Ikhtiar Cegah Ketukan Pintu Rumah di Malam Hari

 


"Aci dak guna yang Ridam ajar"

******************


Ambo dapat panggilan daripada student pengajian online Ridam yang tinggal di Sabak Bernam.


"ust tahu kan kes kecoh kat sini? Yang kes ketuk pintu tu lah".


"tahu. ada gak baca. Kenapa? kamu kena ganggu jugak ker?"


"kena lah ust. Memang 3 kali ketuk lepas tu senyap. Banyak kali jugak lah".


"lepas tu kamu buat apa bila kena tu?"


"saya sebenarnya memang nak rukyah. tapi bila pintu kena ketuk, terus tak tahu nak baca apa dulu. Last sekali saya teringat ust kata kalau cara bacaan tak lepas, boleh guna petua".


"Dah kamu guna petua yang mana?"


"Petua bawang putih ust. Saya cucuk ngan garpu, lepas tu bakar sampai hangit dengan lighter sambil duduk kat pintu tu".


"pintu kamu buka tak?"


" tak ust.. takutt..." 😅


"lepas tu?"


"lepas tu saya letak jer kat bawah penjuru pintu tu. 2 hari gak la tak kena. Hari ke-3 kena lagi. Saya buat lagi. Siangnya saya bakar banyak jugak lah. Saya tawakkal sendiri baca Ayat Qursi dan tiup kat bawang hangit tu. Saya letak kat luar rumah 4 penjuru, kat kiri kanan pagar depan dan belakang, kat pasu bunga dan dalam raga motor. Alhamdulillah.. tak kena dah. Ada beberapa kawan saya ajar pun tak kena dah".


"Alhamdulillah. asbab ikhtiar tu. Allah yang kasi perlindungan tu..".


"Yer ust. saya faham.. aci dak guna kaedah yang Ridam ajar nih?"


"eh.. aci..  lagi pun petua tu bukan Ridam punya. Guru Ridam yang punya... boleh jer guna.."


"tq ust"...


"sama-sama".


Wassalam... 


p/s: Kes di Sabak Bernam tu mungkin gangguan jin. Boleh jadi juga mainan manusia yang nakal. Yang pasti, seperti ada nak keluarkan isu untuk alik isu lain yang lebih besar.


Wallahu'alam



MAKLUMAN

Sila layari blog ini secara Web View walaupun anda melayarinya melalui telefon pintar agar tidak terlepas info penting di sidebar yang disediakan.

Semak Akaun RIDAM yang sahih di sini jika ada urusan bayaran produk dan servis.

Syukran Jazilan.

.