Ads 468x60px

Kenapa perlu RM77.77 sebagai mahar amalan?

Assalamualaikum..

Saya mendapat sms sahabat perjuangan rawatan memaklumkan akan komen seorang 'USTAZ' yang berkaitan dengan angka mahar RM77.77.

Saya balas smsnya dengan menaip.."biarkan dia terjun dengan labu-labunya..:D "

Kenapa saya balas begitu? Kerana 'USTAZ' tu syok sendiri dan jumud. Pepatah Melayu kan ada mengatakan..'malu bertanya sesat jalan'.. Ada tak 'USTAZ' tu tanya saya kenapa dan mengapa angka ni wujud?..Memang kalau dah jenis jumud, jumud situlah..

Nasib baiklah USTAZ tu tak jumud kenderaan..tahu pulak naik kereta..Kenapa tak naik unta? Dan kalau USTAZ tu leh jumud makanan, jawabnya tak berasa makan nasi la kawan tu..makanan utama tak lain tak bukan ialah roti...kah..kah..kah..kesian betul..

Kepada USTAZ tu dan mereka yang ingin tahu..akan saya terangkan kenapa angka 77.77 ini wujud...

Begini..

Angka in hanyalah nak nampak cantik saja. Dan inilah yang saya bayar sewaktu menerima amalannya. Guru saya juga menerangkan akan beberapa sejarah angka 7 ini. Antaranya:-

1) alam ini ada 7 petala langit
2) alam ini ada 7 petala bumi
3) kita hidup dalam 7 hari dalam seminggu
4) anggota sujud utama ada 7 bahagian (dahi, 2 tapak tangan, 2 lutut & 2 kaki)
5) keutamaan 7 point aura tubuh manusia banyak di aplikasi berbanding 6666 aura yang ada.

Jadi, sejarah angka 7 ini juga mengingatkan kita akan KEBESARAN ALLAH. Ianya sebagai panduan agar kita tahu dan belajar.

Kalau nak jimat sekalipun, takkanlah tak boleh telefon RIDAM untuk bertanya.. ?

Pasal kenapa kena bayar, itu adalah tanda pengorbanan pada mereka yang minta menambah ilmu. Kalau tak minat, tak payah la nak komen sana-sini..

Perlu diingatkan, antara syarat menuntut ilmu, WANG adalah sebahagian syaratnya sepertimana yang diberitahu oleh Imam Syafie.

Nak belajar kat Universiti pun kena bayar.. Nak belajar ambik lesen kereta pun kena bayar..Nak belajar rawatan holistik seperti Homeopathy pun kena bayar. Nak belajar urut dan bekam pun kena bayar.. Nak masuk seminar rawatan Islam pun kena bayar..

Satu lagi, semasa mencari ilmu yang sukar, kos pengangkutan, makan minum, penat lelah dan macam-macam lagi perlu ditanggung oleh pengamal. Tak campur berapa lama baru leh jumpa ilmu yang dicari lagi..

Jadi, hal bayaran dalam menuntut ilmu, ianya dibolehkan. Kalau tak minat, toksah dok canang sana-sini. Kita kena ingat, blog rawatan Islam ni bukan orang Islam jer yang baca. Orang non-muslim pun baca jugak. Tak ke pening bila diorang baca pertelingkahan pendapat sesama Islam...buat malu agama jer..

Kepada orang tersebut, jangan jadi mufti tak bergaji. Buat letih taip artikal jer buat apa..Buatlah kerja berfaedah..Bukalah minda dengan hati terbuka. Jangan dok jumud ilmu...

Saya pun sebenarnya dah tak larat layan lagi dah puak-puak macam ni..Tak sudah-sudah dengan ideologi sempit mereka tu. Kita hidup di zaman teknologi. Selagi ianya tidak bercanggah dengan syarak, jangan memandai lebih pada JABATAN AGAMA ISLAM pulak. Kalau lah betul alat moden macam akrionik itu salah, kenapa tiada lagi fatwa kebangsaan yang mengatakan itu haram.

Kalau anda tu betul sangat, silalah report. Sahabat saya salah seorang pegawai agama di jabatan agama Islam terengganu dan seorang lagi jabatan agama Islam pahang. Perkara in sebenarnya telah saya rujuk dan dia mengatakan tidak mengapa selagi perkara tersebut tidak berkaitan dengan kepercayaan selain Allah.

AKRIONIK adalah alat perubatan moden yang berkonsepkan rawatan dalaman (DNA). Kita sedia maklum bahawa jin dan syaitan ni punyai kelebihan dan diizinkan Allah, mampu masuk ke dalam manusia hingga ke dalam sel darah. Jadi, rawatan DNA pesakit dijuruskan melalui mesin ini dengan izin Allah agar negatif energy dalam DNA pesakit dapat dipulihkan. Itupun dengan izin Allah jua.

Kenapalah suka berikan komen tanpa belajar. Tak cukup dosa ke hingga nak tambah dosa ikut jalan macam ni? Sudah-sudahlah tu wahai USTAZ tersebut..

Belajar lagi k.. Tua pun takpa kalau bab mencari ilmu ni.. Sampai habis umur pun, manusia kena belajar dan beramal.. Itulah adatnya MANUSIA..

Sekian...salam sayang untuk USTAZ tersebut.. :D
 
Blogger Templates