh tahan gak 'benda' dlm badan nya ni.

Uncle: Mau tanya ar.Itu hantu baik ker jahat?

Saya: Kenapa?Semua hantu jahat la uncle. (kata saya sambil ketawa)

Uncle: You jgn cakap mcm itu.Ada hantu baik oooo...kalau baik dia boleh kasi nombor.boleh kaya ooooo...

saya: Dah tu, uncle nak buang ker tidak?

uncle: erm....mcm ni.Saya pulang dulu.Kalau mimpi hantu tu kasi nombor, saya tak nak buang.Tapi kalau kacau saya, saya dtg lagi minggu depan.Okey?

saya: Ikut suka uncle la.Yang penting uncle tak sakit.Saya hanya membantu.Itu belakang, lengan dan tangan ada sakit lagi?

Uncle: sudah okey maaa..Tapi tangan ada sakit lagi.Tapi sudah kulang...Kila okey la.Nanti saya dtg lagi.

Saya berikan uncle tu beberapa ramuan herba untuk penyakit sendi.Pasal dia nak berubat atau tak, itu terpulang.Saya anggapkan yang kaedah perubatan Islam yang menggunakan Al-Quran adalah salah satu cabang dakwah untuk menunjukkan Islam itu indah dan syumul serta boleh membantu semua umat manusia samada Islam ataupun tidak.

Wallahu'alam

Jin pun cuti

Semalam, sy dijemput seorang pesakit ke rumahnya.Bersama 3 orang rakan, kami sampai dalam pukul 9:40 mlm.

Isteri pesakit menceritakan yang dia melihat lembaga hitam dlm bilik air & itu merupakan pengalamannya yang kedua.Jirannya juga melihat kelibat lelaki mundar mandir dibelakang rumah pesakit bawah pokok mangga.

Sy hanya meneka mungkin ianya adalah gangguan sihir dr org yang sama (sy telah merawatnya dahulu).Tp sy tidak jamin 100%...takut nanti ilham tu bukan dr Allah, tp dari syaitan yang suka menfitnah manusia.

Saya pohon untuk solat hajat di rumah pesakit.Setelah itu, sy pohon pada Allah minta keselamatan seisi rumah dan diri semasa proses rawatan.Sebelum memulakan sesi rawatan, sy 'pagar' anak si pesakit krn dia ni jenis lemah semangat sikit.Bukan apa, hanya bermohon pd Allah supaya tiada masalah lain timbul.Nak diubat rumahnya...tp org pulak yang sakit.Kan pening jadinya nanti..

Seperti biasa, saya mulakan sesi rawatan dgn Al-Fatihah.Di tambah lagi dgn ayat-ayat quran yang lain.Kemudian sy berzikir dgn ayat dalam surah Yasin:82 sebanyak 33 kali.Sy pohon & doa pada Allah agar dihadirkan makhluk tersebut supaya tahu sifat & asal-usulnya.

Tatkala itu, saya mendengar salam dari arah depan.Seperti petua yang saya pelajari dari seorang muallij, jgn terus jawab salam tanpa kenal asal-usul pemberi salam.Antara tanda yang perlu dilihat dlm menjawab salam (semasa proses rawatan) adalah:

1- Arah salam (biasanya kalau dari arah dpn atau kanan - jenis baik skit)
2- Ayat salam (confirmkan yang bacaan salam tu betul...bukan jenis "akum".."asa makum" atau seumpamanya- jgn terus jawab kalau tak jelas salamnya)
3- Ulangan salam (tunggu sampai 3 kali atau lebih)

Ulasan guru saya, syaitan tidak akan mendoakan kesejahteraan umat islam.Kalau tidak, dia sudah melanggar janji dgn Allah untuk menyesatkan manusia.

Setelah yakin dgn tanda salam positive, maka saya jawab salam tersebut.Pandangan batin masih samar tapi suaranya dapat saya dgr dgn jelas.Maka saya berdialog la dgn nya:-

Sy: Siapa kamu?Nama kamu?Apa tujuan kamu?

Jin: Nama aku Manja.Aku hanya dtg tlg kawan aku.Aku hanya tengok & jaga rumah ni jer.Bukan kacau orang pun.

sy: Siapa kawan kamu?

Jin: Knp kamu nak tahu?Adalah.....

Saya dengar dia ketawa

Sy: Nak beritau atau tak? Kalau tak aku pukul dgn tongkat ni.

(Sy sudah standby dgn tongkat rotan yang dibaca dgn ayat nabi Musa.Saya iktikadkan tongkat itu berapi & panas dgn izin Allah)

Jin: Tolong jgn pukul aku.Baik...tuan aku adalah t.u. r..ah(nama kena rahsia okey ) ni.Dia lah yg hantar aku.

