Hantu Converse ...

 


Pernah dulu ikut member gi rumah kosong. Konon nak buat explore entiti.


Sekali masuk dalam tu, nampak pompuan rambut panjang mengerbang. Pakat cabut lari belaka. Ambo hok belakang sekali.


Sekali masa dok lari tu, teringat hantu tu pakai kasut Converse. Sempat lah capai sehasta dahan kayu pokok yang patah dan lempar ke arah hantu sekali.


"Aduh...", sekali hantu tu bunyi daa bila dahan pokok yang ambo lempar tu kena kepala dia.


Ambo matikan langkah. Member yang lain dah tak nampak bayang dah.


"apasal mu lempar kayu kat aku? aku nak minta rokok jer kalau ada.. salah ke?"


Sekali jantan mat gian daaa... 😅


Pendek cerita, ambo bagi jer beberapa batang rokok kat brother tu. Then, ambo berjalan beriringan dengannya sampat kat parking motor.


Member lain yang dah tunggu situ pucat gak muka masing-masing.. 😅


Bila ambo citer siapa 'hantu' tu, pakat tepuk dahi belaka... 😅


Moral of this story..

Kalau jumpa hantu, pastikan itu hantu betul. Kalau tak, buat letih jer lari.. 😅😅😅

Amalan Keras Cokeng 🤗🤗🤗 18SX

 



Amalan Keras Cokeng 🤗🤗🤗 18SX

*Untuk Lelaki / Wanita


***************


Seperti yang dijanjikan sebelum ini. 

Cara amalannya--->

1.Selepas solat (dah hbs doa semua), boleh duduk bersila, berlunjur, baring atau berdiri.

2.Baca petikan ayat surah Hud:80 ni hingga habis. Elok jer habis '..did', terus lidah naik ke langit, kemut zak4r atau Far4j mcm tahan kencing, tahan nafas selama boleh dan:

*Lelaki: tangan (kanan/kiri) memegang pergelangan lengan tangan 1 lg.
-boleh juga pegang mana2 batang paip, botol air atau saiz besar mana yang nak. Cuma jangan panjang/besar sgt dah ler 😅

*Wanita: tangan (kanan/kiri) genggam penumbuk. Genggam hingga lubang tangan  menjadi semakin kecil. Makin kecil lubang, makin ketat abdomen berkenaan.

3.Ulang sebanyak 7,11 atau lebih kali ulangan.

4. Sebelum blh di amal di 'medan pertarungan', harus amal dulu minima selama 21 hari dan kemudian jd amalan rutin secara istiqamah.

Ayatnya:
 اَنَّ لِيْ بِكُمْ قُوَّةً اَوْ اٰوِيْۤ اِلٰى رُكْنٍ شَدِيْدٍ

..Annali Bikum Quwwatan Aw Awi Ila Roknin Syadid.

Makna:
"..aku ada kekuatan untuk menentang kamu, atau aku dapat bertumpu ke sesuatu tempat bertahan yang kuat."
(petikan Hud: 80)


**************************

Cara Aplikasi Amal ---->

Ketika 'bertarung' buat sebagaimana dlm amal wirid. Biasa nya cukup 1 ulangan, pasangan dah klimax. Lepas tu, habiskan pertarungan mcm biasa.

Pasangan akan rasa senjata lawan rasa cukup2 ketat / panjang / sedang elok dgn senjatanya. Insyaallah..

**************************

Syarat Mahar Terima Amal -------->

1.Sewaktu terima ilmu ni dengan Arwah Pok Su Ayer Putih Kemaman, cuma diminta bayaran ikhlas sahaja.

Ambo masa tu cuma student dan berikan beliau RM95.00 kerana itu saja yang ada pada tu. Maka menjadi nilai itulah syaratnya bagi ambo kepada yang nak ilmu ni. Kalau tak mampu lagi,  amalkan saja hingga lah satu hari nanti anda mampu, maka lunaskan lah.

2.Mesti lah untuk pasangan suami isteri sahaja. Yang blm kahwin cuma blh beramal, praktisnya juga nnt slps kahwin.

