Ads 468x60px

Dia berkokok lagi... Hero muncul kembali...Mufti 'instant' memecah sepi..

Sebelum entry ini di taip......

"Ampun Ya Allah..mungkin entry kali ini agak begitu 'pedas' dan mungkin menyinggung pihak yang berkenaan.. Tapi bukan niat ku Ya Allah untuk marak kan api perbalahan. Melainkan ianya untuk tujuan kesedaran sepertimana alasan pihak terbabit dalam entry tanpa usul periksanya. Moga dicelikkan hatinya dan ditambah HIDAYAH dari Mu kepadanya Ya Allah.. Amin Ya Rabbul 'Alamin"

-------------------------------------------

Terjah...!!!
Itulah ungkapan paling sesuai di alaf ini bilamana kenyataan melulu dilakukan. Hal ini berkisar berkenaan topik yang orang dah fed-up nak ingat... Kes Close.. Tapi dia pula membuka bicara.. :D

Apa dia..? Erm.. berkenaan adik manis kita di Jertih.. Balqis

-------------------------------------------

Begini ceritanya..
Dalam entry puak di sebelah sana, suka-suki diorang mengatakan kita ni semua tertipu.. :D Masa tu lah dia mengaku selama ni dia sajer 'senyap' kan diri.. kononnya nak tengok penjelasan logik... Siap beritahu ramai bomoh2 n ustaz tertipu lagi.. Dia tak sedar ke Sifu dia pun pernah ubatkan sekali budak tu..? :D Takkan sifu dia menipu kot?

--------------------------------------------

Mari kita lihat record cerita kena sorok yang berlaku pada budak Balqis ni..

1)Hilang dan dijumpai di tepi batu nisan di kuburan.. 10km jauh dari rumahnya
* Berani betul bdk Balqis ni dok kubur sorang-sorang..? Ada penjelasan logik ker? :D

2)Hilang dan dijumpai lehernya lekat di celah dinding bata.. Saya ulang.. dinding bata..bukan dinding kayu..Maksudnya, kepala sebalah sana, leher dalam dinding dan badan sebelah sini..
*Mcm mana Balqis boleh duk mcm tu? Kalau dia menipu, cepatnya dia pecahkan dinding bata tu dan masuk..Kemudian simen semula..ada penjelasan logik ker?

3)Hilang dan dijumpai atas pokok sedangkan sebelum itu, si Balqis ni dikepung ketat oleh orang kampung di sekeliling rumahnya. Masa dijumpai, ada sorang hero nak selamatkan dia siap kena tolak oleh 'benda' tak nampak lagi.. Angin kot? Takkan ada angin sedangkan pokok tak bergoyang?
*Ada penjelasan logik ker?

4)Semasa di rawat oleh Yg Berbahagia Ust Syarhan At-Tobibi, krew TV3 sendiri kena baling batu. Ada batu sebesar bata lagi tu.. Bukan sorang saksi tau..lebih dari 4 orang tau.. :D Ust Syarhan siap dpt lagi batu bernilai dlm anggaran 2-3 ribu sbiji..
*Banyak benor duit si Balqis nak beli batu tu? Ada penjelasan logik ker?

5)Semasa keluarga si Balqis ni buat majlis doa selamat..si Balqis pulak ada kt situ disaksikan orang yang dtg...tah mcm mana hilang...jumpa pulak dalam almari yg dikunci dari luar..
*Cepat benor Balqis tu hilang.. ada penjelasan logik ker?

6)Akhir sekali bila kes dia naik bas (yg ni leh baca dlm byk entry kt internet).. Persoalannya, kenapa hanya ini yang perlu di rungkai dan dibuat kesimpulan?

Dari 6 senario di atas, hanya yang ke (6) shj dibuat rumusan.

Masa ni lah Hero pun muncul... :D

----------------------------------------------------

Wahai saudara ku yang berkenaan

1- Kenapa tidak engkau sendiri pergi ke tempat Balqis tu?
2-Mengapa tidak engkau tanyakan saksi yang melihat termasuk Sifu kamu sendiri?
3-Mengapa engkau angkuh akan kenyataan engkau?

Mengapa..Mengapa... dan MENGAPA?

Tidakkah kau fikir bahawa kenyataan itu turut mencemar nama Sifu kamu yang turut merawat si Balqis tu? Akai ada ka...?
-----------------------------------------------------

Adakah dengan memasang CCTV baru ada penjelasan logik? Kenapa hal CCTV ni baru sekarang timbul?Sibuk merawat kot sampai lupa nak sampaikan idea tu? :D

-----------------------------------------------------

Sedih...kasihan...

Jangan cari publisiti murahan macam tu.. Malu tau...MALUUUUUUUU... :D

-----------------------------------------------------

Lain kali check dulu yer... Semak betul-betul...

-----------------------------------------------------

Pada senario ke (6), logik tak kalau keadaan Balqis pada masa dia naik bas dalam keadaan di rasuk? Dan semua perlakuannya dalam keadaan separa sedar?

Logik ker?

Dah tu org yang bunuh org dalam keadaan dirasuk kononnya dengar suara ghaib mcm mana pulak? Logik ker?

------------------------------------------------------

Yang Kamu dok kepit kaki pesakit dgn rotan sampai meraung kemudian kamu katakan dia ada jin tu ada penjelasan logik ker? Tahu mcm mana?

:D

-----------------------------------------------------

Kesimpulannya..kamu and the geng jelah yang logik... kasihan
 
Blogger Templates