Sy: Apa agama kamu?

Jin: Aku Islam la.Sama mcm kau.

* Sy tak terus percaya.Sy test dgn menyuruhnya membaca Syahadah dan dia membacanya dgn fasih.

sy: Kalau kamu ni Islam, knp buat mcm ni.Islam tak ajar ganggu orang.

Jin: Aku dah berjanji dgn nya yang aku akan tolong dia.Salah ker kalau nak tolong kawan?

Sy: Tolong tu tak salah.Tapi kau buat orang rumah ni takut & tak selesa.Itu kan zalim jugak namanya.Mcm ni la, aku bagi kau pilihan.Dgn nama Allah, kau nak aku halau dgn kasar atau dgn cara baik.Kalau baik caranya, aku lepaskan kau dan kau harus berjanji dgn nama Allah tak akan dtg sini lagi.Kalau kasar, aku pukul kau dgn tongkat ni dgn 'bi iz nillah'.Kau nak yg mana?

Jin: Baiklah.Aku pilih cara baik.Dgn nama Allah, aku tidak akan ke sini lagi.

Sy: Nanti..ada berapa ekor lagi yang selalu dtg sini?

Jin: Ada dua lagi, tapi yang tu cuti hari ni.

*Adus...jin pun boleh cuti..

Sy: Pesan pada mereka spt mana aku beritau kamu.Boleh?

Jin: Baiklah, aku akan beritau mereka.Aku keluar dulu.Assalamualaikum.

Sy: Waalaikummussalam.

Selepas itu, saya pagari rumahnya dgn garam & lada hitam yang dibaca ayat 'pemagar'.

Alhamdullillah, rasa perasaan seram & takut dlm rumah itu sudah tiada lagi.Sy pesan pada keluarga pesakit supaya membanyakkan amal.Jgn masa nak berubat saja baru ingat Allah.Lepas tu lesap...

Setakat itu yg sy mampu lakukan dgn keizinan Allah.Yang baik & hebat itu semuanya dtg dr Allah.Wallahu'alam

Jin budak

Saya ditelefon seorang rakan yang berada di Cherating.Dia membuka kedai menjual buah-buahan.Sudah berbulan dia berniaga, keuntungan masih tak nampak di mata.Rumah pulak asyik diganggu kelibat.Kawan saya ni jugak driver lori.Dah dkt 3 minggu, mcm2 musibah yang berkaitan dgn lori nya tu.

Pendek cerita, saya ke rumahnya semalam bersama 3 orang rakan.Saya minta sedikit garam kasar dan lada hitam.Dua bahan ini saya gaul sebati.Kemudian saya bacakan ayat rukyah pemagar padanya.

Sesudah itu, saya bertafakur sebentar.Saya kuatkan zikir surah Al-An'am:103 minta Allah tunjukkan.Live on the spot.....! Saya dpt berdialog dgn 2 ekor jin budak berdekatan lori kawan saya tu.Sesi soal jawab bermula:-

Sy: Hah...kau ni sapa?Nak cabar aku ker?

Jin: Kami tak salah.Bapak kami yang suruh kami dtg sini.

Sy: Baik kau balik sebelum aku bakar kau dgn ayat Allah.Ni bukan tempat kau.

* Pada ketika itu, saya halakan sebatang kayu yg sudah saya bacakan ayat azab padanya.Saya ikhtikad kan yang batang kayu itu adalah besi yang berapi & panas.

Jin-jin itu kemudiannya menangis ketakutan.Saya teruskan dengan amaran sebanyak 3 kali.

Sy: Siapa yang hantar korang dtg sini?Sapa nama bapak kau tu?

Jin: Bapak aku nama B..t.i. L..bi.(nama kena rahsia la).Orang a.l.. m.u..za...

Sy: Sekarang kau balik.Dah letih nak bagi amaran ni.

Jin: Kat sini seronok..Ramai kawan.Jin 2 beradik tu tunjuk ke arah kanan saya.

*Saya nampak beberapa lagi kelibat seperti monyet yang bermata merah.

Sy: Tu kawan kau yang mana?

Jin: Dia orang sini la.Dah lama dok sini.Umur dia pun dah 900 tahun.

Sy: Erm...takper.Itu aku uruskan kan kemudian.Kau balik sekarang! Nak aku hantar atau kau boleh balik sendiri?

Jin: Kami boleh balik sendiri.

* Lantas dgn itu, saya lihat 2 ekor jin itu beredar.

