Ads 468x60px

Jadual Pengajian WATIKAH RIDAM yang terbaru

Seperti syarat pengajian Watikah yang tertera (bahagian kanan blog), pengajian seterusnya terbuka pada tarikh berikut di tempat RIDAM iaitu:

a. 7-9 Januari 2012: Masih ada 4 kekosongan

b. 28-30 Januari 2012: Tinggal 3 kekosongan

Sila buat tempahan awal kerana SYARAT pengajian ini hanya terbuka kepada 4 peserta untuk 1 sesi pengajian.

Harap maklum

Tahniah kepada pesera pengajian Watikah RIDAM

Alhamdulillah, sesi pengajian WATIKAH RIDAM telah selesai dengan jayanya pada 24 hingga 26 Desember 2011 tempoh hari.

Pengajian selama 3 hari 2 malam selamat di lalui di 3 tempat latihan yang berlainan iaitu:

a. Kediaman RIDAM
b. Pandai Chendor, Pahang
c. Air Terjun Menderu, Kerteh, Terengganu.

Puncak pengajian WATIKAH pada kali ini adalah dalam 2 modul pengajian terakhir iaitu:-

a. Latihan Mata Batin (juga digelar terawangan, kaedah tidur dan seumpamanya kecuali TKR)
b. Mandi Adat (penawar isim tubuh selepas mengambil sanad pengajian)

A. Latihan Mata Batin

Pada hari kedua pengajian (petang), RIDAM dan pelajar telah berada di Air Terjun Menderu untuk latihan penghabisan.

Selepas menyiapkan khemah, hujan turun dengan lebatnya di tapak perkhemahan. Maklumlah, musim hujan. Mujurlah di situ ada kemudahan surau. Jadi, kami mengambil keputusan untuk berteduh di situ dan melakukan latihan pengajian di dalamnya.

Walaupun beberapa kali latihan dibuat, tidak seorang pun yang berjaya.. Kata sepakat di ambil dan latihan dilakukan di tapak khemah.

Alhamdulillah, walaupun tidak jauh jarak 'keluar' yang dikhendaki, setiap orang telah berjaya melaluinya dengan izin Allah.


B. Mandi Adat

Selepas latihan pengajian, setiap peserta mengambil pengijazahan watikah sanad 19 guru dari RIDAM dan melakukan adat mandian sepertimana yang diperturunkan kepada RIDAM.

Walaupun jam pada waktu tersebut menunjukkan waktu sekitar 1 pagi, pelajar dengan yakin mampu berendam di dalam sungai yang sejuk dan menimba air sebanyak 313 gayung sebagai penyejuk badan.

Keesokkannya harinya, kami berkemas pulang dengan perkongsian ilmu dan kepuasan diri.

Semoga amalan yang diterima dapat merapatkan diri dengan Esa Allah disamping mampu membantu mereka yang memerlukan..

Semoga dalam berkah yang Esa sentiasa..

p/s: gambar pengajian terbaru RIDAM boleh dilihat di FB Ridam.. Harap maklum

Pengajian Watikah & Ilmu Kiyai Hj Suffian (KHS) dibuka

Seperti yang di maklumkan..

Pengajian Watikah dan KHS dibuka pada yang berminat mulai December 2011 ini.

Sila telefon RIDAM untuk maklumat lanjut.

Sebarang jadual perjalanan dan pengajian RIDAM boleh rujuk di bahagian kanan blog ini..

Sekian, dimaklumkan

Candid & Video - Seminar 3 Taiping 2011

Tahniah Pada Peserta Taiping.. Moga ilmu yang dikongsi beroleh manfaat sewajarnya dan diberkati Allah untuk kebaikan dunia dan akhirat.. Insyaallah..

Meh kita tengok candid dan video semasa program berlangsung.. :D

Petua & Kaedah berhadapan dengan
si Gila Isim... Part of MARCOM Martial Art
video

Ragam ketika dengar ceramah.. Catit apa la tu..

Rawatan Anak Nakal

Sesi Kerohanian - Doa Booster (Assu-Bar)

Renung apa tu bang..?

Taiping Manager



Sensitif Isu - Bedah Makrifat :D

Bukaan Makrifat Saraf di sini

3rd Excort RIDAM - Sdr Haikal

5th Excort RIDAM - Sdr Saiful

Sesi Pengajian Tambahan

"Pembungkam nya mcm ni..."

Ada juga yang terus balik.. Takut tertinggal bas..

Ilmu Ros Merah - Jangan Tanya..Tapi Ramai Jugak Yang Tanya..

Salam...

Dalam posting sebelum ini berkenaan iklan seminar ridam ke-3, ada RIDAM muatkan list pengajian yang akan dikongsi termasuklah ILMU ROS MERAH..

RIDAM dah maklumkan bahawa penerangannya akan di khabarkan dalam seminar nanti dan SMS tidak akan di layan... Tapi ramai jugak yang 'loyar buruk' sewaktu telefon..

Saya tanya: "Kenapa tanya? Kan dah maklum?".
Dia jawab: "Aik...kan ustaz kata takleh SMS...Saya tak SMS...Saya telefon jer.."..

Adoi hai..terkena aku.....

Okay lah..Sedikit info berkenaan ILMU ROS MERAH..

ILMU ini adalah salah satu kaedah rahsia untuk pengubatan secara tidur.. Tapi bukan kaedah tidur TOK NGAH..

Antara syaratnya ialah penyediaan ROS MERAH dan beberapa bacaan sebagai jalan ikhtiar.

So...tu jer info RIDAM leh bagi.. nak tahu lanjut, leh datang seminar..

