Masih Banyak Yang Belum Ku Tahu

Sekembalinya saya dari Limbang, saya mengambil kesempatan untuk menziarahi sanak-saudara yang tinggal di Kuala Lumpur. Sempena Aidilfitri yang mulia, kunjung-mengunjung ke rumah sanak-saudara menambah keakraban dan silaturrahim yang sedia terjalin.

Namun begitu, saya tidak punyai ruang waktu untuk menziarahi sahabat di PJ dan Keramat ekoran jadual yang teramat padat. Saya memohon maaf di atas ketidak-upayaan yang berlaku. Insyaallah, saya akan menziarahi mereka sekembalinya dari program di Sarawak nanti.. Tunggu ya... :D

Dalam pada itu, saya dipertemukan dengan seorang tokoh pertubuhan NGO di Selangor yang begitu merendah diri orangnya. Maha Suci Allah, melihat kepada pangkat dan ilmunya yang penuh di dada, lagi rasa rendah diri ini bila berhadapan dengannya. Setiap butir bicaranya, selalu sahaja di sertakan dengan ilmu tauhid, nasihat dan ketakwaan. Pada saya, sukar untuk diri ini menjadi sepertinya.

Ketika sesi 'baiah' (akur janji), saya diperlihatkan keagungan hamba Allah ini. Terpancar cahaya putih dari seluruh badannya dikala dia mengucapkan kalimah LAILAHAILLAH, MUHAMMADURRASULALLAH.. Hal ni merupakan pengalaman kedua saya diperlihatkan iaitu ketika saya bersama Allahyarham Kiyai Haji Suffian dulu.

Saya doakan hamba Allah yang saya temui ini berada d bawah lindungan rahmat Allah sentiasa.

'Minta tunjukkan jalan dari Ladang Kubur, Masih Banyak Yang Belum Ku Tahu'
'Berani Kerana Benar, Takut Kerana Salah'
'Allah.. Muhammad.. Lailahaillallah.. Muhammadurrasulallah'

MAKLUMAN

Sila layari blog ini secara Web View walaupun anda melayarinya melalui telefon pintar agar tidak terlepas info penting di sidebar yang disediakan.

Semak Akaun RIDAM yang sahih di sini jika ada urusan bayaran produk dan servis.

Syukran Jazilan.

.