Saya pagar lorinya dgn bahan yang saya bacakan ayat pemagar tadi.Kemudian saya ajarkan sahabat saya kaedah memagar dalam rumah selama 3 hari.

Dah kawan saya tu jual buah.Dapat la beberapa biji seorang nanas.Apa pun, saya doakan semoga sahabat saya tu dimurahkan rezeki dan tiada gangguan lagi.

Jin beruk & jin ular

Setelah pesakit sekeluarga tadi pulang, ada lagi pesakit yang dtg.Anak perempuannya yang berumur 20an sakit sejak zaman sekolah lagi.Dia selalu nampak kelibat makhluk berbulu dalam rumahnya & mimpi beruk (2 ekor) serta ular penuh 1 guni.Maknya juga pernah ditindih semalam.

Saya gunakan kaedah rukyah yang lazim sy buat dan pada ketika itu,pesakit kekejangan.dia juga terasa hendak muntah.Saya kemudiannya memicit setiap hujung jari kakinya.Berdasarkan kesakitan yang dialami pada belakang badan pesakit, sy andaikan jin 'stay' kat kawasan tu.saya picit saraf anggota tersebut pada hujung jari kakinya.apalagi..meraung separuh mati la jadinya.suruh tunjuk diri tetap degil.Lama kelamaan, kesakitannya berkurang.

Setelah sy bacakan lagi ayat rukyah padanya, alhamdulillah, tiada gangguan pada tandanya.Pesakit keletihan dan saya berikan dia air rukyah. Saya ajarkan terapi tahseem padanya.masyaallah...boleh dikatakan fikirannya kosong pada ketika itu.Apatah lagi nak baca quran.saya bawakan surah padanya dan minta ibunya ajarkan.

Pesakit semakin pulih & saya suruh dia mandi air limau serta minum air rukyah setiap hari.Saya juga berikkannya zikir 'melawan ular' untuk diamal sebelum tidur.

Harap-harap dia sembuh dan diberkati Allah.

Sekeluarga diancam sihir

Pukul 1:45 ptg td, sy dikejutkan dgn sekeluarga pesakit yang sudah berada dihadapan RIDAM.Pesakit ni dtg buat kali yang kedua.

Sy mulakan rawatan pada anak perempuan mereka dahulu.Pada rawatan yang lalu,si pesakit ini menggelepur setelah dibacakan rukyah.Namun begitu, tiada kesan pada kali ini dan sy andaikan pesakit sudah melalui proses penyembuhan.

Rawatan ke-dua saya lanjutkan pada ibu mereka.Alhamdulillah, hasilnya sama seperti anak perempuannya tadi.

Rawatan ke-tiga pula saya lakukan pada si abang.Ni yang pening sikit.Setelah dirukyah beberapa kali, tetap tiada berkurang sakitnya.Lagi naik pening bila sy tiada rasa aura negatif / sebarang gangguan padanya.Saya suruh dia zikir surah al-ikhlas sebanyak 313 kali sementara saya merawat saudaranya (pesakit ke-4).

Pesakit ke-4 ni batuk sejak bulan mac yang lalu tetapi tiada hasil negatif dari rawatan klinikal.Yang peningnya,masuk sahaja di RIDAM, batuknya serta-merta sembuh.Sy tak mahulah nanti ada orang kata pergi ke RIDAM saja terus sembuh.Yang menyembuhkan hanya Allah.Punca kesembuhan dari apa pun hanyalah asbab sahaja.Saya buat sedikit terapi rukyah & memang wujud laluan gangguan dalam diri pesakit.sy andaikan pesakit beransur sembuh tetapi perlu lagi minum beberapa air herba.Saya ajarkan pada beliau untuk rawatan sendiri di rumah.

Abang yang saya 'hold' sekejap td sy mulakan proses rawatan semula.Biasanya, sekiranya pesakit punyai ada gangguan teruk,dia akan kepanasan setelah membaca al-ikhlas sebanyak 313 kali.tapi yang ni makin sejuk pulak.lagi pening la kepala ni.saya picit point refleksi pada kakinya & baru jumpa puncanya.Selain dia ada gangguan, rupanya dia menghidap penyakit reutism (penyakit sengal tulang).Saya bekalkan air rukyah dan beberapa lagi amalan untuk diamalkan.

Yang menyembuh dtg dari Allah.dan yang buruk serta kelemahan rawatan dtg dari diri saya sendiri.Wallahu'alam

Gangguan Jin asyik 2

Hari ini, pesakit yang kena gangguan jin asyik datang ker RIDAM buat kali ke kedua.