Haram utk tujuan zina.

3. Digalakkan utk pesakit Diabetis, Darah Tinggi, Buah Pinggang dan pesakit Jantung.

4. Selagi ambo hidup, urusan pengijazahan hanya terus dengan ambo semata-mata.

5. Hubungi ambo ke 0129928646 (Sdr. Syakirin). Type 'Izin Amalan Keras'. beserta Nama, asal mana dan status perkahwinan (bujang/kahwin).

*******************
contoh:
Izin Amalan Keras
Rabu bin Khamis
Gombak, Selangor
Berkahwin
0199891234

-Mahar sudah dibayar sebanyak RM95,
atau..
-Mahar mohon tangguh dulu.

*********************

Bagi yg nak bayar mahar, blh guna akaun ni. 

Yang tak mampu lagi, amal je dulu. Kalau ambo mati dah masa tu, beri pada waris ambo deh.

*Maybank: 563028618870
(Ridam Resources). 

*atau--》
Bank Islam: 12-234-02-003082-9
Maybank: 162085478617
(khairul syakirin bin abdul wahab).

Sekian saja perkongsian ilmu pada kali ni. 

Pernah dikongsi pada ramai lelaki dan wanita veteran. Alhamdulillah, mujarab jika di amal dgn penuh istiqamah dan yakin.

Wassalam.

*Taip 'Qobiltu' selepas berikan Nama, hometown status perkahwinan, no. telefon dan mahar (atau tangguh mahar) ke:


*Soal mahar tu, kalau mampu blh guna akaun tertera. Tak mampu amal jer dulu. Dah mampu nanti baru lunaskan. 

Wassalam.. moga bermanfaat






Tips Mudah Hafalan..



"Camana Ust  boleh ingat ayat rukyah dan mantera yang banyak tu...?"


***********************


"Siapa kata ambo ingat semua?" 😎


Ok sahabat.. Alang-alang nak beritahu, ambo kongsikan sedikit.. sikit jer yer.. 😅


Masa sekolah tingkat 4, ambo ada join program motivasi kat sekolah. Masa tu penceramah adalah Ust. Wan Isa.. Dia kongsi tips cara nak mudahkan hafalan. Mudah jer..


Pertama, bacakan selawat 3x dan tiup pada tapak tangan. Tiup hingga tapak tangan tu rasa suam hawa mulut. Buat sebelum baca buku, Quran atau sebelum belajar.


Kedua, letakkan tapak tangan tu atas puncak kepala. Tekan dan gosok sedikit sambil baca selawat. Bayangkan ada aura cahaya putih bersinar dari tapak tangan tu menyinari satu kepala.


Then, baca atau belajar lah macam biasa.


Bila dah sudah belajar tu, ulang balik cara sama macam awal tu.


Tu jer.. 🤗


Hakikatnya, ambo tak ingat semua pun. Ada yang kena tengok kitab atau nota masa nak merawat tu. Bila dah selalu baca, jadi ingat dengan sendiri.


Ok..?


Tu saja tips untuk pagi ini. Boleh la cuba dan kongsi pada yang nak. Wassalam..


🤗🤗🤗

Taubat tak mahu tengok dah...

 


Taubat Tak Mahu Tengok Dah....!

*******************************


Al-kisah...

Ada beberapa orang yang whatsapp, call dan sms berkenaan nak buka 'mata batin'. Memang jadi kebiasaan ambo akan tanya dulu tujuan apa nak buat begitu. Jika nak seronok semata, gi cari orang lain lah.


Apa yang ada dalam pengajian RIDAM berkenaan keilmuan ini adalah untuk tujuan memudahkan dalam ikhtiar merawat gangguan. Bukan suka-suka suruh scan. Nak scan kenalah ada simptom. Macam nak doktor check, mula-mula sekali pasti rasa tak sedap badan, lanjutnya berjumpa doktor untuk kenal pasti simptom yang dialami. Bukan saja-saja singgah klinik macam si Nurul gi nak jumpa Dr. Khushairi dengan Mak Leha. 😅. Ingat mesin scan tak boleh rosak ke kalau selalu sangat dok guna? satelit pun boleh lari... 😅


Ok.. ini ada satu cerita. Berlaku sekitar tahun 2015..


