Ads 468x60px

Pentingnya Borang Rawatan

Salam semua..

Email ini saya dpt dari pembeli buku PLMPI yang di emailkan pada saya.

Assalamualaikum wthb
Apa khabar utz? sekarang musim jerbu dan macam-macam wabak,walaupun kita sedar semua tu hak ALLAH namun kita minta kita adalah sebahagian daripada orang-orang yang di lindungi NYA..insyALLAH. Bagaimana pula dengan aktiviti di Klinik? Sebab dalam blogs pun lama tak dapat perkembangan terbaru..kadang-kadang tu kalau ana memang tak ada masa nak buat catatan, Alhamdulillah lah utz dan rakan-rakan perawat yang lain bukan setakat catatan malah blogs pun ada,namun ana tak sanggup takut tak terisi blogs lagi pun ana tak berapa reti nak tulis..ha!ha..

Utz,ana tertarik dengan Persedian sebelum membuat rawatan yang utz gunakan iaitu dalam kaedah penggunaan borang. Ana tak terfikir perkara itu boleh membantu pada masa-masa tertentu. Baru-baru ni di tempat ana berlaku satu kes yang ana sendiri terkedu juga mendengarnya tapi apa nak buat sebenarnya bukan hak kita tapi hak ALLAH. Cerita nya begini satu hari sepasang suami isteri mendatangi seorang perawat lain di kampung ana minta khidmat untuk rawat suaminya yang hanya di maklumkan untuk berurut. Jadi selepas peroses mengurut selesai tiba-tiba si suami ( pesakit ) ni tadi sesak nafas lalu dengan kehendak ALLAH berlakulah takdir ALLAH yang mana di katakan ajal maut di tangan ALLAH di ketika itu juga. Punya heboh isteri si pesakit tuduh si perawat tu meninggal akibat di bunuh dengan sengaja oleh si perawat. Ini lah senario nya kita sebagai perawat, kita tolong orang yang di tolong pula pancung..ana tau utz pun faham dalam kes-kes terentu ada yang tembak kita dari belakang tapi dia juga yang minta bantu kita..ha!ha! Cubaan.

Si isteri buat laporan polis namun tak dapat membantu ketulusan hati si perawat yang merawat atas kelebihan yang ALLAH bagi pada nya..telah menolak segalanya. Pihak Hospital / Doktor sendiri yang mengesahkan yang suami si pesakit ada masalah sakit jantung dan pernah membuat pemeriksaan / mendapat rawatan di hospital seminggu sebelum kejadian itu. Apa yang ana fikir? Ana buka semula buku yang ana beli dari RIDAM
.."memang berguna juga benda ni ( borang )..sebelum merawat pesakit kena isi,tanda aku setuju,pernah tak buat rawatan di hospital,ada atau tidak sakit kronik sila nyatakan, tarikh terakhir membuat rawatan doktor dll.." itu yang ana fikir.

Lantaran kerana itu ana minta izin untuk gunakan kaedah pengisian borang ni dan mohon jasa baik utz untuk email atau faks pada ana borang tu untuk ana jadikan contoh atau mungkin mengguna sebahagian isi kandung borang tu nanti. Dalam buku tak begitu jelas dan kiranya perlu "mahar" nya ana minta izin utz untuk jelaskan juga sebagai ganti "penirunan" he!he sindiri punya perkataan tu..

Jadi jika di faks no nya : 086291353 att. nama ana kalau faks cepat rasanya dan tak berat pada emil lagi pun kadang-kadang email ni tak dapat buka ..

Kesekian kali nya jzkk,moga ALLAH mudahkan segala urusan,di bantu dalam segala segi,sihat wal'afiat,di berkati segala ilmu yang di sumbangkan dan terima kasih meluang masa membaca email ana yang remeh isi nya ni.

Salam ukhwah dari Ana..Idil Hj Ismail,btlu,swk...
 
Blogger Templates