Sebelum pasangan tersebut sampai, saya perkemaskan diri dengan membuat air jampi yang dibaca 33 kali Ayatul qursi.Ilham ini sampai setelah saya mohon dgn Allah agar dpt membantu pasangan tersebut.

Pukul 3:30 ptg, pasangan tersebut sampai.

Sebelum merawat, saya mulakan dengan beberapa pertanyaan.Kata pesakit, dia semakin sakit setelah rawatan yang lalu & kerap bermimpi ular yang banyak.Confirm, gangguan itu pasti marah kerana saya menyuruhnya menyapu Atar kasturi diseluruh hujung jari & rongga badan sebelum tidur.Jin memang tak suka bauan kasturi.Mungkin kerana ini dia semakin hyper aktif.

Saya mulakan sesi rawatan dengan memberinya minum air yang dibaca dgn ayatul qursi tadi.Kemudian saya spray dengan air yang sama pada kedua tapak kaki, tapak tangan & muka pesakit.Tiada kesan.

saya lanjutkan pula dengan membaca rukyah (tangan saya letakkan dibelakang badan).Terasa sedikit kebas ketika sesi rukyah dibaca dan pesakit menangis.Setelah itu, saya nampak pandangan bayang merah keluar melalui jari kaki pesakit.Saya picit jarinya sepertimana rawatan yang lalu & alhamdulillah, dia tiada rasa apa-apa.

Saya bekalkan lagi air rukyah untuk dibuat minum & mengajarnya sebuah zikir yang perlu diamal slps subuh.

Saya doakan pesakit tersebut sembuh dari penyakitnya dan beroleh kekuatan dalam menempuh kehidupan rumahtangga mereka.Amin

Ilmu 'confuse'

Lewat malam semalam, saya dihubungi 2 orang sahabat lama yang ingin bertandang ke rumah.Pada ketika itu,saya dalam perjalanan dari taman funfair untuk pulang ke rumah.Dah lama tak bawa anak isteri jalan-jalan.Kebetulan tiada pesakit mlm tu, adalah peluang saya nak beramah mesra sket.

Dipendekkan cerita, sahabat lama saya tu datang ke rumah.Kami bersembang tentang macam-macam perkara.Sedari awal, salah seorang sahabat(saya namakan S)macam ingin bertanyakan sesuatu.Saya membuka isyarat untuk dia tanyakan apa yang berserabut dalam pemikirannya tu.

Kata S, dahulu dia pernah belajar agama termasuklah belajar berubat.Tapi dia tengok kaedah yang digunakan banyak keraguannya.Dengan mengikut kawan untuk bertemu seorang guru muda di daerah Pahang, banyak kemusykilan yang terpalit dalam benaknya.Saya tanyakan, apa yang dipelajarinya.

Katanya dia hanya diajar Selawat Nabi, zikir 'Allah',pelbagai jurus dan kaedah senaman untuk memantapkan diri serta kebatinan.Dia tanya salah ke tidak?

Kalau tengok pada apa yang S beritahu memanglah tiada salahnya.Selawat & selalu menyebut 'Allah' kan sangat bagus amalannya untuk kita dekatkan diri pada Allah dan mengingati rasul junjungan Muhammad S.A.W.

Dia semakin bingung bila saya jawab begitu.Katanya lagi, dia tak pernah tengok sahabatnya (kononnya hebat dlm perubatan) solat fardhu atau jumaat.S juga mengatakan yang sahabatnya itu diajar bahawa tak perlu solat jemaah, tak perlu tunaikan haji dan pernah mengaku jadi Imam Mahadi.Gurunya pulak dah capai taraf wali dan pernah menang berlawan secara batin dengan Syeikh Qadir Al-Jalani.

Erm....selepas mendengar penerangan ke-dua ni, saya tarik nafas panjang-panjang dan minta dgn Allah semoga diberi kekuatan dalam menjawab persoalan tersebut.Maka saya nyatakan hukum serta dalil untuk menjawab persoalan tersebut.

1- Dalil tentang Solat Jemaah

Tuntutan berjemaah pada solat 5 waktu yang selain daripada solat fardhu Jumaat, pada pendapat yang masyhur dan paling sohih menurut Imam an-Nawawi adalah tuntutan fardhu kifayah yang diwajibkan bagi orang-orang lelaki yang berakal, baligh, bermukim, mempunyai pakaian menutup aurat dan tidak mempunyai apa-apa keuzuran syarie.
Jadi bererti apabila sesebuah kampung atau mukim mendirikan solat jemaah di tempat yang dikira menzahirkan syiar Islam seperti di masdjid atau surau, maka gugurlah dosa atas orang-orang kampung atau mukim yang tidak hadir bersolat jemaah. Tetapi sekiranya tidak didirikan solat jemaah maka semua penduduk kampung atau mukim itu berdosa.
Dalil tentang amat kuatnya tuntutan berjemaah itu ialah apa yang diriwayatkan oleh Imam al-Bukhari dan Muslim, bahawa,Rasulullah s.a.w pernah mengancam untuk membakar rumah orang yang meninggalkan solat berjemaah.