Ada sorang pesakit yang dah sembuh datang ziarah ambo. Memang banyak pulak tu bawa ole-ole. Siap bawa gudang garam lagi sekarton. Memang nampak benar nak bodeknya... 😅


Setelah ditanya hajatnya, rupanya dia nak tengok Jin. Bila ditanya kenapa, tujuannya nak kenal semata.. 🤦


Ambo nasihatkan tak perlu buat kerja gila macam tu. Ramai lagi manusia boleh kenal. Awek-awek pun ramai boleh usha.. 


Degil sungguh orangnya. Last tengok cara kasi ole-ole tak jalan, dia try umpan guna duit pula. Dia offer 5 ribu kalau ambo boleh tolong makbulkan hajatnya. Pesakit ambo hok ni memang orang kaya. Pakai kereta pun yang 2 pintu. 


Bab duit ni ambo banyak terkena dah. Masa tak boleh, janji bergunung ganang. Dah dapat blah macam tu jer. 


"Nak tengok sungguh?".


Banyak kali dia mengangguk..


"Boleh duduk sorang waktu malam kat hutan atau kubur ? Subuh baru balik?".


Dia sanggup..


"Kalau gitu, dapat tengok baru lunas janji nok kasi tu dan ada syaratnya. Boleh...?"


Dia angguk dan tanyakan pula syaratnya.


Ambo suruh gi cari ayam Selaseh betina. Sembelih macam biasa untuk buat makan. Cuma darahnya simpan semangkuk. Nak yang fresh. 24 jam lepas sembelih boleh guna lagi.


Dia sanggup...! Nanti lain kali dia datang jika dah ada barangnya.


********************


Suatu pagi, dia call. Katanya barang dah ada. Dia beli ayam selaseh tu dengan harga 500 hinggit kat Melaka. Jauh gi cari.


Maka malam tu datang lah dia ke rumah ambo. Terus ambo ajok ke kubur. Di situ, ambo suruh dia duduk bersila kat tengah-tengah kawasan tanah kubur tu.


Ambo bacakan beberapa ayat petikan dalam Quran pada darah ayam tu. Kemudian ambo minta kepastian dia nak teruskan atau tidak untuk kali yang terakhir. Boleh patah balik lagi masa tu.


Dia nekad nak teruskan...


"okey.. lepas buat ni, bertahan hingga darah yang disapu ni kering. Jangan bunyi suara. Perlahankan bunyi nafas. Tengok saja apa yang datang dan yang penting jangan keluar dari bulatan tanah ni".


Dia mengangguk faham...


Ambo oleskan darah ayam Selaseh tu pada atas kelopak mata dan bulu keningnya. Ubunnya pula ambo buat 'bukaan ghaib' dengan isim rajah 'nun'.


Kaedah ini ambo belajar dengan Allahyarham Kiyai Hj Suffian sewaktu berkelana ke Indonesia satu ketika dulu. Kebetulan dapat belajar tu bila arwah guru ambo diwakilkan penduduk untuk tangkap Orang Minyak yang mengganas di Tanggarong. Dah 3 orang anak dara sunti di rogolnya. Pengalaman ni nanti ambo cerita lain kali.


Ambo terus beredar selepas pesakit mulakan qiam dan menunggunya di kereta.


Tak sampai setengah jam, nampak pesakit ambo tu berlari masuk ke dalam kereta. Nampak benar pucat mukanya. Berpeluh toksah cakap la.


Merayu-rayu dia suruh beredar pulang.. 🤦


Sampai di rumah ambo, dia pun ceritalah apa yang berlaku. Ceritanya waktu ambo beredar tu, suasana situ dah mula rasa lain macam. Bulu romanya naik meremang.


Mula-mula dia nampak Pocong. Lepas tu satu-satu makhluk mula nampak lebih jelas. Ada yang putus kepala, lidah panjang, tengkorak hidup, beruk besar dan yang rompang pipinya pun ada.