Makluman:
Harga market bagi sekuntum bunga ros sekarang adalah RM1.50... Sekian dimaklumkan..

SEMINAR LANJUTAN SESI 3 .. pertama di adakan di TAIPING..!

Assalamualaikum wbt

Seminar ke-3 kali ini pertama kali akan di adakah di Taiping sebagai penghargaan penyertaan warga utara yang ramai menyertai seminar RIDAM sebelum ini selepas Kuala Lumpur diikuti seterusnya di Kuantan, Pahang.

Tarikh: 1-10-2011 (Sabtu)
Tempat: Dewan Solehin, No.32, Tingkat Atas,
Jln Medan Kamunting, Perak

Pada asalnya, RIDAM BERCADANG untuk mengisi modul kebatinan, sufi dan rohani dalam program lanjutan ke-3.. Dimana cadangan asal akan dibuat di kawasan rekreasi air terjun dan hutan belantara. Tetapi memandangkan masih banyak yang perlu diajar untuk rawatan am, maka skop rawatan dalaman mungkin akan dilanjutkan pada pengajian berikutnya. Lagipun RIDAM tak galakkan WANITA ambil bahagian sebab risiko di belantara yang penuh dengan aneka 'kampung' yang mungkin mengundang masalah.

Jadi, pada program terbaru kali ini, insyaallah, kita sama-sama akan berkongsi untuk merawat dan membantu di samping berikhtiar dengan permasalahan berikut:-

1. Badi: Pengenalan dan rawatan
2. Ilmu Pengasih: Pengenalan dan rawatan
3. Santau dan herba rawatan
4. Ilmu Pelaris: kaedah & rawatan
5. Doa booster untuk aktifkan peranan roh diri
6. Kaedah dan teknik merawat Amukan Isim
7. Rawatan Sakit Jantung dan doa: PENGIJAZAHAN
8. Rawatan Sihir saraf: kaedah bukaan saraf tunjang dan rawatan.
9. Ilmu Ros Merah: akan diterangkan dalam Seminar.. SMS X LAYAN bila tanya pasal bab ni. :D

Pendaftaran:
Sila buat bayaran sebanyak RM180.00 ke akaun berikut selewatnya 28hb September 2011 dan maklumkan maklumat bayaran ke 019-9891078 / 012-6763447 atau darulmanzil@yahoo.com

Akaun Maybank
Nama: Noor Syahida Mohd Suyud
No: 162085479181

Akaun CIMB
Nama: Khairul Syakirin Abdul Wahab
No: 1313-0000343-52-9

Memandangkan limit penyertaan hanya 40 orang, sila buat bayaran awal sebagai pengesahan awal. Harap Maklum


p/s: Orang baru pun boleh belajar. Harap maklum

Amalan Rezeki 14 Hari

Assalamualaikum wbt..

Lupa RIDAM nak maklum..dalam DVD-Ebook, ada RIDAM muatkan amalan wirid rezeki selama 14 hari pengamalan..

Bila nak amal, kena ada ijazah dan tahu syaratnya.. So, bila dan buka bab amalan kerezekian tu, sila SMS RIDAM dengan butiran berikut:-

Nama penuh b/bt Ibu, Alamat dan tarikh terima DVD-Ebook..

Nanti RIDAM akan SMS waktu yang perlu dihubungi dan di-ijazah secara lisan beserta penerangan pengamalannya..

Harap Maklum

Promosi Ramadhan: E-Book DVD RIDAM

Assalamualaikum WBT
Salam ramadhan pada kalian semua. Semoga diberkati Allah dan berada dalam lindungan rahmat Allah sentiasa.

Atas permintaan ramai, kali ini RIDAM terbitkan DVD-Ebook sebagai hadiah ramadhan di atas sokongan kalian kepada RIDAM selama ini.

DVD ini memuatkan intisari berikut:-
1. Modul PLMPI yang terpilih
2. Modul Bekam yang praktikal
3. Modul Pengajian Urut Tradisional (lengkap dengan point gambarajah)
4. E-Book Amalan Yasin Khafiat 41
5. E-Book Amalan Yasin 7 Mubin
6. E-Book 1001 Tafsir Mimpi
7. Amalan Rezeki 14 Hari
8. Ilmu Diagnos dengan gambarajah bagi
Iridologi, Tangan dan Lidah.

Juga dimuatkan versi pertama Video Asas Rawatan RIDAM bagi pembelajaran secara Video.

Harga Promosi yang ditawarkan bagi DVD-Ebook ini adalah RM60.00 dan kos penghataran adalah PERCUMA.

Tawaran ini sah sehingga 24 Ogos 2o11 sahaja....!

Sila SMS RIDAM dibawah kod produk: DVD-R1 untuk pertanyaan stok dan pembelian. Urusan bayaran pembelian boleh rujuk ruangan Prosedur Belian di ruangan atas (kanan) blog RIDAM..

Sekian..


PROMOSI RAMADHAN 2011

Promosi ini sah sehingga 24 Ogos 2011 sahaja...

Sila SMS ke 019-9891078 dan tanyakan kod produk untuk pembelian.





Candid - Seminar Asas Rawatan di Kuala Lumpur (Masjid Saidina Hamzah - 2 Julai 2011)

Mungkin ini seminar asas yang terakhir 2011...
















Tahniah pada peserta seminar.. Moga diberkati Allah hendaknya...

Candid Seminar Lanjutan di Johor - 5 Jun 2011

Salam... Alhamdulillah..program lanjutan RIDAM kat RIDAM tempoh hari berjalan lancar... Walau kelas terpaksa di tukar ekoran masalah yg tak dapat dielakkan..

Apa pun...semua ok...





















 
Blogger Templates