Imam Muslim pula meriwayatkan hadith daripada Abu Hurairah r.a:
Ada seorang lelaki buta telah datang mengadu kepada Nabi s.a.w bahawa dia tidak mempunyai orang yang boleh memimpinnya pergi ke masjid. Oleh itu dia mengharapkan Baginda memberi kelonggaran kepadanya untuk bersolat di rumahnya. Pada mulanya Baginda telah membenarkannya, tetapi kemudiannya Baginda menarik balik kebenaran tadi setelah Baginda mengetahui bahawa si buta tadi dapat mendengar seruan azan solat yang dikumandangkan di masjid.

Fadhilat solat berjemaah amat besar sekali berbanding dengan solat bersendirian. Sabda Nabi s.a.w yang bermaksud:
Solat berjemaah melebihi solat bersendirian dengan 27 darjat (atau 27 kali ganda). (Hadith riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Sebenarnya fadhilat solat berjemaah adalah bertali arus, sambung menyambung, mengembang dan membesar. Orang yang bersolat jemaah bukan sahaja mendapat setakat 27 darjat, malah dia akan mendapat banyak fadhilat dan keuntungan sampingan lain lagi semasa dia berulang alik ke masjid dan semasa dia berada dalam masjid.

2- Dalil tentang Solat Jumaat

hadith yang bermaksud : “ Barang siapa yang meninggalkan solat Jumaat sebanyak 3 kali dengan sengaja maka kufurlah ia. “

3- Dalil menunaikan fardhu haji

a.salah satu rukun Islam
b.wajib haji itu termasuk juga umrah seperti firman Allah Subhanahu wata'ala :

Tafsirnya : "Dan sempurnakan ibadat haji dan `umrah kerana Allah."
(Surah al-Baqarah : 196)
FirmanNya lagi :

Tafsirnya : "Dan Allah mewajibkan manusia mengerjakan ibadat haji dan mengunjungi
Baitullah, iaitu sesiapa yang mampu sampai kepadanya."
(Surah Ali-Imran : 97)

4- Penerangan Imam Mahadi

Dari hadis & beberapa pendapat ulamak muktabar menyatakan bahawa Imam Mahadi akan lahir dari bangsa Bani Tamim iaitu suku kaum yang amat kecil jumlahnya (susur galur keturunan Saidina Ali)disempadan antara Jordan dan palestin.

Yang mengaku ni Imam Mahadi Melayu.. :D

5-Dah jadi Wali
Bab ni tak adalah la dalilnya.Tapi apa yang saya faham, wali ni kan dipilih oleh Allah.Bukan beramal untuk jadi wali..Konsep tu kena faham.


Setelah saya jawab mengikut kemampuan yang ada, S mengatakan yang dadanya berdebar-debar bila merenung saya.Hati & fikirannya pun jadi tak selesa.Tak semena-mena saya pun rasa mcm ada aura negatif dari dirinya.Saya offer dia untuk dirukyah dgn Al-quran dan dia setuju.

Bila dibaca rukyah, jelas ada gangguan.Saya pusatkan fikiran dgn niat untuk membuang segala yang menumpang ditubuhnya krn Allah.Ketika saya 'tarik' dari ubun kepala,terasa ada sesuatu keluar menyentap kepalanya.Syukur, proses perubatan selesai.

S menyatakan yang dia terasa ada 'sesuatu' keluar dr tubuhnya.Saya bekalkan air rukyah untuk dibuat minum & mandi selama 3 hari.

Semoga S lebih berhati-hati bila nak menuntut lain kali.Jgn terus beramal tanpa merujuk orang yang lebih berilmu.Wassalam

Kedai Disihir

Petang semalam, saya didatangi pasangan suami isteri serta kakaknya di RIDAM.Tujuannya untuk saya tengok2 kan kedainya kalau ada apa-apa.
Saya kata saya tak pandai menilik.

Pasangan suami isteri tu tak putus asa.Ditunjukkan gambar serta lokasi premis tempat mereka berniaga.Masyaallah, serta merta bulu roma saya meremang bila melihatnya.Lantas, saya bacakan surah Al-an’am:103 sebanyaknya serta memusatkan seluruh konsentrasi pada lokasi tersebut.