Bila dia terbatuk, makhluk-makhluk tu mula pandang dan nak datang dekat dengannya. Bila tengok ke atas pokok, Pontianak dah standby nak terbang turun. Masa tu dia cabut. Lintang-pukang habis cakap lu.. 😅


"ada tak diorang tu kata nak buat sate itu manusia..?" 😅


Naik panas member bila ambo tanya soalan macam tu. 🤭


Dia rayu supaya tutup semula mata batinnya tu.


"Taubat tak mahu tengok dah....!", katanya. 😅😅😅


Ambo kata, "don't worry". Sebaik saja darah yang disapu tu kering atau hilang, hijab tu akan auto OFF.


Dah terang macam tu, baru nampak dia hela nafas lega. Menyandar dia ke dinding sebentar.


Sebelum pulang, dia kasilah 50 hinggit.. Upah 'minum air' katanya. 😅🤦 5 ribu ke laut... Dah jangka pun.. 😎


****************


Esoknya, awal pagi lagi bini dia call. Katanya dia meracau masa tidur malam tadi.


Jadi satu kerja pulak nak rawat badi dan 'teringat' dia tu. Tak sakit gi cari penyakit.


Pendek cerita, lepas dia di rawat ringkas, dia pulih semula. Tak ada apa pun.. cuma fobia jer..



*kalau dia baca ni bagus juga.. ada hutang lagi 4950.. Kasi 4000 ok dah.. kira diskaun dah tu. Siapa suruh berjanji..? 😎


Lepas ni malas nak layan dah hajat macam tu. Menyusahkan orang... 


Sekian coretan diari pengalaman untuk kali ini.

Wassalam.


Diari Rawatan ... Susuk 916

 


***************************

Ambo terima mesej whatsapp dari seorang wanita yang minta bantuan keluarkan susuk emas ibunya. Sukar ambo nak penuhi permintaannya kerana sudah lama ambo tidak membuat rawatan buang susuk ni.

Seingat ambo, kali terakhir ambo buang susuk seorang wanita dari Kuala Lumpur pada tahun 2009. 

Ilmu jika sudah lama tidak diamal akan menjadi kaget juga. Apatah lagi ilmu perubatan. Bukan hal biasa yang boleh dibuat main kerana kesannya boleh mengundang padah dan mudharat pada pesakit.

Ambo tidak berikan harapan pada wanita yang baru hubungi ambo tu. Mohon masa dahulu untuk rujuk semula nota pengajian yang pernah dituntut dan log diari kes rawatan. Alhamdulillah, masih ada lagi nota tulisan tangan yang masih rapi dalam susunan rak buku di bilik belakang. 

Mengikut catatan pengajian ilmu buang susuk yang ambo belajar, ada beberapa hal dan cakna pengubatan yang perlu diketahui.

1.Susuk mudah dikeluarkan jika:
-masih baru.
-berada bawah kulit daging.
-jin susuk belum diusir keluar.

2.Susuk susah dikeluarkan jika:
-sudah melebihi 4 tahun
-dipasang di sekitar sendi, tulang, payudara dan punggung.
-jin sudah diusir keluar dari tubuh.

3. Susuk besi, perak dan emas perlu dikeluarkan secara nyata. Manakala susuk hablur belian, tumbuhan dan binatang akan keluar melalui saluran najis badan.

Daripada 3 sifat panduan buang susuk ini, maka perlulah di amati kaedahnya yang bersesuaian.

Dalam kes nak rawat susuk ni, dinasihatkan jangan terus ambil pendekatan rukyah. Seeloknya cari perawat Islam yang mahir dan punyai kemahiran untuk mengarahkan jin berkenaan membuang susuk dari tubuh. Selepas susuk dikeluarkan, barulah buat rawatan rukyah mengusir jin dari tubuh.

