Cabaran Seminar Perubatan Nusantara RIDAM..

Alhamdulillah.. dengan jayanya, Program Perubatan Nusantara RIDAM selesai dijalankan di Masjid Al-Ghufran, Kuala Lumpur pada 3hb-4hb September 2016. Memang pada awalnya, program ni mendapat banyak halangan dan fitnah daripada pihak yang tidak bertanggungjawab. Antaranya:

1. Program ini dikatakan wujud percampuran lelaki dan wanita tanpa batasan.

Jawab RIDAM: Seminar tersebut ada peserta wanita tapi tidaklah bersentuhan. Dan mereka duduk berasingan (dengan suami masing-masing) sebagaimana program kuliah yang lain.

*Mereka diam dengan jawapan tersebut. Kemudian kenyataan baru..

2. Program ini dikatakan penyebab parking masjid penuh.

Jawab RIDAM: Apa nak dihairankan dengan peserta yang hanya 50 orang berbanding mereka yang hadir untuk solat Jumaat?

*Mereka diam dengan soalan tersebut..

3. Program ini dikatakan mengajar ilmu sesat kepada peserta.

Jawab RIDAM: Apa bukti isian ajaran sesat sedangkan program masih belum dimulakan (pada waktu tuduhan tersebut).

*Mereka memohon maaf kerana sifat syak-wasangka tersebut.

Sebenarnya, Program Perubatan Nusantara RIDAM ini adalah satu modul pengajian baru (modul ke-5 RIDAM) untuk peserta dalam dunia perubatan alternatif. Objektif program ini adalah untuk merawat walaupun mereka tidak mampu membaca Al-Quran.

Peserta akan didedahkan dengan pelbagai petua orang lama dan kaedah rawatan yang sinonim dalam perubatan asia. Antaranya petua jika berhadapan dengan pelbagai jenis makhluk, kaedah scanning, mengenal pasti laluan jin, petua gerak (persediaan rawatan), senaman jurus untuk kesihatan dan garis panduan merawat pesakit yang agresif.

Pengajiannya sangat santai dan hal ini memberikan impak kesedaran pada peserta bahawa ilmu Allah itu sangat luas dan berbeza pada setiap hambanya. Bagi mereka yang berminat, Seminar Perubatan Nusantara yang kedua akan diadakan pada 1hb-2hb Oktober di Wangsa Maju. Limit peserta pada kali ini hanya 30 orang sahaja. Sila buat bayaran deposit (RM100) atau bayaran penuh ke akaun tertera untuk pendaftaran dan hantar ke 012-9928646 untuk makluman.

Akaun RIDAM:
Bank Islam: 12-234-02-003082-9
CIMB : 7050239388
Maybank: 162085478617
(khairul syakirin bin abdul wahab).


Lihat juga candid Program Perubatan Nusantara yang sempat diambil:








 Jumpa kita di seminar nanti.. Wassalam

MAKLUMAN

Sila layari blog ini secara Web View walaupun anda melayarinya melalui telefon pintar agar tidak terlepas info penting di sidebar yang disediakan.

Semak Akaun RIDAM yang sahih di sini jika ada urusan bayaran produk dan servis.

Syukran Jazilan.

.