Pada ketika itu, saya dapat melihat seorang lelaki yang jalan menghendap pada waktu malam.Lelaki itu menaburkan pasir merah (saya andaikan pasir kubur) dihadapan kedainya.Dipenjuru tiang sebelah kanan depan kedai itu pula di calit sesuatu.Begitu juga dengan tiang disebelah kiri.Pada ketika itu, saya terbau bau yang sungguh hanyir.Firasat saya menyatakan yang ianya adalah minyak dagu.Tapi yang pasti bukan dari minyak dagu orang mati.Tapi dari beruk yang disembelih.Ini kerana, saya kemudiannya dapat melihat seekor beruk mundar mandir di hadapan kedai tersebut.

Seakan mendengar perintah, beruk itu mengangguk-angguk dihadapan lelaki tersebut.Lelaki itu tersenyum dan mulutnya berkumat-kumit membaca sesuatu.Kemudian dia berlalu pergi.

*Masih ingat tatkala dulu saya bersembang dengan seorang sami thai di kuala lumpur yang mundar-mandir mengutip sedekah tabung untuk pembinaan kuil di Bangkok.Kata sami tersebut, minyak dagu ni dah banyak gred.Yang origionalnya dari orang yang mati dibunuhla.biasanya RM2000 lebih..Mahal tu….! Yang gred kedua pulak dari sembelihan beruk,monyet atau mawas.Ikut jenis dan warna la.Itu biasanya Rm1000 lebih la.Yang paling murah pulak dari jenis anjing hitam.Itu dalam RM500 la.

Kata sami tu lagi, banyak jugak orang melayu kita ni beli.Yang biasa beli jenis anjing hitam dan beruk la..Yang minyak dari orang mati dibunuh ni payah nak cari.Lagipun mahal..Tak mampu.

Berbalik pada kes pasangan peniaga ni, saya membacakan ayat qursi dengan niat membasmi sihir tersebut secara batin.Kemudian, saya bacakan beberapa ayat pemagar pada garam untuk di tabur pada sekeliling premisnya.Saya juga bekalkan air rukyah untuk dibuat basuhan pada tempat yang saya lihat terdapat calitan barang sihir tadi.

Sebelum selesai, saya bekalkan sedikit nasihat untuk diri dan pasangan tersebut agar banyakkan zikir, solat dhuha dan membaca al-quran.Semoga Allah membantu pasangan tersebut dan dikurniakan rezeki serta keberkatan pada mereka.Amin

Jin Tua Menumpang

Keluarga pesakit tiba di RIDAM pukul 8:45 mlm.Kemudian, kami terus ke kemasik.Dalam perjalanan, saya diserang sakit kepala yang berdenyut-denyut di sebelah kanan & sakit perut secara tiba.Saya dpt rasakan yang rawatan kali ini byk cabarannya.Saya bertawakkal pada Allah dan berzikir dgn surah al-ikhlas sebanyak-banyaknya.

Tiba di rumah pesakit,serangan yg saya alami semakin hebat.Sblm masuk ke rumah, saya minta izin dgn pesakit untuk menngelilingi rumahnya krn 'instinct' di fikiran sy mengatakan yg ada 'sesuatu' dibelakang rumahnya.Tepat tekaan saya, sy nmpk secara samar seorang tua yang bongkok tetapi hanya sekilas pandangan.Pd ketika itu,sy teringat ceramah Ustaz Dr. Majid dari Akademi Rawatan Islam Darul Ehsan (AKRINE).Jika jin menunjukkan dirinya,bermakna dia lemah.Ini petanda baik.

Saya tanya lagi pd keluarga pesakit kalau2 ada pokok ciku di belakang rumahnya.Sekali lagi tepat tekaan saya.Rupanya tempat saya lihat 'kelibat' tersebut adalah di bawah pokok ciku.

Kemudiannya, saya memulakan rawatan dgn membaca doa rukyah pada pesakit.Selepas 5 minit saya membaca rukyah, pesakit memarahi saya kerana membaca terlalu lama & dia rasakan terlalu panas.Tudung yang dipakai dibuangnya.Sedari itu saya pasti yang pesakit telah kerasukan.

Jin yg ada dlm bdnnya memang degil.saya cuba pulak teknik bakar bakar batu-bata yang juga diajar Ustaz Majid tetapi tetap tiada kesan.Mungkin kerana teknik & syarat tidak saya penuhi.yang diajar Ustaz Majid haruslah menggunakan batu-bata yg baru.Tapi mlm2 ni,mana nak cari?Yang berlumut tu jugakla saya guna.Hampir putus asa jugak sy dibuatnya.

