Ads 468x60px

RIDAM cuti 3 hari

Waduh...penat sudah saya baring, berdiri, terlentang, duduk dan meniarap. Semuanya rasa tidak kena. Memang kecuaian saya...

3 hari yang lalu, saya mengubati seorang pesakit yang mengidap penyakit Hernia. Atau istilah lain dikenali sebagai penyakit Angin Pasang. Ore kelate & terengganu panggilnya Uluran.

Pada hari mengubati pesakit tersebut, jadual perubatan saya padat dari pagi. Makan tengahari pula pukul 4:30 petang! Orang kata, perut dah masuk angin..

Diringkaskan cerita, saya terlupa memagar diri sebelum melakukan rawatan Hernia. Mungkin kerana itu, diri saya juga dihinggap 'angin' penyakit tersebut. Tahan sakit jugaklah dalam 3 hari ni. Kes rawatan juga terpaksa saya tolak. Tak tahan menanggung derita.. Ujian...

Sebagai peringatan kepada diri sendiri dan perawat, hatta yang cuba-cuba nak merawat..jenis mengurut, penyakit angin atau saraf, sila pagar diri anda... Lebih selamat kalau memakai sarung tangan. Insyaallah, selamat..

Doa-doa la saya cepat sembuh.. Pintu klinik masih ditutup. Mungkin esok lusa, boleh la bukak semula.. Itupun kalau sembuh..

Nasib..nasib... :D
 
Blogger Templates