Susuk sebenarnya barang nyata. Tapi proses nak masukkan dalam tubuh tu guna ilmu ngaib iaitu dengan cara memuja jin agar bahan-bahan susuk dapat dimasukkan dalam tubuh tanpa menggunakan ubat bius dan rasa sakit. Hal ni kena cakna betul-betul sebelum rawatan buang susuk dapat dilakukan dengan mudah.

Jika jin sudah dikeluarkan dahulu, cara ikhtiarnya tetap ada cuma ianya agak sukar dan perlukan bahan-bahan alami tambahan sebagai sokongan ikhtiar.

Ada juga kaedah lain iaitu dengan mengarahkan jin dalam tubuh pesakit lain membuang susuk dalam pemakai susuk. Namun, cara ini tidak digalakkan kerana boleh mengundang masalah gangguan lain pula. Antara kes yang pernah berlaku bila jin yang diarah menjadi Jin Asyik yang akhirnya minat nak duduk dengan tuan baru pula. Satu masalah pulak timbul.

Berbalik kepada cerita wanita dari Kuala Lumpur tu, kes yang ambo hadapi agak sukar kerana jin susuk nya telah di rukyah keluar oleh perawat sebelum dia berubat dengan ambo.

Kalau tak silap, ambo panggil wanita tu Kak Lin. Ketika itu, umurnya sekitar awal 40an. Semasa Kak Lin berjumpa ambo di Kemaman, dia hanya datang memandu seorang diri. Alasannya kerana tidak mahu suaminya tahu dia pernah memakai susuk. Maka terpaksa lah ambo minta isteri temankan semasa rawatan tersebut disebabkan pesakit wanita itu tidak membawa muhrim.

Oleh kerana sudah sedia maklum tentang jenis susuk yang dipakai dan kedatangannya pada waktu petang, pagi itu sempat ambo cari bahan yang perlu untuk rawatan susuk tanpa jin.

Bahan yang perlu adalah:
1.Air Laut 5 liter
2.Daun Kelor 7 ranting
3.Daun Bidara 7 helai
4.Magnet (ambo ambik kat speaker radio yang dah rosak).
5.Plucker (pengepit bulu)
6.Lampu

Pada Kak Lin pula, ambo minta bawakan sebotol minyak zaitun, kapas muka dan air mineral.

****************

Menurut cerita Kak Lin, dia mula bertaubat selepas pulang dari mengerjakan umrah. Sejak Kak Lin bertaubat, dia mula mengalami mimpi buruk, melihat kelibat makhluk hodoh berwajah sepertinya dan kadangkala rasa susuk jarum emas yang dipakai bergerak-gerak dalam urat mukanya hingga berasa seperti lentok gerakan ulat. Saat itulah Kak Lin akan rasa begitu miang, geli, gatal dan pedih. Terasa macam nak siat-siat kulit muka masa tu.

Gangguan yang dialami menyebabkan dirinya mengalami kemurungan, sering sakit, marah-marah hingga pernah diberi amaran majikan kerana kerap sangat ambil cuti.

Banyak tempat rawatan Islam yang dicuba ikhtiar hingga hilang juga gangguan ghaib yang dialami. Cuma hatinya masih belum puas bila susuk yang dipakainya tidak keluar dari mukanya.

Setelah mendengar cerita Kak Lin, ambo sudah sedia untuk mulakan rawatan. 

Pertama, ambo kisar dahulu daun kelor dengan 2 jag air laut. Kemudian, ambo kisar pula daun bidara dengan 2 gelas air mineral.

Kesemua air kisar ini ambo rukyahkan juga bersama lebihan air mineral dan minyak zaitun.

Susunan bacaannya adalah seperti berikut:
- Al Fatihah 7x
- 7 Ayat Syifa dalam Al-Quran
- Bismillah 6 dan 5
- Ayat Qursi
- 3 Qul
- Selawat Nabi 10x

Ambo juga bacakan 'Mantera Usir' sebanyak 3 kali di akhir bacaan.

Selesai siap membaca rukyah pada bahan rawatan, maka rawatan dimulakan.

Terdapat 3 batang susuk emas 916 yang di pakai iaitu di pipi kanan dan kiri serta di dagu.