Saya bertafakur seketika..Ilham yg sama seperti saya merawat pesakit ptg tadi saya gunakan.Setiap jari pesakit saya sapukan dgn Atar Kasturi.Awalnya jari manis kaki kanan terasa sakit bila dipicit.tapi,kemudiannya beralih tempat ke ibu jari kiri.Saya niat dgn Allah untuk mengunci laluannya supaya jin dlm bdn itu tak lari.Senang skit kejer.

Saya picit & akhirnya berdialoglah jin dlm bdn tu dgn saya.

Saya: Siapa nama kamu?

*Pesakit masih meraung.Siap 'offer' nak tendang saya lagi.Saya teruskan picitan dgn doa Nabi Sulaiman.Akhirnya dia menjawab juga.

Pesakit: aku dah lupa.Dah tua sgt aku ni

Saya: Saya bkn nak bermusuh atau berkawan dgn mu.Tapi krn Allah,sila jwb soalan aku dgn jujur.

Pesakit: Betul.Dah lama aku dok sini.Sblm diorang buat rumah lagi.Aku dah lupa

Saya: apa agama kamu?

Pesakit: Aku dah lupa.Sakitla oiiiii..Kau picit kuat sgt.

*Saya tersenyum kerana saya hanya meletak jari shj pada ketika ini.Tak picit pun.

Saya: Kalau kamu tak ada agama, kamu sembahyang tak?

Pesakit: Mestilah sembahyang..

*Pada ketika itu,saya andaikan dia jin islam yang nyanyuk krn setiap kali dia sakit, dia menyebut nama Allah dan Muhammad.

Saya: Tahu shahadah tak?kalau tau,baca!!

Pesakit: Tahu....

*Tapi yang lawaknya,dibaca TAkBIR pula.Saya suruh ulang.Tapi dibaca tahmid pulak.Ni sah jenis jin kelentong ni.Saya picit lagi kuat dan dia menjerit.Dia merayu untuk dilepaskan dan bersumpah krn Allah untuk keluar tanpa masuk selama-lamanya.Tapi dia tak pandai keluar.

Pada ketika itu,saya menolongnya dgn tarik dari kaki kanan.Mulanya niat saya untuk hantar ke Serambi Mekah.Tapi bayangan Serambi Mekah pulak tak muncul..Dalam hati saya datang syak kot-kot dia bkn jin Islam.Saya niat nak hantar ker BERMUDA TRIANGLE..Pun bayangan tak sampai.Adus... mcm mana la ni

Yang ada pada ketika itu hanyalah bayangan bukit disebuah pantai peranginan yang tidak dijejak orang.(tak perlu saya nyatakan..Nanti tak ada orang pergi pulak pantai tu).Alhamdulillah, dia dpt keluar dan pergi ke tempat yang saya arahkan.

Rawatan untuk pesakit selesai, tetapi saya dpt rasakan energi negatif dari rumah itu.Begitu kuat hingga pening kepala saya.Rupanya ada pedang lama yang pernah digunakan untuk memancung kepala komunis.Kira pedang pusaka la..

Saya minta pedang itu untuk ditawarkan sekiranya ada 'benda' yang menumpang.Alhamdulillah, walaupun tak nampak, saya bacakan beberapa doa penangkal sihir dan sakit kepala hilang serta-merta.Menariknya, sewaktu membaca doa tawarkan bisa pada pedang tu, jin yang keluar pada pesakit itu hadir dlm minda saya.

Saya nampak dia menangis dan mengadu 'boring' ditempat baru.Saya sabarkan dia dan mengingat kembali janjinya.Dia akur dan berjanji akan terus tinggal di situ.

Selesai rawatan, saya terus dihantar pulang.Semoga Allah memberkati keluarga pesakit tersebut.Amin

Gangguan jin asyik

Sambungan penyakit misteri berikutnya.

Rawatan diteruskan pada pasangan suami isteri yang sudah datang sejak jam 5.00 ptg tadi.Jam sudah menunjukkan pukul 6.00 ptg.Saya dpt rasakan proses rawatan untuk pasangan ini tidak dpt diselesaikan krn masa yg tidak mengizinkan.Sedia maklum, saya tidak merawat pada waktu maghrib.

Seperti pesakit sebelumnya, saya memberi air rukyah terlebih dahulu.saya mulakan dgn suaminya.Nampaknya, tiada sebarang gangguan, tp laluan atau 'sign' si suami pernah diganggu ada.Saya menyuruhnya untuk membuat mandian di limau di rumahnya.

Si isteri pula seakan-akan mendengar suara menangis dalam telinganya bila dirukyah.Tangannya turut menggeletar & dia seakan-akan ingin tumbang.Seperti pesakit misteri td, tiada kesan 'agresif' yang ditunjukkan.

saya cuba pula dgn kaedah sapuan atar kasturi di jari kakinya.Nampaknya, jari tengah nya kesakitan.Terus, perutnya kepanasan.Meraung jugak la dia sambil disabarkan oleh si suami.Jam sudah hampir pukul 7.00 mlm.Saya hentikankan dulu rawatan kerana masa dan faktor si isteri yang sedang hamil.Untuk jin degil,saya biasanya akan memukul tapak kaki pesakit.Tapi kerana faktor kesihatan pada si isteri, saya suruh dia buat rawatan asas dahulu di rumah.Saya doakan pesakit tersebut agar badannya lebih kuat untuk proses rawatan dihari berikutnya nanti.

Setelah pesakit berlalu, 'handphone' saya berbunyi.Nampaknya saya kena ke Kemasik malam ini.Pesakit tersebut pernah pulih setelah dirawat di RIDAM satu ketika dulu dgn izin Allah.Malangnya, anaknya menyatakan ibunya kembali sakit kepala yang amat sgt sejak 3 hari lepas.Kerana tiada temujanji mlm ini, saya bersetuju untuk kesana.

Pohon moga Allah membantu sgt utk rawatan mlm ini.

Penyakit Misteri - Pedih2 & Kegatalan

Hari ini,saya bercadang untuk tidak membuat sebarang temujanji kerana mempunyai 'date' dengan pihak TNB kuantan bagi projek lebuhraya jabor di Cheneh, Kemaman.Namun, 'date' yang dijanjikan dibatalkan pada saat akhir & ditunda pada pagi keesokkannya.

Bila dah ada masa terluang, kesempatan ini saya gunakan untuk bersama keluarga bersiar-siar di pekan chukai.Timbul pulak niat nak beli Atar Kasturi.

Mahal jugak la harganya.Botol kecil dah Rm20.00.Botol besar pulak Rm25.00.Alang2 nak beli,baik yang besar terus..Besar juga kegunaannya nanti.

Pukul 3.00 ptg, saya dihubungi seorang pesakit wanita.Dia sudah dirawat seminggu yang lepas & alhamdulillah, katanya ada berkurangan.Penyakitnya tak dpt di 'scan' secara klinikal.Kata doktor, semuanya normal.Dia mengadu senak nafas, kegatalan pada paha kanan yang bergerak-gerak dan ada juga rasa pedih2 pada belakang badannya.

Pukul 4.15, rawatan dimulakan setelah susah payah dia datang ke RIDAM dgn seorang kawan wanita.Saya mulakan dengan memberinya segelas air rukyah.Katanya, gatal dibadan serta merta hilang.Kemudian, saya 'spray' dengan air rukyah dan sengal2 dibdannya juga berkurangan.Saya teruskan dengan membaca rukyah terus padanya.Pada ketika sesi pembacaan, dia terasa terawang-awangan.Tapi, jin dibadannya tetap tidak menunjukkan diri.Saya juga gunakan teknik tarik dengan kain pada si pesakit.Namun, tetap tiada tanda jin tersebut ingin menunjukkan dirinya.

Pening jugak dibuatnya.Saya mengambil nafas seketika dan berdoa pada Allah agar diberi ilham.Setelah rasa yakin untuk meneruskan rawatan, saya diberi ilham untuk meletakkan Atar Kasturi di setiap hujung jari kakinya.Saya tanyakan padanya samada ada rasa sesuatu tak pada setiap hujung jarinya.

Pesakit menyatakan, hujung jari tengah kaki kanan terasa sedikit panas.Saya terus memicit jari tersebut dengan disertakan doa sulaiman.Meraung la si pesakit tu hingga menangis dibuatnya.Pada ketika proses picit tersebut, dia terasa ada 'benda' bergerak dalam peha kanan nya.Saya iktikad pada Allah dan tarik keluar melalui kaki kanan tersebut.

Alhamdulillah, sakitnya berkurangan.Saya berikan air untuk mandian di rumah dan garam untuk memagar rumahnya. Rawatan diteruskan pada sahabatnya yang datang bersama.

Sebaik shj saya bacakan Al-Fatihah dengan memegang kepalanya, dia menggeletar.Saya terus menghentikan rawatan dan minta dia dtg lain kali dengan perlu membawa beberapa keperluan rawatan.Proses rawatan berhenti sementara untuk pesakit berikutnya yang masih menunggu di ruang tamu.
 
Blogger Templates