Ambo minta Kak Lin majukan kepalanya ke depan dan tunduk mengadap talam yang ambo sediakan.

Dari belakang kepala Kak Lin, ambo cucur perlahan-lahan air kisaran daun kelor bersama air laut, biar mengalir melalui muka dan jatuh ke dalam talam. Ketika mencucur air kisaran tu, ambo baca Mantera Usir sebanyak 7 kali.

"Hey Pasir Sampah,
Kayu Batu, Emas Perak,
Tembaga Besi. Keluar kamu dari anak Adam ini. Hanya Rohnya berhak ke atas Jasadnya. Berkat Lailahaillah, Muhammadurrasulallah".

Habis kesemua bacaan itu, ambo minta Kak Lin ratakan wajahnya dengan air kisar tersebut dan rehat sebentar sehingga airnya kering.

Selang 15 minit selepas itu, Kak Lin mula berasa mukanya menjadi miang dan gatal. Terasa seperti jarum-jarum susuk itu kepanasan dan mula nak cari jalan keluar. Namun, rasa itu hilang tidak lama kemudian.

Maka rawatan dimulakan semula dari awal. Letih juga bila terpaksa mengulang banyak kali. Tapi Kak Lin tak mudah mengalah. Siap dia lagi beri kata semangat pada ambo supaya sabar dan teruskan ikhtiar.

Ketika cubaan yang ke-9, barulah miang dan gatal dalam mukanya menggeletik duduk setempat. Hampir setengah jam Kak Lin bertahan begitu.

"Tak boleh buang lagi ke ni Ustaz?", akhirnya mengeluh juga Kak Lin.

"Boleh Kak Lin, tapi saya kena cungkil la. Sakit la skit. Nak?", tanya ambo pada Kak Lin.

"Ustaz buat jer. Jauh Kak Lin datang ni..".

Bila tuan badan dah beri izin, Ambo gunakan magnet dengan tekapkan pada tempat adanya susuk tu. Hanya beberapa minit, jarum itu boleh dilihat bentuknya timbul dari benjolan kulit muka. 

Bila disuluh lampu, nampak kerlipan biasan cahaya dari muncung jarum yang mula timbul melalui liang roma kulit. Ketika itulah ambo tanpa berlengah mengepit muncung jarum yang nampak sedikit keluar. Terus ambo tarik keluar dari pipinya. 

Alhamdulillah, proses nak keluarkan 2 jarumnya tidak la rumit sangat. Cuma jarum yang ke-3 di dagunya yang agak susah kerana sudah bengkok. Kulitnya juga luka terbelah dan berdarah akibat sentapan jarum yang telah sebati dan melekat dalam daging.

Ambo minta Kak Lin basuh dahulu kepala dan mukanya dengan air bersih. Kemudian kulit mukanya disapu minyak zaitun sebanyak 5 kali sehari selama 7 hari. Air kisar bidara pula hanya perlu diminum 1 gelas sehari pada waktu malam sebelum tidur. Yang tu buat rutin juga 7 malam. Daun bidara wajib dikisar dengan air yang telah siap ambo rukyah.

Maka selesai lah sudah rawatan buang susuk pada hari itu. Alhamdulillah, rezeki besar dapat dari Kak Lin haritu bila diberi 660 sebagai upah bayaran rawatan.

Bila tanya kenapa banyak sangat upahnya, Kak Lin kata, dia bayar ikut harga yang pernah dicaj oleh perawat yang dijumpainya sebelum ini.

"sebatang susuk tu 220.. 3 batang kira 660 la kan...", kata Kak Lin tersenyum yang kemudian terus memandu pulang ke Kuala Lumpur.

"Terima kasih Kak Lin.. Moga sentiasa dalam lindungan Allah selalu. Amin..".

Amin












MAKLUMAN

Sila layari blog ini secara Web View walaupun anda melayarinya melalui telefon pintar agar tidak terlepas info penting di sidebar yang disediakan.

Semak Akaun RIDAM yang sahih di sini jika ada urusan bayaran produk dan servis.

Syukran Jazilan.

.